Ranking operatorów
płatności online

Jaki system płatności online wybrać?

Postanowiliśmy znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wiemy jednak, że jest to pytanie zbyt ogólne, by móc na nie krótko odpowiedzieć. Dlatego pogrupowaliśmy elementy ofert bramek płatniczych dla e-commerce w kategorie i wyłoniliśmy zwycięzców każdej z nich. Wejdź w kategorię, która Cię interesuje, aby sprawdzić, która z firm oferuje najlepsze warunki w danym obszarze.

Data aktualizacji: 24.03.2022

Porównanie bramek płatności dla e-commerce

Zebraliśmy najważniejsze naszym zdaniem elementy ofert płatności internetowych w formie tabeli. Dzięki temu łatwo sprawdzisz te funkcje, na których Ci zależy, zestawisz je z informacją o wysokości prowizji i wybierzesz ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

 

Elementy oferty operatorów płatności

KRYTERIUM / OPERATOR

Przelewy24

PayU 

BlueMedia

imoje

Tpay

HotPay

PayNow

ZEN

Standardowa prowizja przelew, BLIK – 1,9%, karta płatnicza Visa, MasterCard oraz portfele elektroniczne GooglePay, ApplePay, MasterPass, Visa Mobile – 1,9% + 0,30 zł przelew, BLIK – 2,3%, karta płatnicza – 2,3% + 0,30 zł per transakcja – w Ofercie Zimowej 3 pierwsze miesiące z obniżoną prowizją: przelew, BLIK -1,35%, karta płatnicza – 1,35% + 0,30 zł – szczegóły, w ramach tej oferty opłata rejestracyjna obniżona do 40 zł (standardowo wynosi 199 zł) 1,19% dla działalności rejestrowanej, 1,70% dla działalności nierejestrowanej 1,4% dla wszystkich metod

W promocji 0 zł przez pierwsze 3 miesiące – szczegóły

 

przelew, BLIK – 1,59% + 0,39 zł, brak danych o koszcie płatności kartą (obsługuje Elavon) działalność rejestrowana – 0,95%, działalność nierejestrowana – 2,45%,

w obu przypadkach pierwszy miesiąc 0% – szczegóły

 

przelew, BLIK, karta płatnicza – 0,95%
Rejestruję sięPromocja “Bramka płatności PayNow taniej na start” – nawet za 0 zł przez 6 miesięcy oraz promocyjne warunki cenowe – prowizja nawet 0,6% przez 24 miesiące przy spełnieniu określonych warunków – szczegóły
stała opłata: 115 zł /miesiąc + prowizja od każdej transakcji:
BLIK – 0,18% + 0,18 zł
MasterCard / Visa – 0,45% + 0,18 zł
GooglePay/ApplePay 0,45% + 0,18 zł
przelewy (PBL) – 0,55% + 0,18 zł(30-dniowy bezpłatny okres testowy)
Prowizja wynegocjowana przez nas Niższa prowizja 1,2% (tylko dla nowych klientów Przelewy24)  Chcę skorzystać Niższa prowizja 1,25% (tylko dla nowych klientów PayU) Chcę skorzystać Niższa prowizja 1,1% (tylko dla nowych klientów BlueMedia)  Chcę skorzystać Niższa prowizja 1,2%, a także darmowe zwroty, koszt wypłaty 0,70 zł, opłata weryfikacyjna 10 zł (tylko dla nowych klientów TPay) Chcę skorzystać

 

60 dni darmowego okresu testowego – utwórz konto na stronie ZEN i przed wyborem planu wprowadź kod: CONVERTISZEN (tylko dla nowych klientów ZEN) Chcę skorzystać
Opłata rejestracyjna/

weryfikacyjna

0 zł 199 zł 19 zł dla działalności zarejestrowanej/99 zł dla działalności nierejestrowanej 0 zł 199 zł 10 zł 0 zł 0 zł
Opłata za zwrot i 0 zł 0 zł 0 zł 0 zł 0,90 zł 0 zł 0 zł 1 zł
Opłata za wypłatę środków i 0 zł 0 zł 0 zł 0 zł 4 darmowe wypłaty w miesiącu, każda kolejna – 2 zł 0 zł 0 zł 0 zł
Szybkość wypłaty środków i po osiągnięciu ustawionego salda – min. 3,50 zł możliwa w każdy dzień roboczy każdego dnia roboczego lub natychmiast (do wyboru) w ciągu 1 dnia roboczego możliwa w każdy dzień roboczy możliwa w każdy dzień roboczy natychmiastowa natychmiastowa
Płatność subskrypcyjna i

(jeśli u operatora Six Payment Services – płatna 120 zł/mies.)

