Przykłady dużych sklepów internetowych na PrestaShop
27 września 2019
Dziś pierwszy z cyklu artykułów dotyczący możliwości wykorzystania platformy PrestaShop do budowy sklepów internetowych. Pierwsze zestawienie zawiera przykłady dużych sklepów internetowych, z całego świata, zbudowanych na PrestaShop. Chcemy w ten sposób zobrazować możliwości wykorzystania tej platformy w e-commerce, mając na uwadze fakt, że duże sklepy mają duże wymagania, co do platform na których funkcjonują – zarówno od strony technologicznej, jak i wizualnej.
W tym zestawieniu skoncentrowaliśmy się na sklepach:
- o dużym i średnim natężeniu ruchu, plasującym się w przedziale 2000000, a 250000 w miesiącu (dane na podstawie SimilarWeb – sierpień 2019)
- posiadających w swojej ofercie od 400 do ponad 10 000 produktów
Możliwości platformy PrestaShop
Na początek kilka słów wstępu na temat samej platformy. PrestaShop to platforma CMS typu Open-Source, która daje możliwość dowolnego modyfikowania sklepu internetowego i dostosowywania go do indywidualnych potrzeb. Opierając się na PrestaShop można również korzystać z gotowych szablonów. Jednak to dzięki dostępowi do kodu oraz ogromnej liczbie dostępnych, gotowych modułów zewnętrznych takich jak: płatności, porównywarki, systemy śledzenia przesyłek, czy narzędzia wspierające sprzedaż, możliwości tego rozwiązania są naprawdę nieograniczone.
Jakie korzyści daje nam możliwość modyfikowania kodu? Dzięki temu podejściu możemy tworzyć rozwiązania “szyte” na miarę. Z jednej strony możemy modyfikować i dostosowywać grafikę sklepu. Z drugiej strony możemy wprowadzać rozwiązania i funkcje, które będą dostępne wyłącznie w naszym sklepie. Jest to system, który można integrować z systemami ERP, Magazynowo-Księgowymi, czy programy lojalnościowymi i systemami CRM.
PrestaShop w czołówce systemów e-commerce na świecie
Ta ogromna ilość możliwości i elastyczność platformy PrestaShop, a także atrakcyjna cena przyczynia się do jej popularności na światowym rynku e-commerce. Ponad 270 000 sklepów w ponad 195 krajach całego świata.
Przykłady dużych sklepów na PrestaShop
Privatesports.fr – Francja
Global Rank: 15,335
Alexa Rank: 28,515
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 700 000
Klub i sklep internetowy z odzieżą sportową, posiadający w swojej ofercie bogaty asortyment wielu znanych marek. Privatesportshop.fr – działa na zasadzie sklepu internetowego oraz „klubu”, który dla swoich członków codziennie organizuje ponad 10 kampanii wyprzedażowych.
Charakterystyczne elementy:
– strona z aktualnymi kampaniami dla klubowiczów – z podziałem na poszczególne kategorie
– bogaty asortyment produktów 1000+
Bricoprive.com – Francja
Global Rank: 15,571
Alexa Rank: 53,606
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 700 000
Bricoprive.com – sklep internetowy z artykułami do majsterkowania i DIY. Wyjątkowe oferty dla klubowiczów najlepszych marek z branży związanej z majsterkowaniem i ogrodnictwem – Bosch , Makita , Kärcher , Grohe, Ryobi i inne. Specjalne oferty i kampanie są zarezerwowane wyłącznie dla członków, którzy rejestrują się za pośrednictwem strony internetowej lub za pośrednictwem dedykowanej aplikacji.
Charakterystyczne elementy:
– zaawansowane filtry dotyczące aktualnych kampanii sprzedażowych – w tym aktywny filtr graficzny
– bogaty asortyment produktów 1000+
Decathlon.in – Indie
Global Rank: 17,300
Ranga Alexa: 10,883
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 2 350 000
Decathlon – sieć sklepów o światowej renomie z artykułami sportowymi dla klienta indywidualnego, oferujący szeroką gamę artykułów sportowych w przystępnej cenie. Zdumiewające statystyki potwierdzają atrakcyjność strony internetowej.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy – około 5000+
– menu główne boczne
– dodatkowe sekcje tematyczne dla klientów indywidualnych
– oferta i rozwiązania B2B: rozliczenia dla firm, personalizacja produktów, fakturowanie, organizacja warsztatów
Sklepmartes.pl – Polska
Global Rank: 27.426
Alexa Rank: 75,336
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 1 550 000
Sklep Martes Sport powstał z myślą o ludziach ceniących sobie komfort, swobodę i wysoką jakość. Zajmujemy się sprzedażą odzieży, obuwia oraz akcesoriów sportowych renomowanych marek takich jak: Arena, Hi-Tec, Magnum Martes, Iguana Nike Accessories Brugi i in.
