Przykłady dużych sklepów internetowych na PrestaShop
27 września 2019
Dziś pierwszy z cyklu artykułów dotyczący możliwości wykorzystania platformy PrestaShop do budowy sklepów internetowych. Pierwsze zestawienie zawiera przykłady dużych sklepów internetowych, z całego świata, zbudowanych na PrestaShop. Chcemy w ten sposób zobrazować możliwości wykorzystania tej platformy w e-commerce, mając na uwadze fakt, że duże sklepy mają duże wymagania, co do platform na których funkcjonują – zarówno od strony technologicznej, jak i wizualnej.
W tym zestawieniu skoncentrowaliśmy się na sklepach:
- o dużym i średnim natężeniu ruchu, plasującym się w przedziale 2000000, a 250000 w miesiącu (dane na podstawie SimilarWeb – sierpień 2019)
- posiadających w swojej ofercie od 400 do ponad 10 000 produktów
Możliwości platformy PrestaShop
Na początek kilka słów wstępu na temat samej platformy. PrestaShop to platforma CMS typu Open-Source, która daje możliwość dowolnego modyfikowania sklepu internetowego i dostosowywania go do indywidualnych potrzeb. Opierając się na PrestaShop można również korzystać z gotowych szablonów. Jednak to dzięki dostępowi do kodu oraz ogromnej liczbie dostępnych, gotowych modułów zewnętrznych takich jak: płatności, porównywarki, systemy śledzenia przesyłek, czy narzędzia wspierające sprzedaż, możliwości tego rozwiązania są naprawdę nieograniczone.
Jakie korzyści daje nam możliwość modyfikowania kodu? Dzięki temu podejściu możemy tworzyć rozwiązania “szyte” na miarę. Z jednej strony możemy modyfikować i dostosowywać grafikę sklepu. Z drugiej strony możemy wprowadzać rozwiązania i funkcje, które będą dostępne wyłącznie w naszym sklepie. Jest to system, który można integrować z systemami ERP, Magazynowo-Księgowymi, czy programy lojalnościowymi i systemami CRM.
PrestaShop w czołówce systemów e-commerce na świecie
Ta ogromna ilość możliwości i elastyczność platformy PrestaShop, a także atrakcyjna cena przyczynia się do jej popularności na światowym rynku e-commerce. Ponad 270 000 sklepów w ponad 195 krajach całego świata.
Przykłady dużych sklepów na PrestaShop
Privatesports.fr – Francja
Global Rank: 15,335
Alexa Rank: 28,515
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 700 000
Klub i sklep internetowy z odzieżą sportową, posiadający w swojej ofercie bogaty asortyment wielu znanych marek. Privatesportshop.fr – działa na zasadzie sklepu internetowego oraz „klubu”, który dla swoich członków codziennie organizuje ponad 10 kampanii wyprzedażowych.
Charakterystyczne elementy:
– strona z aktualnymi kampaniami dla klubowiczów – z podziałem na poszczególne kategorie
– bogaty asortyment produktów 1000+

Bricoprive.com – Francja
Global Rank: 15,571
Alexa Rank: 53,606
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 700 000
Bricoprive.com – sklep internetowy z artykułami do majsterkowania i DIY. Wyjątkowe oferty dla klubowiczów najlepszych marek z branży związanej z majsterkowaniem i ogrodnictwem – Bosch , Makita , Kärcher , Grohe, Ryobi i inne. Specjalne oferty i kampanie są zarezerwowane wyłącznie dla członków, którzy rejestrują się za pośrednictwem strony internetowej lub za pośrednictwem dedykowanej aplikacji.
Charakterystyczne elementy:
– zaawansowane filtry dotyczące aktualnych kampanii sprzedażowych – w tym aktywny filtr graficzny
– bogaty asortyment produktów 1000+

Decathlon.in – Indie
Global Rank: 17,300
Ranga Alexa: 10,883
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 350 000
Decathlon – sieć sklepów o światowej renomie z artykułami sportowymi dla klienta indywidualnego, oferujący szeroką gamę artykułów sportowych w przystępnej cenie. Zdumiewające statystyki potwierdzają atrakcyjność strony internetowej.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy – około 5000+
– menu główne boczne
– dodatkowe sekcje tematyczne dla klientów indywidualnych
– oferta i rozwiązania B2B: rozliczenia dla firm, personalizacja produktów, fakturowanie, organizacja warsztatów

Sklepmartes.pl – Polska
Global Rank: 27.426
Alexa Rank: 75,336
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 1 550 000
Sklep Martes Sport powstał z myślą o ludziach ceniących sobie komfort, swobodę i wysoką jakość. Zajmujemy się sprzedażą odzieży, obuwia oraz akcesoriów sportowych renomowanych marek takich jak: Arena, Hi-Tec, Magnum Martes, Iguana Nike Accessories Brugi i in.
Charakterystyczne elementy:
– menu główne górne
– opcja: e-raty
– zaawansowana wyszukiwarka
– zaawansowane filtry

