Dawać i czerpać. Uczyć się i dzielić wiedzą...
Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Czy koszyk zakupowy w Twoim sklepie spełnia oczekiwania Klientów?

W analizie pomoże nam raport Twisto.pl Koszyk Roku 2020. W tym artykule przeanalizujemy kluczowe wnioski z tego raportu i zastanowimy się, co powinieneś zrobić, aby usprawnić cały proces zakupowy w swoim sklepie.  Praca nad każdym elementem procesu zakupowego W świecie e-commerce wyróżniamy pięć kluczowych elementów procesu zakupowego. Wśród nich koszyk odgrywa kluczową rolę, ponieważ przewija […]

Data strategies – kilka słów o bazach danych

Jaka jest największa trudność w korzystaniu z baz danych? Większość z nich jest rozproszona w różnych kanałach, platformach i narzędziach wykorzystywanych w ecommerce. Kluczem jest stworzenie jednego źródła, które będzie zbierało dane ze wszystkich narzędzi. Dzięki temu uda się przyspieszyć podejmowanie decyzji i zwiększyć zyski. Dlaczego dane są takie ważne? Ponieważ przyspieszają decyzje w ecommerce. […]

Ranking najlepszych sklepów 2021 Newsweek i Statista

Tegoroczny ranking jest o tyle ciekawszy, że globalna pandemia spowodowała, że wiele sklepów stacjonarnych musiało przenieść się do sieci (konsumentów zresztą też). Niektóre szacunki mówią, że zakupy online w czerwcu 2020 roku wzrosły o ponad 75% w porównaniu z rokiem 2019 i tylko nieco mniej w lipcu. Wydatki online miały już osiągnąć 5 bilionów dolarów! […]

Zmiana w ustawie o ochronie konsumenta – co to znaczy dla ecommerce?

Jak w praktyce będzie wyglądać ochrona konsumencka dla przedsiębiorców? Według obowiązujących przepisów „konsument” to osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (22(1) k.c). Prawa konsumenckie takiej osoby reguluje Kodeks Cywilny, który przewiduje m.in prawo do rękojmi. Niejasności w tej kwestii jak zawsze wzbudzały różne interpretacje prawa. […]

Jakie są różnice pomiędzy migracją, aktualizacją i upgrade’em?

Migracja sklepu internetowego – co to jest? Kiedy się ją przeprowadza?   Rzadko się zdarza, by pierwszy zakładany e-sklep, był tym docelowym. W procesie rozwoju sklepu możemy dojść do punktu, w którym dostępny system i jego narzędzia są niewystarczające. Brak konkretnych funkcjonalności lub niewydajny silnik systemu stanowią widoczną barierę rozwojową. Do tego mogą dochodzić względy bezpieczeństwa, […]

Aktualny status dostępności produktu w e-sklepie na SOTE

Dostępność produktu a komunikacja z klientem  Dostępność określonego produktu to jeden z ważniejszych parametrów, na podstawie którego klienci podejmują decyzje zakupowe. Powinna być ona jasno zakomunikowana, by potencjalny kupujący wiedział, czy towar dostępny jest od ręki, czy może trzeba na niego przez określony czas poczekać. Zamieszczenie takich informacji i ich konfigurację umożliwia moduł aktualnego statusu […]