5 sposobów jak poprawić współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym

Pozyskiwanie ruchu to pierwszy krok w prowadzeniu biznesu e-commerce. Jednak jak sprawić, by klienci dokonali zakupu po przejściu do Twojej witryny? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia optymalizacja wyglądu i działania Twojego sklepu tak, aby możliwy był wzrost ilości konwersji. W tym artykule przyjrzymy się pięciu sposobom, dzięki którym zwiększysz współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym. Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie możesz wprowadzić stosunkowo łatwo!

Współczynnik konwersji to procent użytkowników, którzy wykonali oczekiwane przez Ciebie działanie. W przypadku sklepów internetowych konwersja zazwyczaj jest równoznaczna z dokonaniem zakupu. Niestety, aż 89% konsumentów na skutek złych doświadczeń użytkownika decyduje się na dokonanie zakupów u konkurencji. Na szczęście możesz temu zaradzić, wdrażając poniższe wskazówki. 

#1 Zadbaj o ergonomię sklepu

Funkcjonalność sklepu i łatwa nawigacja to podstawa. Karty produktów powinny być maksymalnie szczegółowe, a odwiedzający nie powinni mieć trudności w znalezieniu informacji dotyczących opłat za wysyłkę, czy dostępności produktu. Pamiętaj też, że obecnie już ponad 50% zakupów online jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Upewnij się więc, że masz sklep internetowy z responsywnym designem dopasowanym do urządzeń przenośnych. Wygląd Twojego sklepu powinien łatwo dostosowywać się do ekranu komputera i telefonu, aby klienci mogli korzystać z takiej samej płynności nawigacji, niezależnie od typu urządzenia.

#2 Nie rozpraszaj użytkowników

Twoja witryna powinna sprzedawać produkty. To niby oczywiste, jednak często projekt strony lub inne publikowane na niej elementy skutecznie to uniemożliwiają. Kluczem do dobrej konwersji jest eliminowanie wszelkich rozpraszaczy, które utrudniają użytkownikom zakupy lub uniemożliwiają im zaangażowanie się w proces. Układ strony powinien być czytelny, uporządkowany oraz dopasowany stylem i kolorami do branży, w której działasz. Wszystko to, co potencjalnie może odwracać uwagę użytkownika, należy wyeliminować lub przenieść na dalszy plan. Dotyczy to np. reklam, pop-upów i innych elementów niezwiązanych bezpośrednio z procesem zakupu.

#3 Zaprezentuj wysokojakościowe zdjęcia i filmy swoich produktów

Klienci odwiedzający Twój sklep internetowy nie mogą dotknąć Twoich produktów. Do dyspozycji mają tylko zdjęcia i ewentualnie filmy. Dlatego, zwłaszcza jeśli chodzi o e-commerce, dobre zdjęcie jest więcej warte niż najlepszy opis. Zdjęcia i filmy powinny być wysokiej jakości, prezentować produkt z różnych stron oraz w przybliżeniu, aby mogły wypełnić lukę między światem fizycznym a cyfrowym. 

#4 Zachęcaj klientów do publikowania recenzji

Jedną z najskuteczniejszych metod przekształcania odwiedzających w kupujących jest publikacja recenzji zamieszczonych przez osoby, które wcześniej dokonały zakupu.. Aż 91% internautów ufa recenzjom online tak samo, jak osobistym rekomendacjom. Ze względu na to, że klienci nie mogą przed dokonaniem zakupu dokładnie zapoznać się z produktem, polegają na opiniach innych konsumentów. Skorzystaj z tej możliwości optymalizacji współczynnika konwersji, zachęcając klientów do zamieszczania recenzji zakupionych produktów.

#5 Uprość proces składania zamówienia

Jeśli proces składania zamówienia w Twoim sklepie online trwa zbyt długo lub jest skomplikowany, zwiększasz ryzyko porzucania koszyków i obniżasz współczynnik konwersji. Proces powinien być krótki, prosty i przejrzysty, a odwiedzający powinni mieć również możliwość złożenia zamówienia bez konieczności tworzenia konta.

Współczynnik konwersji to jeden z kluczowych wskaźników efektywności sklepu internetowego. Zastosowanie się do powyższych wskazówek pomoże Ci rozwijać biznes i przede wszystkim zwiększać sprzedaż. Jeśli chcesz uzyskać indywidualne rozwiązania, dopasowane do potrzeb Twojego sklepu, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością podpowiemy Ci, co możesz zrobić, aby w pełni zoptymalizować współczynnik konwersji w Twoim biznesie e-commerce.

 

Zobacz także:

5 najciekawszych produktów i usług sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym

Jak zrobić analizę konkurencji dla sklepu internetowego?