Optymalizacja PrestaShop

Znamy się na PrestaShop - zoptymalizujemy Twój sklep internetowy praktycznie pod każdym kątem:

  1. optymalizacja techniczna systemu i jego części (np. bazy, serwera)
  2. optymalizacja funkcjonalności sklepu
  3. optymalizacja UX
  4. optymalizacja czasu ładowania strony
Zobacz szczegóły
PrestaShop - sklepy internetowe

Convertis w liczbach

9

lat na rynku

23+

specjalistów w zespole

60+

sklepów pod naszą opieką

4,5mln+

naszego obrotu netto w 2023

Te wyjątkowe marki już nam zaufały:

Co wykonujemy w ramach optymalizacji sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to szerokie pojęcie. Może ona obejmować wiele aspektów. Zobacz, jakie prace możemy wykonać.

Optymalizacja techniczna systemu i jego części
(np. bazy, serwera)

W ramach naszych prac analizujemy różne sklepy i systemy, przeprowadzamy różnorodne audyty, przygotowujemy i wdrażamy zalecenia techniczne, które mają na celu poprawne działania Twojego systemu. Ekosystem sklepu internetowego to setki tysięcy linijek kodu, mnóstwo elementów, funkcji, konfiguracji. Jeżeli nie jesteś doświadczonym deweloperem możesz nie wiedzieć, jak wiele szczegółów ma wpływ na efekt końcowy - to jak działa Twój sklep dla użytkownika. Nasz zespół (jeżeli potrzeba - we współpracy z Twoim administratorem serwera) jest w stanie zbadać Twój system, znaleźć ewentualne błędy/problemy oraz dostosować konfigurację systemu, by działał optymalnie.
Możemy pomóc m.in. w optymalizacji ustawień:
- bazy danych
- silnika sklepu i jego konfiguracji
- kodu PHP
- pamięci podręcznej
- wydajności serwera


Zapytaj o wycenę

Optymalizacja funkcjonalności sklepu

System Prestashop ma dużo możliwości konfiguracji. Jego funkcje można dodatkowo rozszerzać za pomocą zewnętrznych wtyczek. Wraz z rozwojem sklepu może się jednak okazać, że nagromadzenie funkcji zaczyna generować problemy (np. poszczególne funkcje “gryzą” się ze sobą, nie są używane w sposób optymalny albo wpływają negatywnie na szybkość sklepu).
W ramach naszej pracy możemy zweryfikować oraz dostosować przeróżne ustawienia/konfiguracje/współzależność poszczególnych funkcji systemu.
Czasem wystarczy drobna modyfikacja modułu, czasem warto daną funkcjonalność napisać osobno, żeby pozbyć się ciężkiego modułu, innym razem wystarczy drobna zmiana w zaawansowanej konfiguracji sklepu.
Powiedz nam jaki masz problem, a my znajdziemy i wdrożymy rozwiązanie.


Zapytaj o wycenę

Optymalizacja UX

User Experience czyli użyteczność sklepu internetowego to jeden z istotnych czynników wpływających na sprzedaż. Na pewno nie raz natknąłeś się na sklep, z którego praktycznie nie byłeś w stanie skorzystać - czasami człowiek jest zdeterminowany, by dokonać zakupu, ale kosztuje go to masę czasu, wysiłku i nerwów, więc ostatecznie porzuca swój zamiar. Nawet jest w stanie zapłacić za zakup danego produktu więcej u innego sprzedawcy, byle tylko nie męczyć się z nie intuicyjnym sklepem. Czy jesteś pewny, że Twój sklep nie powoduje podobnych odczuć u użytkowników? Temat jest o tyle skomplikowany, że jeśli nawet Twój sklep został na samym starcie zaprojektowany w sposób zgodny z najlepszymi, aktualnymi wówczas praktykami UX, to nawyki użytkowników zmieniają się dosyć dynamicznie i tym samym zmieniają się trendy UX. Dlatego każdy sklep internetowy wymaga regularnych kontroli i poprawek w tym zakresie. Wiele sklepów posiada zoptymalizowaną pod kątem UX wersję desktop, ale niejednokrotnie wciąż jeszcze wersja mobile jest traktowana po macoszemu. Przy obecnych (i zapewne przyszłych) trendach jest to poważny błąd, żeby nie powiedzieć "strzał w kolano". Jeśli nie jesteś pewny, czy użyteczność Twojego sklepu wymaga poprawy lub jak tego dokonać, możemy wykonać dla Ciebie audyt UX i wskazać elementy do poprawienia, a także zaproponować konkretne zmiany. Jeśli przeprowadziłeś już audyt UX lub nawet bez niego, wiesz co i jak chcesz zmienić - wdrożymy te poprawki w Twoim sklepie.