Footshop.eu – Czechy
Global Rank: 26,806
Ranga Alexa: 29,772
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 1 300 000
Sklep internetowy dla mężczyzn, kobiet i dzieci, który sprzedaje nie tylko buty, ale także odzież oraz akcesoria różnych marek.
Zobacz jak bezboleśnie przenieść sklep
na PrestaShop
na podstawie naszych działań dla 7mil.pl
Zobacz case study

Zobacz jak bezboleśnie przenieść sklep
na PrestaShop
na podstawie naszych działań dla 7mil.pl
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy znanych marek obuwniczych 3000+
– przejrzyste menu główne z wykorzystaniem logotypów
– łatwo i przejrzyście pokazane najważniejsze oferty główne z wykorzystaniem zakładek
– wykorzystanie grafik dla lepszego zobrazowania konkretnych grup modeli
– sekcja – Instagram
– program afiliacyjny B2B

Philibertnet.com – Francja
Global Rank: 31 886
Alexa Rank: 41,871
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 908 033
Sklep internetowy z grami posiadający szeroka ofertę różnego rodzaju gier planszowych, RPG, klasycznych, karcianych oraz akcesoriów do gier – miniatury itp. Posiadający 350 000 referencji.
Charakterystyczne elementy:
– dostawa międzynarodowa
– bogaty asortyment produktowy 1000+
– newsletter
– dwie wersje językowe

mi-home.pl – Polska
Global Rank: 53,326
Alexa Rank: 67,007
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 820 000
Jedyny, oficjalny sklep Xiaomi w Polsce oferujący szeroką gamę oryginalnych produktów elektronicznych takich jak: telefony komórkowe, akcesoria elektroniczne itp.
Charakterystyczne elementy:
– dopracowana grafika
– filtry
– bogata gama produktów 300+
– e-raty

Kpoptown.com – Korea Południowa
Global Rank: 71.140
Alexa Rank: 61 448
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 470 000
Multibrandowy sklep – oferujący szeroką gamę produktów dla klienta indywidualnego w kategoriach: moda, kosmetyki, akcesoria, artykuły spożywcze
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 10 000+
– rozliczenie w sześciu walutach

MyAmericanMarket.com – Francja
Global Rank: 102 355
Alexa Rank: 168,047
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 370 000
Sklep internetowy oferujący amerykańskie produkty spożywcze we Francji oraz w Europie.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 1100+
– sprzedaż do ponad 20 krajów europejskich
– możliwość sprzedaży hurtowej

Swiatbaterii.pl – Polska
Global Rank: 106,526
Alexa Rank: 131,160
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 370 000
Sklep specjalizujący się w bateriach i zasilaczach do laptopów i sprzętu elektronicznego.
Charakterystyczne elementy:
– oferta b2b
– 5 wersji językowych
– bogata gama produktów 400+
– chat

Cadeau-Maestro.com – Francja
Global Rank: 109.465
Alexa Rank: 385,009
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 340 000
Sklep internetowy z pomysłami na prezent na każdą okazję.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 6000+
– zaawansowana wyszukiwarka umożliwiająca sortowanie wg. wybranych kategorii i kryteriów tj. pasje, budżet, wiek, wydarzenie, płeć itp.

Orange-marine.com – Francja
Global Rank: 111,598
Alexa Rank: 148,534
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 330 000
Sklep internetowy z wyposażeniem łodzi i akcesoriami dla żeglarzy.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty zasób asortymentu 18000+
– menu główne boczne kaskadowe
– możliwość personalizacji produktów
– program lojalnościowy
– opcja „sponsoruj znajomych”
– możliwość wykupienia ubezpieczenia

Maniac-auto.com – Francja
Global Rank: 111,465
Alexa Rank: 635,529
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 250 000
Wiodący dystrybutor akcesoriów samochodowych. Sklep internetowy Maniac-Auto w swojej ofercie posiada produkty około pięćdziesięciu znanych marek, dzięki czemu oferuje wszystko, co jest potrzebne, aby utrzymać samochód w dobrym stanie. Zespół Maniac-Auto stara się nie tylko sprzedawać produkt, ale również dostarczać wskazówki dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać oferowane przez sklep produkty.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktów 10 000
– obok typowych funkcji sklepu (sprzedaży produktów) pojawia się opcja B2B dla wybranych zawodów/partnerów. Po wypełnieniu formularza otrzymujemy dostęp do panelu profesjonalisty
