Ranking operatorów
płatności online

Jaki system płatności online wybrać?

Postanowiliśmy znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wiemy jednak, że jest to pytanie zbyt ogólne, by móc na nie krótko odpowiedzieć. Dlatego pogrupowaliśmy elementy ofert bramek płatniczych dla e-commerce w kategorie i wyłoniliśmy zwycięzców każdej z nich. Wejdź w kategorię, która Cię interesuje, aby sprawdzić, która z firm oferuje najlepsze warunki w danym obszarze.

Data aktualizacji: 02.06.2021

Porównanie bramek płatności dla e-commerce

Zebraliśmy najważniejsze naszym zdaniem elementy ofert płatności internetowych w formie tabeli. Dzięki temu łatwo sprawdzisz te funkcje, na których Ci zależy, zestawisz je z informacją o wysokości prowizji i wybierzesz ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

KRYTERIUM / OPERATORPrzelewy24PayU BlueMediaiMojeTpayHotPayPayNowZen
Link do stronyhttps://www.przelewy24.pl/https://poland.payu.com/https://bluemedia.pl/https://www.imoje.pl/https://tpay.com/https://hotpay.pl/https://www.paynow.pl/https://www.zen.com/pl/
Pełna recenzja operatoraPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzja
Prowizja– przelew, BLIK – 1,9%,

– karta płatnicza – 1,9% + 0,30 zł

– przelew, BLIK, karta płatnicza – 2,3%

– 3 pierwsze miesiące z obniżoną prowizją (promocja trwa do 31.08.2021): przelew, BLIK -1,25%, karta płatnicza – 1,25% + 0,25 zł – szczegóły

– przelew, BLIK, karta płatnicza – 1,7%, – przelew, BLIK, karta płatnicza -1,4%

– transakcje odroczone – 1,4% + VAT

– 3 pierwsze miesiące 0% prowizji – szczegóły

– przelew, BLIK – 1,59% + 0,39 zł,

– brak danych o koszcie płatności kartą (obsługuje Elavon)

– u nas: prowizja: 1,2% dla każdej metody płatności – tylko przy rejestracji przez TEN LINK

– konta firmowe – 1,45%,

– działalności nierejestrowane – 2,45%

– przelew, BLIK, karta płatnicza – 0,95%

– 0% prowizji przez 90 dni  – szczegóły

– po przeliczeniu – 0,75% (sposób wyliczenia TUTAJ)

– u nas: 60 dni darmowego okresu testowego – utwórz konto na stronie Zen i przed wyborem planu wprowadź kod: CONVERTISZEN

Opłata za zwrot0 zł0 zł0 zł0 zł0,90 zł5 zł0 złtylko transaction fee pobierana przez operatorów, czyli max. 0,3%
Opłata za chargeback0 złzależy od kilku czynników0 zł0 złbrak informacji5 złzależna od kilku czynnikówzależna od kilku czynników
Opłata za wypłatę środków0 zł0 zł0 zł0 zł4 darmowe wypłaty w miesiącu, każda kolejna – 2 zł0 zł0 zł0 zł
Szybkość wypłaty środkówpo osiągnięciu ustawionego salda – min. 3,50 złmożliwa w każdy dzień roboczyw ciągu 1 dnia roboczegow ciągu 1 dnia roboczegomożliwa w każdy dzień roboczymożliwa w każdy dzień roboczynatychmiastowanatychmiastowa
Płatność subskrypcyjna

(płatna 45 zł/mies.)

Preautoryzacja
Płatności odroczone 
Płatności ratalne
Obsługiwane karty płatnicze Visa, MasterCardVisa, MasterCard, MaestroVisa, MasterCard, MaestroVisa, MastercardVisa, MasterCard, Maestro (konieczna współpraca z Elavon)VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCBVisa, MasterCardVisa, MasterCard, UnionPay
Obsługa BLIK-a
Obsługiwane portfele elektroniczne PayPal, Skrill , SkyCash, Google Pay, Apple PayGoogle Pay, Apple PayApple Pay, Google Pay, Kliknij i zapłać z VisaGoogle PayGoogle Pay, PayPal, Masterpass, Kliknij i zapłać z VisaPayPal, Google Pay, Apple PayGoogle PayPayPal, Skrill, Neosurf, iDeal, BitBayPay, Bancontact, Webmoney
Obsługa Paysafecard
Obsługa płatności kodem QR
Generowanie linku do płatności 
Integracje lub modułyPrestaShop, Magento, WooCommerce, VirtueMart, OpenCart, Sky-Shop, Shoper, IAI, Sote, Shoplo, ClickShop, RedCart i wiele innychMagento, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, Gotowe integracje: Automater, esklep, Comarch, cstore, epro, GoShop, IAI-Shop, KQS-Projekt, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Selesto, Sellingo, Shoper, ShopGold, Shoplo, Sky-Shop, Sote, Well-Commerce, Zen-CartShoplo, Shoper, PrestaShop, Comarch, Shopify, SOTE, Magento, Sky-Shop, WooCommerce, Shopware, OpenCartWooCommerce, Magento 1, Magento 2, OpenCart 2.3.0.2, OpenCart3, PrestaShop 1.6, PrestaShop 1.7, SOTE, QuickCart, NopCommerce, Shoper, Click Shop, home.pl., AtomStore, Comarch, Cstore 7, ERP Box, IAI, KQS, RedCart, Sellingo, Selly, ShopGold, Shoplo, Sky-Shop, OptimaIIT, Aptus.Shop, BestSeller, Codarius, Selesto.Magento, OpenCart, PrestaShop, QuickCart, Shoper, WooCommerce, WP-ecommerce, EasyDigital, Sky-Shop i wiele innychWooCommerce, WordPress, Shoper, PrestaShop, Sellingo, TakeDrop, OpenCart, Automater, Autosend, WebToLearn, ItemShopSYS, MCShopPrestashop, WooCommerce, OpenCart, Shoplo, Redcart, Sky-Shop, shopGold, Sote PrestaShop, Shoper, Magento, Opencart, Zen-Cart, WooCommerce, Ecwid
Współpraca bez zarejestrowanej działalności 