(płatna 49 zł/mies.)

Preautoryzacja i
Płatności odroczone i
Płatności ratalne
Obsługiwane karty płatnicze Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, American Express Visa, MasterCard, Maestro Visa, MasterCard, Maestro Visa, Mastercard Visa, MasterCard, Maestro (konieczna współpraca z Elavon) VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCB Visa, MasterCard Visa, MasterCard, UnionPay
Obsługa BLIK-a
Obsługiwane portfele elektroniczne i PayPal, Skrill , SkyCash, Google Pay, Apple Pay Google Pay, Apple Pay Apple Pay, Google Pay, Kliknij i zapłać z Visa Google Pay Google Pay, PayPal, Masterpass, Kliknij i zapłać z Visa Apple Pay, Google Pay, PayPal, My Paysafecard, Visa Checkout, Masterpass by Mastercard Google Pay ApplePay, GooglePay, PayPal, WeChatPay, ZEN, iDEAL, Trustly, PaySafeCard, PaySafeCash, Neosurf, Neteller, Bancontact, Skrill, Digital Currency (waluta cyfrowa), Webmoney
Obsługa Paysafecard i
Obsługa płatności kodem QR i
Generowanie linku do płatności i

(możliwe przy samodzielnym zaprogramowaniu przez sprzedającego)

Współpraca bez zarejestrowanej działalności

(w zależności od platformy, inna prowizja, inna dostępność funkcji niż standardowo)

(inna prowizja niż standardowo)

Pełna recenzja operatora Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja Recenzja
OPERATOR

Przelewy24

PayU

BlueMedia

imoje

Tpay

HotPay

PayNow

ZEN

Artykuł zawiera zestawienie ofert na 24.03.2022. Staramy się aktualizować treść artykułu na bieżąco wraz ze zmianą ofert, ale z uwagi na dość częste zmiany nie możemy zagwarantować pełnej aktualności; artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny – polecamy przed ostatecznym podjęciem decyzji upewnić się, co do treści oferty operatora usług płatności. W przypadku skorzystania z linków oznaczonych jako „Prowizja wynegocjowana przez nas” korzystają Państwo z linku afiliacyjnego – cena jest specjalnie dedykowaną dla naszych odbiorców. Dostawcą usługi jest zawsze bezpośrednio operator, a artykuł stanowi wyłącznie odesłanie do operatora.

Dostępne gotowe integracje lub moduły dla popularnych platform sklepowych

 OPERATOR

Przelewy24

PayU 

BlueMedia

imoje

Tpay

HotPay

PayNow

ZEN

Prestashop
Magento1
Magento2
IdosellShop
Shoper
WooCommerce
Sote
Shopify
ShopGold
OpenCart
RedCart
Sky-Shop
OPERATOR

Przelewy24

PayU

BlueMedia

imoje

Tpay

HotPay

PayNow

ZEN

Artykuł zawiera zestawienie ofert na 24.03.2022. Staramy się aktualizować treść artykułu na bieżąco wraz ze zmianą ofert, ale z uwagi na dość częste zmiany nie możemy zagwarantować pełnej aktualności; artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny – polecamy przed ostatecznym podjęciem decyzji upewnić się, co do treści oferty operatora usług płatności. W przypadku skorzystania z linków oznaczonych jako „Prowizja wynegocjowana przez nas” korzystają Państwo z linku afiliacyjnego – cena jest specjalnie dedykowaną dla naszych odbiorców. Dostawcą usługi jest zawsze bezpośrednio operator, a artykuł stanowi wyłącznie odesłanie do operatora.

O rankingu systemów płatności online

Dlaczego powstał ranking operatorów płatności dla sklepów internetowych?

Powód 1

Szybkie płatności, płatności mobilne, płatności ratalne oraz płatności odroczone – czyli wszystkie te formy płatności w sklepie internetowym, które są obsługiwane przez bramki płatności, uczestniczą w ogromnej części transakcji w sklepach internetowych w Polsce. Dlatego wybór najlepszej bramki płatniczej jest tak ważny z punktu widzenia sklepu internetowego.

