Moduł Kalendarz dostaw

06 sierpnia 2021

W e-commerce posiadanie samego produktu nie jest wystarczające. Bez szybkiej i skutecznej dostawy oraz ostatecznej satysfakcji klienta, nie można odnieść sukcesu biznesowego. Złożenie i opłacenie zamówienia w sklepie internetowym to jedno, ale otrzymanie go to drugie. Dopiero gdy towar fizycznie trafi do zadowolonego klienta, można powiedzieć, że transakcja zakończyła się sukcesem. Jest to tym bardziej istotne, że aż 96% konsumentów deklaruje chęć ponownego dokonania zakupów w danego sprzedawcy, na skutek  pozytywnych doświadczeń z samej dostawy

Zrównoważony rozwój e-commerce wymaga wiedzy na temat zarządzania całym sklepem internetowym i przesyłkami. Aby ułatwić to zadanie handlowcom prowadzącym witrynę na platformie Sote, zespół Convertis opracował specjalny moduł — kalendarz dostaw.

Kalendarz dostaw – charakterystyka

Kalendarz dostaw jest modułem, który powstał z myślą zarówno o sprzedawcy internetowym, jak i o kliencie. Jego głównym zadaniem jest umożliwienie użytkownikowi dokonania wyboru dogodnego dla siebie rodzaju oraz terminu dostawy. Kalendarz wspomaga komunikację oraz sprawny proces logistyczny, zapobiegając jednocześnie marnowaniu czasu zarówno przez klienta, sprzedawcę, jak i samego przewoźnika. Poniżej prezentujemy krótki przegląd jego podstawowych funkcji. 

Kalendarz dostaw z poziomu klienta

Po dodaniu produktów do koszyka i wyborze jednej z dostępnych opcji transportu użytkownik jest poproszony o wskazanie bezpośrednio na kalendarzu daty, w której mają zostać dostarczone zamówione przez niego towary. Poza dniem dostawy, klient ma również możliwość wyboru odpowiedniego dla niego przedziału czasowego, w którym na pewno będzie dostępny pod wskazanym adresem i jednocześnie będzie miał możliwość odebrania zamówienia od kuriera. 

W środowisku internetowym terminowa i niezawodna dostawa odgrywa kluczową rolę w spełnianiu oczekiwań konsumentów i tworzeniu ich satysfakcji. Jakość usługi dostawy wpływa również na zaufanie do zakupów online. Dzięki kalendarzowi dostaw, za pomocą zaledwie paru kliknięć użytkownicy mogą wskazać preferowany sposób dostawy, a zadaniem sprzedawcy jest tylko jej realizacja zgodnie z wymaganiami klienta.

Widok kalendarza dostaw z poziomu koszyka klienta.

Widok kalendarza dostaw z poziomu koszyka klienta. 

Kalendarz dostaw z poziomu sprzedawcy

Kalendarz dostaw pozwala wyeliminować wewnętrzne trudności związane z wysyłką i dostawą towarów. Najczęstszymi są problemy z komunikacją, czy błędne przetwarzanie zamówień. Sprzedawcy w widoku podsumowującym zamówienie od razu mają dostęp do informacji, jaki jest preferowany przez klienta termin dostawy. Biorąc pod uwagę, że moduł kalendarz posiada szereg możliwości konfiguracyjnych, jako sprzedawca możesz mieć pewność, że osoba, która dokonała zakupów, wybierze termin, w którym będziesz w stanie przygotować i nadać przesyłkę.

Podsumowanie zamówienia z poziomu sprzedawcy

Podsumowanie zamówienia z poziomu sprzedawcy

Konfiguracja kalendarza dostaw

Kalendarz dostaw posiada liczne możliwości konfiguracyjne. W szczególności, jako sprzedawca możesz: 

  • wskazać przedziały czasowe dostępności, czyli godziny lub pory dnia, które klienci mogą wybrać jako odpowiednie do doręczenia zamówienia.aaa
  • określić liczbę dni zapasu. Jest to czas, po którego upływie możliwa będzie wysyłka towarów. Określenie dostępności automatycznie modyfikuje możliwe do wyboru daty w kalendarzu dostaw.
    zz
  • wykluczyć z dostaw dni wolne od pracy: w ustawieniach można wyłączyć dostawy dla danego przedziału czasowego lub dla konkretnych dni w tygodniu bądź miesiącu.

    fff
  • określić czas dostępności terminów dostaw. W ustawieniach można również wskazać liczbę dni, tygodni bądź miesięcy, dla których kalendarz dostaw na stronie będzie aktywny. Wybór późniejszej daty doręczenia przesyłki nie jest możliwe.Czas dostępności terminów dostaw określany jest poprzez wskazanie typu okresu oraz jego długości

    Czas dostępności terminów dostaw określany jest poprzez wskazanie typu okresu oraz jego długości 

    typ

    Typ okresu: dzień, długość: 5 oznacza, że kalendarz będzie aktywny tylko i wyłącznie dla pięciu kolejnych dni od daty dokonania przez klienta zamówienia

     

Za pomocą modułu można tworzyć dowolną ilość konfiguracji kalendarza dostaw, a następnie dane ustawienie przypisać do konkretnego sposobu dostawy. Oznacza to, że każda z dostępnych w sklepie internetowym metod doręczenia może mieć indywidualnie określone ramy dostępności, dni zapasu oraz wyłączenia. 

Praktyczne rozwiązanie

Kalendarz dostaw w szczególności sprawdza się u sprzedawców, którzy oferują wiele różnych metod dostawy lub działają w branży spożywczej. Produkty łatwo psujące się muszą zostać dostarczone tak szybko, jak to możliwe. Tak dzieje się w przypadku, gdy wyznaczony termin dostawy jest odpowiedni dla Ciebie i Twoich klientów. Ponadto kalendarz to doskonały sposób na eliminację opóźnień wynikających z przygotowania towaru do wydania. Jest to szczególnie istotne w przypadku odbioru osobistego. Aby mieć pewność, że do czasu przyjazdu klienta towar zostanie odpowiednio przygotowany, w konfiguracji można zaznaczyć, że odbiór osobisty zamówionego towaru będzie możliwy na następny dzień dopiero w godzinach popołudniowych. Natomiast już w kolejnych dniach będzie można odebrać zamówienie także w godzinach porannych. 

Kalendarz dostaw powstał po to, aby sprzedawcy mogli pójść o krok dalej i pokazać swoim klientom, że chcą dopasować się do ich napiętego harmonogramu. Jednocześnie moduł umożliwia nabywcom towarów dokonanie wyboru najlepszej dla nich metody dostawy i czasu wysyłki. Ta opcja jest szczególnie wygodna, gdy zbliża się sezon świąteczny, kiedy terminy dostaw muszą być wyjątkowo przewidywalne. 

W Convertis słuchamy sprzedawców i w odpowiedzi na ich potrzeby, tworzymy skuteczne rozwiązania, które wspierają ich biznes online. Jeżeli czujesz, że nie chcesz borykać się z marketingowymi wyzwaniami w pojedynkę lub dostrzegasz potrzebę usprawnienia niektórych funkcji, lub procesów w Twoim sklepie online – zapraszamy do współpracy! Po prostu zdefiniuj swoje potrzeby lub problemy, a my zajmiemy się ich rozwiązaniem.

 

Zobacz także:

Sposób prezentacji produktu w sklepie internetowym

Sezonowość w sprzedaży online – jak ją wykorzystać?

Pięć powodów, dla których warto wynająć profesjonalną agencję internetową do zaprojektowania sklepu internetowego