Zapytaj o wycenę

Wsparcie programistyczne w optymalizacji SEO sklepu

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to absolutny must have. Wie o tym większość właścicieli wszelkich stron internetowych i robią oni wszystko, by osiągnąć jak najwyższe pozycje. Dlatego też konkurencja jest olbrzymia, a pozycjonowanie sklepu tak, by zajmował wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga sporo pracy. Jednym z elementów skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest tzw. SEO techniczne, czyli optymalizacja sklepu w taki sposób, aby ułatwić robotom wyszukiwarek indeksowanie nie tylko strony głównej, ale także poszczególnych podstron serwisu oraz umożliwić witrynie wejście na wyższe pozycje. Prace optymalizacyjne pod kątem SEO w obrębie witryny to m.in. utworzenie mapy strony, dodanie pliku robots.txt, ustawienie przyjaznych adresów URL, optymalizacja nagłówków, meta title oraz meta description, wprowadzenie miejsca na opis kategorii i wiele innych. Umiejętnie wykonana optymalizacja techniczna SEO sklepu zaoszczędzi Ci czasu na ręczne uzupełnienie wielu elementów, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Na szczęście platforma PrestaShop jest określana jako przyjazna dla SEO. PrestaShop pozwala na dokonanie wielu zmian. Jak zapewne wiesz, platforma PrestaShop to platforma open source - nie ma praktycznie żadnych ograniczeń pod kątem zmian, w tym także zmian dotyczących optymalizacji SEO. Stale współpracujemy z agencjami SEO i wiemy, jak wdrożyć zmiany, które ułatwią pozycjonowanie sklepu internetowegow Google oraz innych wyszukiwarkach. Jeśli potrzebujesz kogoś, kto wdroży rekomendacje Twojej agencji SEO, to dobrze trafiłeś.


Zapytaj o wycenę

Optymalizacja czasu ładowania strony

W czasach gdy użytkownik internetu jest atakowany informacjami, ofertami i reklamami, każda kolejna sekunda oczekiwania na załadowanie się strony potrafi być przysłowiowym "gwoździem do trumny" danego sklepu internetowego. Użytkownicy odwiedzają codziennie dziesiątki czy setki stron i są coraz bardziej wymagający pod względem prędkości ładowania stron. Po prostu nie mają czasu, by czekać aż powolna strona się załaduje, poza tym wywołuje to u nich zmęczenie. Dlatego jeśli borykasz się z niskim współczynnikiem konwersji i słabą sprzedażą, zacznij od sprawdzenia właśnie prędkości ładowania swojej strony. Możemy Ci pomóc w tym temacie. Po pierwsze sprawdzimy, jak Twój sklep ładuje się na różnych urządzeniach, po drugie dowiemy się, co spowalnia ten proces i wskażemy elementy do poprawy, a następnie wdrożymy poprawki. Jeśli jakiś czas temu w Twoim sklepie były już wykonywane podobne prace - pamiętaj, że wszelkie zmiany wykonywane później w Twoim sklepie mogły wpłynąć na spowolnienie ładowania strony, więc jednorazowe jej zoptymalizowanie nie pozostawi efektów na zawsze. Tak naprawdę należy regularnie testować czas ładowania strony i na bieżąco reagować na pojawiające się w testach wskazania. Pamiętaj, że prędkość ładowania strony wpływa istotnie również na SEO. Wielokrotnie wykonywaliśmy tego typu kontrole oraz optymalizację sklepów pod kątem czasu ładowania strony.


Zapytaj o wycenę

Optymalizacja pod kątem RODO

Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nakładają na właścicieli sklepów internetowych wiele obowiązków. Wypełnienie niektórych z nich wiąże się ze zmianami programistycznymi w obrębie sklepu. Mowa tutaj choćby o zgodzie na korzystanie z ciasteczek. Ale tych elementów technicznych, które wpływają po pierwsze na bezpieczeństwo danych sklepu oraz jego użytkowników i klientów, a po drugie na spełnienie prawnych wymagań, jest wiele. Jeśli nie wiesz jak dostosować technicznie sklep do zaleceń Twojego prawnika, daj nam znać. Wdrażaliśmy już niejednokrotnie rozwiązania mające na celu dostosowanie sklepu do wymagań RODO, a także innych wymagań z punktu widzenia prawa. Znamy moduły, które zostały stworzone w tym celu. Możemy Ci w tym pomóc.


Zapytaj o wycenę

A także zoptymalizujemy Twój sklep Pinternetowy praktycznie pod każdym innym kątem.

Powiedz, jaki efekt chcesz osiągnąć, a my doradzimy Ci, co warto zoptymalizować w Twoim sklepie.

Daj znać czego potrzebujesz

Nasze realizacje na PrestaShop

Podział 1 zamówienia na kilku sprzedawców – Pora na Pola
Podział 1 zamówienia na kilku sprzedawców – Pora na Pola Zobacz szczegóły

Podział koszyka ze względu na podmiot sprzedający i ograniczenie dostępu do produktów alkoholowych osobom niepełnoletnim

Zakres prac

  • Wdrożenie funkcjonalności umożliwiających podział zamówienia i przypisywanie produktów do konkretnego, sprzedającego je podmiotu oraz innych wymaganych prawnie rozwiązań, wskazujących na rozdzielność spółek.
  • Analiza wykonalności wdrożenia pozwalającego na rozdzielenie płatności za zamówienie na etapie jej księgowania.
  • Stworzenie funkcjonalności ograniczającej dostęp do produktów alkoholowych, jeśli Klient nie złoży oświadczenia o pełnoletności.