(w zależności od platformy)

Pełna recenzja operatoraPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzjaPełna recenzja
OPERATORPrzelewy24PayUBlueMediaiMojeTpayHotPayPayNowZen

O rankingu płatności online

Dlaczego powstał ranking operatorów płatności dla sklepów internetowych?

Powód 1

Wystarczy spojrzeć na poniższe wykresy pochodzący z raportu “E-commerce w Polsce 2020” oraz „Polski E-commerce 2020”, żeby wniosek nasunął się sam: szybkie płatności, płatności mobilne, płatności ratalne oraz płatności odroczone – czyli wszystkie te formy płatności w sklepie internetowym, które są obsługiwane przez bramki płatności, uczestniczą w ogromnej części transakcji w sklepach internetowych w Polsce. Dlatego wybór najlepszej bramki płatniczej jest tak ważny z punktu widzenia sklepu internetowego.

Należy zwrócić uwagę również na to, że ilość i różnorodność metod płatności online dostępnych na rynku i chętnie wybieranych przez konsumentów rośnie. Dlatego zarządzając sklepem internetowym, warto dokonywać częstej analizy dostępnych w nim opcji płatności i dbać o to, by klienci znaleźli tam wszystkie popularne metody płatności.

Powód 2

“Jakiego operatora płatności wybrać do sklepu internetowego?” to jedno z pytań najczęściej powtarzanych przez naszych 50-u klientów – właścicieli sklepów internetowych oraz E-commerce Managerów. Tak samo często pada ono na grupach branżowych na Facebooku, takich jak E-commerce Polska oraz E-commerce PL. Na tak zadane pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. To tak jakby zapytać: “Jaki samochód jest najlepszy?” Wiele zależy od tego, od branży, asortymentu, czy modelu biznesowego w jakim funkcjonuje dany sklep. I dlatego właśnie stworzyliśmy ranking, w którym każdy może sam odpowiedzieć sobie, która bramka płatności będzie najlepsza dla jego sklepu internetowego. Ranking zawiera tabelę porównującą elementy ofert poszczególnych operatorów, a także kategorie (takich jak najniższa prowizja czy szybki dostęp do środków) z wyłonionymi zwycięzcami. Dzięki temu możesz wybrać operatora, który najlepiej spełnia kryteria ważne dla Twojego sklepu internetowego i takiego, który będzie generował najniższe koszty.

Popularność form płatności w sklepach internetowych

Źródło: Raport “E-commerce w Polsce 2020”

 

Wykres dotyczący najchętniej używanych metod płatności online 2020

Źródło: Raport “Polski E-commerce 2020”

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem Convertis – od 5-u lat budujemy oraz obsługujemy sklepy internetowe. Obecnie mamy pod opieką (zarówno programistyczną jak i pod względem e-commerce) 50 sklepów i ciągle ich przybywa. Właściciel firmy – Grzegorz Frątczak jest twórcą podcastu „Rozmowy na zapleczu”. W tym momencie podcast ma średnio 1500 pobrań w miesiącu i rośnie.

Codziennie rozmawiamy z właścicielami sklepów internetowych oraz E-commerce Managerami. Wiemy o co pytają, czego szukają i co ich boli.

Przeczytaj więcej o nas

Co zawiera ranking płatności internetowych?

Nasz ranking składa się z kilku części:

  1. Wyłonienie zwycięzców rankingu w poszczególnych kategoriach:
  2. Porównanie ofert operatorów płatności, czyli tabela podsumowująca możliwości każdej oferty oraz prowizje, a także koszty dodatkowych operacji.
  3. Recenzje poszczególnych operatorów, a w nich wyróżniki na rynku, plusy i minusy ich oferty oraz ogólne informacje na temat każdej z firm.

Metodologia przygotowania rankingu

Informacje na temat oferty większości operatorów zostały uzyskane przez nas w drodze bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami tych firm. W pozostałych przypadkach posiłkowaliśmy się informacjami zawartymi na stronach internetowych operatorów.

Im bardziej zagłębiamy się w oferty bramek płatności, tym do głowy przychodzi nam więcej pytań, które chcemy zadać, by rozwiać wszelkie wątpliwości związane z tematem. Z drugiej strony mamy zebraną już sporą dawkę wiedzy w tym temacie i chcemy się nią dzielić jak najszybciej. Dlatego doszliśmy do wniosku, że nie ukrywamy dłużej przed światem wyników naszej pracy, już dajemy Ci wiedzę i informacje, które zdobyliśmy. Ale na pewno nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Także częstuj się, tym co już jest, a wkrótce spodziewaj się kolejnych wersji rankingu rozbudowanych o więcej informacji i szczegółów! Jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły, co jeszcze powinno się znaleźć w tym rankingu, koniecznie daj znać na maila: rankingi@convertis.pl