Moduł etykiety produktów

Etykiety produktów pozwalają kupującym na podstawie wielu atrybutów, takich jak cena, kolor, rozmiar i recenzje, zawęzić wyszukiwanie w sklepie online. Korzystanie z etykiet w witrynie e-commerce zdecydowanie ułatwia kupującym nawigację po produktach, dzięki czemu szybciej mogą znaleźć interesujące ich towary i dodać je do koszyka. Przemyślane etykietowanie ma kluczowe znaczenie dla handlu elektronicznego i znaczna część sprzedawców decyduje się z nich korzystać. Niefortunnie PrestaShop nie umożliwia sklepom e-commerce tworzenia etykiet i oznaczania nimi poszczególnych pozycji w asortymencie. Z tego względu programiści Convertis stworzyli moduł etykiety produktów. 

Za pomocą etykiet użytkownicy odwiedzający sklep internetowy mogą filtrować produkty, co zdecydowanie ułatwia im przeglądanie i poszukiwanie interesujących ich przedmiotów. W witrynie e-commerce produktom można przypisać różne etykiety, oparte na atrybutach, które mają największe znaczenie dla klientów marki. Przykładowo mogą to być takie etykiety, jak:

  • mężczyzna, kobieta, dziecko – w sklepach kosmetycznych,
  • wiosna, lato, jesień, zima – w sklepach odzieżowych,
  • bezglutenowe, wegetariańskie, wegańskie, bez laktozy – w przypadku sklepów spożywczych. 

Za pomocą etykiet można również prezentować potencjalnym klientom produkty, które aktualnie objęte są rabatem lub specjalną promocją. Oto jak w praktyce działa moduł etykiety w przykładowej witrynie e-commerce. 

Etykiety – z perspektywy właściciela witryny

Moduł od Convertis umożliwia w sklepie zbudowanym na platformie PrestaShop ustalenie dla poszczególnych produktów indywidualnych etykiet. Ze względu na to, iż jest to dodatkowy moduł, będzie kompatybilny zarówno z najnowszą wersją PrestaShop 1.7, jak i poprzednią 1.6. 

Moduł dodaje do funkcji każdego produktu w sklepie 3 pola:   

  • kolor – umożliwia przypisanie indywidualnego koloru dla tworzonej etykiety, 
  • opis – służy do krótkiego opisania właściwości produktów oznaczonych daną etykietą, 
  • plik – daje możliwość dodania do etykiety wybranego elementu graficznego.

Etykiety – z perspektywy właściciela witryny

W przypadku sklepów, które posiadają więcej niż jedną wersję językową, powyższe pola mogą zostać uzupełnione osobną treścią dla każdego z języków. 

Etykiety – z perspektywy właściciela witryny

Etykiety – z perspektywy użytkownika 

Równolegle do prezentowanego rozwiązania, powstał dodatkowy moduł, zależny od modułu etykiet produktów. Umożliwia on skonfigurowanie dla poszczególnych produktów etykiety, jako domyślnej funkcji. 

Etykiety – z perspektywy użytkownika

Dzięki temu na docelowej stronie produktu użytkownikowi zostaną wyświetlone etykiety przypisane do danej kategorii. 

Etykiety – z perspektywy użytkownika

Po najechaniu kursorem myszy na prezentowane etykiety, klient może zapoznać się z opisem, jakiego typu produkty zostały nią oznaczone. 

Etykiety – z perspektywy użytkownika

Ta z pozoru drobna zmiana, jaką jest dodawanie etykiet do sklepu internetowego, może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż i liczbę sfinalizowanych transakcji. Kupujący nie mają czasu na analizowanie całego asortymentu, który oferujesz w swojej witrynie e-commerce. Dzięki odpowiednio przygotowanym etykietom można efektywnie wykorzystać 5-8 sekund. To właśnie czas, w którym uwaga użytkownika jest skupiona na Twoim sklepie. Pozwala to zaangażować go do pozostania na stronie, a następnie dokonania zakupu. Dzięki modułowi etykiety produktów ta opcja jest już dostępna dla właścicieli sklepów w PrestaShop. 

W Convertis naszym nadrzędnym celem jest usprawnianie działania sklepów internetowych naszych klientów i zwiększanie zysków z prowadzonego przez nich handlu elektronicznego. Jeżeli szukasz partnera, któremu będziesz mógł zaufać i który zadba o Twój biznes jak o swój własny – zapraszamy do kontaktu. Zaopiekujemy się Twoim biznesem i doradzimy, jak go rozwinąć, a następnie zamienimy słowa w czyn!

 

Zobacz także:

Dla kogo jest Multistore w PrestaShop?