Charakterystyczne elementy:
– menu główne górne
– opcja: e-raty
– zaawansowana wyszukiwarka
– zaawansowane filtry
Footshop.eu – Czechy
Global Rank: 26,806
Ranga Alexa: 29,772
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 1 300 000
Sklep internetowy dla mężczyzn, kobiet i dzieci, który sprzedaje nie tylko buty, ale także odzież oraz akcesoria różnych marek.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy znanych marek obuwniczych 3000+
– przejrzyste menu główne z wykorzystaniem logotypów
– łatwo i przejrzyście pokazane najważniejsze oferty główne z wykorzystaniem zakładek
– wykorzystanie grafik dla lepszego zobrazowania konkretnych grup modeli
– sekcja – Instagram
– program afiliacyjny B2B
Philibertnet.com – Francja
Global Rank: 31 886
Alexa Rank: 41,871
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 908 033
Sklep internetowy z grami posiadający szeroka ofertę różnego rodzaju gier planszowych, RPG, klasycznych, karcianych oraz akcesoriów do gier – miniatury itp. Posiadający 350 000 referencji.
Charakterystyczne elementy:
– dostawa międzynarodowa
– bogaty asortyment produktowy 1000+
– newsletter
– dwie wersje językowe
mi-home.pl – Polska
Global Rank: 53,326
Alexa Rank: 67,007
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 820 000
Jedyny, oficjalny sklep Xiaomi w Polsce oferujący szeroką gamę oryginalnych produktów elektronicznych takich jak: telefony komórkowe, akcesoria elektroniczne itp.
Charakterystyczne elementy:
– dopracowana grafika
– filtry
– bogata gama produktów 300+
– e-raty
Kpoptown.com – Korea Południowa
Global Rank: 71.140
Alexa Rank: 61 448
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 470 000
Multibrandowy sklep – oferujący szeroką gamę produktów dla klienta indywidualnego w kategoriach: moda, kosmetyki, akcesoria, artykuły spożywcze
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 10 000+
– rozliczenie w sześciu walutach
MyAmericanMarket.com – Francja
Global Rank: 102 355
Alexa Rank: 168,047
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 370 000
Sklep internetowy oferujący amerykańskie produkty spożywcze we Francji oraz w Europie.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 1100+
– sprzedaż do ponad 20 krajów europejskich
– możliwość sprzedaży hurtowej
Swiatbaterii.pl – Polska
Global Rank: 106,526
Alexa Rank: 131,160
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 370 000
Sklep specjalizujący się w bateriach i zasilaczach do laptopów i sprzętu elektronicznego.
Charakterystyczne elementy:
– oferta b2b
– 5 wersji językowych
– bogata gama produktów 400+
– chat
Cadeau-Maestro.com – Francja
Global Rank: 109.465
Alexa Rank: 385,009
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 340 000
Sklep internetowy z pomysłami na prezent na każdą okazję.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktowy 6000+
– zaawansowana wyszukiwarka umożliwiająca sortowanie wg. wybranych kategorii i kryteriów tj. pasje, budżet, wiek, wydarzenie, płeć itp.
Orange-marine.com – Francja
Global Rank: 111,598
Alexa Rank: 148,534
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 330 000
Sklep internetowy z wyposażeniem łodzi i akcesoriami dla żeglarzy.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty zasób asortymentu 18000+
– menu główne boczne kaskadowe
– możliwość personalizacji produktów
– program lojalnościowy
– opcja „sponsoruj znajomych”
– możliwość wykupienia ubezpieczenia
Maniac-auto.com – Francja
Global Rank: 111,465
Alexa Rank: 635,529
Łączna liczba odwiedzin w ciągu miesiąca: 250 000
Wiodący dystrybutor akcesoriów samochodowych. Sklep internetowy Maniac-Auto w swojej ofercie posiada produkty około pięćdziesięciu znanych marek, dzięki czemu oferuje wszystko, co jest potrzebne, aby utrzymać samochód w dobrym stanie. Zespół Maniac-Auto stara się nie tylko sprzedawać produkt, ale również dostarczać wskazówki dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać oferowane przez sklep produkty.
Charakterystyczne elementy:
– bogaty asortyment produktów 10 000
– obok typowych funkcji sklepu (sprzedaży produktów) pojawia się opcja B2B dla wybranych zawodów/partnerów. Po wypełnieniu formularza otrzymujemy dostęp do panelu profesjonalisty