Ranking operatorów
płatności online

Jaki system płatności online wybrać?

Postanowiliśmy znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wiemy jednak, że jest to pytanie zbyt ogólne, by móc na nie krótko odpowiedzieć. Dlatego pogrupowaliśmy elementy ofert bramek płatniczych dla e-commerce w kategorie i wyłoniliśmy zwycięzców każdej z nich. Wejdź w kategorię, która Cię interesuje, aby sprawdzić, która z firm oferuje najlepsze warunki w danym obszarze.

Data aktualizacji: 02.06.2021

Porównanie bramek płatności dla e-commerce

Zebraliśmy najważniejsze naszym zdaniem elementy ofert płatności internetowych w formie tabeli. Dzięki temu łatwo sprawdzisz te funkcje, na których Ci zależy, zestawisz je z informacją o wysokości prowizji i wybierzesz ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

KRYTERIUM / OPERATOR Przelewy24 PayU  BlueMedia iMoje Tpay HotPay PayNow Zen
Link do strony https://www.przelewy24.pl/ https://poland.payu.com/ https://bluemedia.pl/ https://www.imoje.pl/ https://tpay.com/ https://hotpay.pl/ https://www.paynow.pl/ https://www.zen.com/pl/
Pełna recenzja operatora Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja
Prowizja przelew, BLIK – 1,9%, karta płatnicza – 1,9% + 0,30 zł

U nas specjalnie wynegocjowana prowizja 1,20% – tylko przy rejestracji przez TEN LINK

przelew, BLIK, karta płatnicza – 2,3% – 3 pierwsze miesiące z obniżoną prowizją (promocja trwa do 31.08.2021): przelew, BLIK -1,25%, karta płatnicza – 1,25% + 0,25 zł – szczegóły

U nas specjalnie wynegocjowana stała prowizja 1,25% – tylko przy rejestracji przez TEN LINK

przelew, BLIK, karta płatnicza – 1,7% przelew, BLIK, karta płatnicza – 1,4%, transakcje odroczone – 1,4% + VAT – 3 pierwsze miesiące 0% prowizji – szczegóły przelew, BLIK – 1,59% + 0,39 zł, brak danych o koszcie płatności kartą (obsługuje Elavon)

U nas: prowizja: 1,2% dla każdej metody płatności – tylko przy rejestracji przez TEN LINK

konta firmowe – 1,45%, działalności nierejestrowane – 2,45% przelew, BLIK, karta płatnicza – 0,95%, 0% prowizji przez 90 dni  – szczegóły po przeliczeniu – 0,75% (sposób wyliczenia TUTAJ)

U nas: 60 dni darmowego okresu testowego – utwórz konto na stronie Zen i przed wyborem planu wprowadź kod: CONVERTISZEN

Opłata za zwrot i 0 zł 0 zł 0 zł 0 zł 0,90 zł 5 zł 0 zł tylko transaction fee pobierana przez operatorów, czyli max. 0,3%
Opłata za chargeback i 0 zł zależy od kilku czynników 0 zł 0 zł brak informacji 5 zł zależna od kilku czynników zależna od kilku czynników
Opłata za wypłatę środków i 0 zł 0 zł 0 zł 0 zł 4 darmowe wypłaty w miesiącu, każda kolejna – 2 zł 0 zł 0 zł 0 zł
Szybkość wypłaty środków i po osiągnięciu ustawionego salda – min. 3,50 zł możliwa w każdy dzień roboczy w ciągu 1 dnia roboczego w ciągu 1 dnia roboczego możliwa w każdy dzień roboczy możliwa w każdy dzień roboczy natychmiastowa natychmiastowa
Płatność subskrypcyjna i (płatna 45 zł/mies.)
Preautoryzacja i
Płatności odroczone i
Płatności ratalne
Obsługiwane karty płatnicze Visa, MasterCard Visa, MasterCard, Maestro Visa, MasterCard, Maestro Visa, Mastercard Visa, MasterCard, Maestro (konieczna współpraca z Elavon) VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCB Visa, MasterCard Visa, MasterCard, UnionPay
Obsługa BLIK-a
Obsługiwane portfele elektroniczne i PayPal, Skrill , SkyCash, Google Pay, Apple Pay Google Pay, Apple Pay Apple Pay, Google Pay, Kliknij i zapłać z Visa Google Pay Google Pay, PayPal, Masterpass, Kliknij i zapłać z Visa PayPal, Google Pay, Apple Pay Google Pay PayPal, Skrill, Neosurf, iDeal, BitBayPay, Bancontact, Webmoney
Obsługa Paysafecard i
Obsługa płatności kodem QR i
Generowanie linku do płatności i
Integracje lub moduły PrestaShop, Magento, WooCommerce, VirtueMart, OpenCart, Sky-Shop, Shoper, IAI, Sote, Shoplo, ClickShop, RedCart i wiele innych Magento, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, Gotowe integracje: Automater, esklep, Comarch, cstore, epro, GoShop, IAI-Shop, KQS-Projekt, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Selesto, Sellingo, Shoper, ShopGold, Shoplo, Sky-Shop, Sote, Well-Commerce, Zen-Cart Shoplo, Shoper, PrestaShop, Comarch, Shopify, SOTE, Magento, Sky-Shop, WooCommerce, Shopware, OpenCart WooCommerce, Magento 1, Magento 2, OpenCart 2.3.0.2, OpenCart3, PrestaShop 1.6, PrestaShop 1.7, SOTE, QuickCart, NopCommerce, Shoper, Click Shop, home.pl., AtomStore, Comarch, Cstore 7, ERP Box, IAI, KQS, RedCart, Sellingo, Selly, ShopGold, Shoplo, Sky-Shop, OptimaIIT, Aptus.Shop, BestSeller, Codarius, Selesto. Magento, OpenCart, PrestaShop, QuickCart, Shoper, WooCommerce, WP-ecommerce, EasyDigital, Sky-Shop i wiele innych WooCommerce, WordPress, Shoper, PrestaShop, Sellingo, TakeDrop, OpenCart, Automater, Autosend, WebToLearn, ItemShopSYS, MCShop Prestashop, WooCommerce, OpenCart, Shoplo, Redcart, Sky-Shop, shopGold, Sote PrestaShop, Shoper, Magento, Opencart, Zen-Cart, WooCommerce, Ecwid
Współpraca bez zarejestrowanej działalności (w zależności od platformy)
Pełna recenzja operatora Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja Pełna recenzja
OPERATOR Przelewy24 PayU BlueMedia iMoje Tpay HotPay PayNow Zen

