Płatność BLIK-iem w Messengerze

09 września 2021

Zakupy zakończone płatnością BLIK-iem bez wychodzenia z Messengera? Od niedawna jest to możliwe. Szybko, łatwo i innowacyjnie. Jak to dokładnie działa? Przeczytaj w naszym artykule.

Oprogramowanie, które umożliwia płatność za zakupy z poziomu Messengera zostało wdrożone przez operatora płatności Tpay oraz dostawcę systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji – Koda. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Czy przyjmie się ono na naszym rynku? Czas pokaże.

Składanie zamówienia przez Messengera – jak to działa?

Rozwiązanie można zobaczyć “w akcji” u Myszojelenia, który we współpracy z marką Kubota sprzedaje przez Messengera zestaw: torba + klapki z napisem “Złote a skromne”. Zakupów dokonuje się w rozmowie z botem. Przebiega to naprawdę szybko i sprawnie. Na początek dokonujesz wyboru rozmiaru klapek. W kolejnym kroku podajesz swoje dane, akceptujesz regulamin Myszojelenia oraz regulamin Tpay, by ostatecznie przejść do opłacenia transakcji BLIK-iem. I to wszystko nie wychodząc z okna chatu. Jak to możliwe, że możesz opłacić zamówienie przez Messengera? Po prostu podajesz botowi 6-cyfrowy kod BLIK, a następnie zatwierdzasz go w swojej aplikacji bankowej, by sfinalizować zakup. Oczywiście, jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, na które bot nie jest w stanie odpowiedzieć, do rozmowy może włączyć się “żywy” moderator. Jednak ta opcja jest prawdopodobnie dostępna w określonych godzinach.

Więcej na temat rozwiązania oferowanego przez TPay i Koda dowiesz się z tego filmu opublikowanego na kanale TPay na Youtube.

 

Dla kogo płatność przez Messengera?

Uruchomienie płatności przez Messengera jest to na pewno świetne rozwiązanie dla małych oraz dopiero rozwijających się sprzedawców internetowych. Taka metoda sprzedaży i płatności będzie dobrym wyborem dla sprzedających niewielką ilość produktów, gdzie wybór nie jest skomplikowany i można go prosto załatwić za pomocą chatbota. Pewnie taki sposób składania i opłacania zamówienia spotka się z większym zainteresowaniem wśród młodych odbiorców, zwłaszcza na początku, gdy nie jest jeszcze tak bardzo znany i powszechny. Dlatego, jeśli dodatkowo Twoimi klientami są ludzie młodzi, to sprzedaż przez Messengera może być dla Ciebie bardzo dobrym wyborem.