Należy zwrócić uwagę również na to, że ilość i różnorodność metod płatności online dostępnych na rynku i chętnie wybieranych przez konsumentów rośnie. Dlatego zarządzając sklepem internetowym, warto dokonywać częstej analizy dostępnych w nim opcji płatności i dbać o to, by klienci znaleźli tam wszystkie popularne metody płatności.

Powód 2

“Jakiego operatora płatności wybrać do sklepu internetowego?” to jedno z pytań najczęściej powtarzanych przez naszych 50-u klientów – właścicieli sklepów internetowych oraz E-commerce Managerów. Tak samo często pada ono na grupach branżowych na Facebooku, takich jak E-commerce Polska oraz E-commerce PL. Na tak zadane pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. To tak jakby zapytać: “Jaki samochód jest najlepszy?” Wiele zależy od tego, od branży, asortymentu, czy modelu biznesowego w jakim funkcjonuje dany sklep. I dlatego właśnie stworzyliśmy ranking, w którym każdy może sam odpowiedzieć sobie, która bramka płatności będzie najlepsza dla jego sklepu internetowego. Ranking zawiera tabelę porównującą elementy ofert poszczególnych operatorów, a także kategorie (takich jak najniższa prowizja czy szybki dostęp do środków) z wyłonionymi zwycięzcami. Dzięki temu możesz wybrać operatora, który najlepiej spełnia kryteria ważne dla Twojego sklepu internetowego i takiego, który będzie generował najniższe koszty.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem Convertis – od pięciu lat budujemy oraz obsługujemy sklepy internetowe. Obecnie mamy pod opieką (zarówno programistyczną jak i pod względem e-commerce) 50 sklepów i ciągle ich przybywa. Właściciel firmy – Grzegorz Frątczak jest twórcą podcastu “Rozmowy na zapleczu”. W tym momencie podcast ma średnio 1500 pobrań w miesiącu i rośnie.

Codziennie rozmawiamy z właścicielami sklepów internetowych oraz E-commerce Managerami. Wiemy o co pytają, czego szukają i co ich boli.

Przeczytaj więcej o nas

Co zawiera ranking systemów płatności internetowych?

Nasz ranking składa się z kilku części:

  1. Wyłonienie zwycięzców rankingu w poszczególnych kategoriach:
  2. Porównanie ofert operatorów płatności, czyli tabela podsumowująca możliwości każdej oferty oraz prowizje, a także koszty dodatkowych operacji.
  3. Recenzje poszczególnych operatorów, a w nich wyróżniki na rynku, plusy i minusy ich oferty oraz ogólne informacje na temat każdej z firm.

Uwaga: W tabeli znajdują się linki afiliacyjne prowadzące do stron poszczególnych firm. Kontaktując się z operatorem lub rejestrując konto w bramce płatności za pośrednictwem tych linków, pomagasz nam zarabiać na rankingu. To z kolei pozwala nam finansować dalsze prace nad tym i kolejnymi rankingami. Dziękujemy! W niektórych przypadkach zapisując się przez ten link uzyskujesz korzystniejszą ofertę, o czym informujemy w tabeli.

Metodologia przygotowania rankingu

Informacje na temat oferty większości operatorów zostały uzyskane przez nas w drodze bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami tych firm. W pozostałych przypadkach posiłkowaliśmy się informacjami zawartymi na stronach internetowych operatorów.

Im bardziej zagłębiamy się w oferty bramek płatności, tym do głowy przychodzi nam więcej pytań, które chcemy zadać, by rozwiać wszelkie wątpliwości związane z tematem, więc na pewno nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Także częstuj się, tym co już jest, a wkrótce spodziewaj się kolejnych wersji rankingu rozbudowanych o więcej informacji i szczegółów! Jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły, co jeszcze powinno się znaleźć w tym rankingu, koniecznie daj znać na maila: rankingi@convertis.pl

Kontakt w sprawie współpracy

Chcesz nawiązać z nami współpracę w związku z naszymi rankingami lub przewodnikami? Napisz do nas: rankingi@convertis.pl.

Komentarze

Average
5 Based On 11

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze są publikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.