O rankingu systemów płatności online

Dlaczego powstał ranking operatorów płatności dla sklepów internetowych?

Powód 1

Wystarczy spojrzeć na poniższe wykresy pochodzący z raportu “E-commerce w Polsce 2020” oraz “Polski E-commerce 2020”, żeby wniosek nasunął się sam: szybkie płatności, płatności mobilne, płatności ratalne oraz płatności odroczone – czyli wszystkie te formy płatności w sklepie internetowym, które są obsługiwane przez bramki płatności, uczestniczą w ogromnej części transakcji w sklepach internetowych w Polsce. Dlatego wybór najlepszej bramki płatniczej jest tak ważny z punktu widzenia sklepu internetowego.

Należy zwrócić uwagę również na to, że ilość i różnorodność metod płatności online dostępnych na rynku i chętnie wybieranych przez konsumentów rośnie. Dlatego zarządzając sklepem internetowym, warto dokonywać częstej analizy dostępnych w nim opcji płatności i dbać o to, by klienci znaleźli tam wszystkie popularne metody płatności.

Powód 2

“Jakiego operatora płatności wybrać do sklepu internetowego?” to jedno z pytań najczęściej powtarzanych przez naszych 50-u klientów – właścicieli sklepów internetowych oraz E-commerce Managerów. Tak samo często pada ono na grupach branżowych na Facebooku, takich jak E-commerce Polska oraz E-commerce PL. Na tak zadane pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. To tak jakby zapytać: “Jaki samochód jest najlepszy?” Wiele zależy od tego, od branży, asortymentu, czy modelu biznesowego w jakim funkcjonuje dany sklep. I dlatego właśnie stworzyliśmy ranking, w którym każdy może sam odpowiedzieć sobie, która bramka płatności będzie najlepsza dla jego sklepu internetowego. Ranking zawiera tabelę porównującą elementy ofert poszczególnych operatorów, a także kategorie (takich jak najniższa prowizja czy szybki dostęp do środków) z wyłonionymi zwycięzcami. Dzięki temu możesz wybrać operatora, który najlepiej spełnia kryteria ważne dla Twojego sklepu internetowego i takiego, który będzie generował najniższe koszty.

Popularność form płatności w sklepach internetowych

Źródło: Raport “E-commerce w Polsce 2020”

 

Wykres dotyczący najchętniej używanych metod płatności online 2020

Źródło: Raport “Polski E-commerce 2020”

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem Convertis – od 5-u lat budujemy oraz obsługujemy sklepy internetowe. Obecnie mamy pod opieką (zarówno programistyczną jak i pod względem e-commerce) 50 sklepów i ciągle ich przybywa. Właściciel firmy – Grzegorz Frątczak jest twórcą podcastu “Rozmowy na zapleczu”. W tym momencie podcast ma średnio 1500 pobrań w miesiącu i rośnie.

Codziennie rozmawiamy z właścicielami sklepów internetowych oraz E-commerce Managerami. Wiemy o co pytają, czego szukają i co ich boli.

Przeczytaj więcej o nas

Co zawiera ranking systemów płatności internetowych?

Nasz ranking składa się z kilku części:

  1. Wyłonienie zwycięzców rankingu w poszczególnych kategoriach:
  2. Porównanie ofert operatorów płatności, czyli tabela podsumowująca możliwości każdej oferty oraz prowizje, a także koszty dodatkowych operacji.
  3. Recenzje poszczególnych operatorów, a w nich wyróżniki na rynku, plusy i minusy ich oferty oraz ogólne informacje na temat każdej z firm.

Uwaga: W tabeli znajdują się linki prowadzące do stron poszczególnych firm. Kontaktując się z operatorem lub rejestrując konto w bramce płatności za pośrednictwem tych linków, pomagasz nam zarabiać na rankingu. To z kolei pozwala nam finansować dalsze prace nad tym i kolejnymi rankingami. Dziękujemy! W niektórych przypadkach zapisując się przez ten link uzyskujesz korzystniejszą ofertę, o czym informujemy w tabeli.

Metodologia przygotowania rankingu

Informacje na temat oferty większości operatorów zostały uzyskane przez nas w drodze bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami tych firm. W pozostałych przypadkach posiłkowaliśmy się informacjami zawartymi na stronach internetowych operatorów.

Im bardziej zagłębiamy się w oferty bramek płatności, tym do głowy przychodzi nam więcej pytań, które chcemy zadać, by rozwiać wszelkie wątpliwości związane z tematem, więc na pewno nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Także częstuj się, tym co już jest, a wkrótce spodziewaj się kolejnych wersji rankingu rozbudowanych o więcej informacji i szczegółów! Jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły, co jeszcze powinno się znaleźć w tym rankingu, koniecznie daj znać na maila: rankingi@convertis.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze są publikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.