Płatność BLIK-iem w Messengerze

Zakupy zakończone płatnością BLIK-iem bez wychodzenia z Messengera? Od niedawna jest to możliwe. Szybko, łatwo, innowacyjnie, a do tego bezpiecznie. Jak to dokładnie działa? Przeczytaj w naszym artykule.

Oprogramowanie, które umożliwia płatność za zakupy z poziomu Messengera zostało wdrożone przez operatora płatności Tpay oraz dostawcę systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji – Koda. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Czy przyjmie się ono na naszym rynku? Czas pokaże.

 

 

Składanie zamówienia przez Messengera – jak to działa?

Rozwiązanie można zobaczyć “w akcji” u Myszojelenia, który we współpracy z marką Kubota sprzedaje przez Messengera zestaw: torba + klapki z napisem “Złote a skromne”. Zakupów dokonuje się w rozmowie z botem. Przebiega to naprawdę szybko i sprawnie. Na początek dokonujesz wyboru rozmiaru klapek.

Składanie zamówienia przez Messengera

 

W kolejnym kroku podajesz swoje dane, akceptujesz regulamin Myszojelenia oraz regulamin Tpay, by ostatecznie przejść do opłacenia transakcji BLIK-iem. I to wszystko nie wychodząc z okna chatu. Jak to możliwe, że możesz opłacić zamówienie przez Messengera? Po prostu podajesz botowi 6-cyfrowy kod BLIK, a następnie zatwierdzasz go w swojej aplikacji, by sfinalizować zakup. Oczywiście, jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, na które bot nie jest w stanie odpowiedzieć, do rozmowy może włączyć się “żywy” moderator. Jednak ta opcja jest prawdopodobnie dostępna w określonych godzinach.

Więcej na temat rozwiązania oferowanego przez TPay i Koda dowiesz się z tego filmu:

 

Płatność BLIK-iem w Messengerze – czy to jest bezpieczne?

Obszar płatności online rozwija się w szalonym tempie. W entuzjazmie z tym związanym musimy pamiętać, że jednym z najważniejszych czynników, który musi iść w parze z wygodą oraz innowacyjnością, jest bezpieczeństwo transakcji

Od jakiegoś czasu obserwujemy doniesienia o atakach na ogłoszeniodawców z OLX-a, które skutkują ściągnięciem z kont oszukanych osób często pokaźnych sum pieniędzy. Dlatego, słysząc o płatności z poziomu chatu, pewnie wielu z Was zapali się w głowie czerwona lampka. I bardzo dobrze, bo lepiej być przeczulonym na punkcie bezpieczeństwa niż ignorować potencjalne zagrożenia.

Choć istnieją pewne podobieństwa dla tych dwóch metod, takie jak komunikacja za pomocą chatu (w przypadku OLX – Whatsapp, a w przypadku Tpay – Messenger), to jest jedna bardzo istotna różnica. W przypadku narzędzia stworzonego przez Koda i Tpay mamy do czynienia jedynie z płatnością BLIK-iem, bez podawania jakichkolwiek danych karty kredytowej. Sam kod BLIK nie umożliwia nikomu dostępu do konta, aplikacji bankowej czy też środków z karty. Podanie kodu BLIK powoduje, że odbiorca otrzymuje dokładnie taką kwotę, jakiej przekazanie zatwierdziliście w swojej aplikacji bankowej. W przypadku oszustw związanych z OLX, ofiary ataków były proszone o podanie danych karty kredytowej, czasem danych dostępowych do konta bankowego lub nawet numeru PESEL. Więcej o atakach na OLX przeczytasz na stronie Niebezpiecznik.pl.

 

Jak umożliwić klientom zakup i płatność przez Messengera?

Jeśli tak jak Myszojeleń chcesz uruchomić płatność w Messengerze dla sprzedawanych przez Ciebie produktów lub usług, na pewno musisz spełnić dwa warunki:

  1. Niezbędne jest posiadanie fanpage’a, którego można będzie spiąć z Messengerem.
  2. Musisz nawiązać współpracę z operatorem płatności Tpay.

Więcej o ofercie Tpay znajdziesz w naszym Rankingu operatorów płatności. Tam możesz łatwo porównać ofertę Tpay z ofertami innych bramek płatniczych. Rejestrując konto na Tpay przez TEGO LINKA, możesz skorzystać ze specjalnej oferty niższej prowizji – zamiast 1,59% + 0,30 zł od każdej transakcji, zapłacisz 1,2%.

Co ważne, aby sprzedawać przez Messengera z możliwością płatności BLIK-iem, nie ma wymogu posiadania sklepu internetowego. Więc jest to na pewno świetne rozwiązanie dla małych oraz dopiero rozwijających się sprzedawców internetowych. Taka metoda sprzedaży i płatności będzie dobrym wyborem dla sprzedających niewielką ilość produktów, gdzie wybór nie jest skomplikowany i można go prosto załatwić za pomocą chatbota. Pewnie taki sposób składania i opłacania zamówienia spotka się z większym zainteresowaniem wśród młodych odbiorców, zwłaszcza na początku, gdy nie jest jeszcze tak bardzo znany i powszechny. Dlatego, jeśli dodatkowo Twoimi klientami są ludzie młodzi, to sprzedaż przez Messengera może być dla Ciebie bardzo dobrym wyborem.