Produkty pochodzące wyłącznie od polskich rolników

Ponad 21k polubień na Facebooku

Zobacz szczegóły
Przeniesienie sklepu na PrestaShop – 7mil
Przeniesienie sklepu na PrestaShop – 7mil Zobacz szczegóły

Przeniesienie strony na nowy serwer oraz stworzenie nowej grafiki.

Zakres prac

  • Moduł do zarządzania etykietami produktów.
  • Możliwość łatwego łączenia powiązanych modeli.
  • Banery i zdjęcia produktów obsługujące video.
  • Dodatkowe zdjęcia przy produkcie.
  • Projekt karty produktu.

Ponad 11k polubień na Facebooku
15 lat doświadczenia w branży

Zobacz szczegóły
Poprawa UX oraz przyspieszenie ładowania strony – Mosquito
Poprawa UX oraz przyspieszenie ładowania strony – Mosquito Zobacz szczegóły

Optymalizacja sklepu, poprawa UX oraz uporządkowanie kodu.

Zakres prac

  • Optymalizacja szybkości działania sklepu.
  • Uporządkowanie kodu – sklep miał być oparty na modułach, nic w kodzie nie miało być zaszyte na sztywno.
  • Optymalizacja sklepu, by możliwy był szybki wzrost – obroty firmy w krótkim czasie wzrosły kilkukrotnie.
  • Poprawa UX na podstawie wytycznych od agencji.

Ponad 294k followersów na Instagramie

Ponad 649k polubień na Facebooku

Około 40 mln zł obrotu w 2020

Zobacz szczegóły
Przygotowanie sklepu na zwiększony ruch – Le Collet
Przygotowanie sklepu na zwiększony ruch – Le Collet Zobacz szczegóły

Optymalizacja obsługi zamówień oraz przygotowanie witryny przy wzmożonym ruchu na stronie.

Zakres prac

  • Wprowadzenie zmian w sklepie Lecollet.pl, które umożliwiłyby umieszczanie w nich premierowych produktów jeszcze przed uruchomieniem ich sprzedaży.
  • Przygotowanie witryny do ruchu na poziomie 1000-2000 użytkowników jednocześnie.
  • Zapewnienie bezproblemowej obsługi zamówień przy wzmożonym ruchu na stronie.

119k followersów na Instagramie
Ponad 19k polubień na Facebooku
Marka Mai Bohosiewicz

Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie realizacje

Zobacz opinie naszych klientów

Taktyka działań, przejrzystość i profesjonalizm. Doceniam też fakt bezpośredniej i szczerej komunikacji, bez ściemy i owijania w bawełnę. Pracujemy razem na wielu płaszczyznach.

Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający mosquito.pl

Poprawka modułu cen przez dodanie zmiany stawek to po prostu petarda!! Pomysł rewelacja a wykonanie perfekcyjne.(...)Bardzo dziękuję za doskonałą pracę. (..) Z kilku źródeł uzyskaliśmy informację, że nie da się takiego rozwiązania wdrożyć wewnątrz Presty - jak widać się da!

Antoni Dmowski, COO poranapola.pl

Pełen profesjonalizm i zaangażowanie, dokładność, doskonały nadzór nad projektem. Wybór dobrej agencji trwał u nas długo, ale było warto.

Anna Serwan-Ohryzko, Właścicielka aptekana83.pl

Bardzo profesjonalna ekipa, na której można polegać! Szybki kontakt z projekt managerem - dogłębne przedyskutowanie problemów oraz wspólne szukanie rozwiązań. Polecam z czystą odpowiedzialnością!

Radosław Malinowski - E-commerce Manager Barberstore.pl

Cieszę się tej współpracy, ponieważ projekty idą do przodu, nie cofamy się żeby naprawiać błędy, jesteście otwarci i nastawieni na TAK.

Tomasz Bączyk, Członek Zarządu JLD.pl

W Convertis zespół specjalistów pracuje razem
dla Twojego sklepu

PrestaShop w liczbach

Niech liczby mówią same za siebie

300 tys.

sklepów na PrestaShop na świecie

22 mld Eur

łączny przychód wygenerowany przez sklepy PrestaShop w 2020 roku

20 tys.

sklepów na PrestaShop w Polsce

1 mln

tyle osób liczy społeczność PrestaShop

Dane z 2020 roku - źródło: https://www.prestashop.com/pl

PrestaShop daje ogromne możliwości rozwoju

PrestaShop - dlaczego warto?
Zalety silnika PrestaShop
PrestaShop - świetny wybór dla małych, średnich i dużych sklepów internetowych

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

Wsparcie e-commerce

Kłopoty ze spadającą sprzedażą lub rentownością? Brak pomysłu na to, jak wyróżnić się na rynku? Brak czasu na nadzorowanie agencji SEM, SEO i osób odpowiedzialnych na social media? Mamy rozwiązanie: usługa stałego wsparcia e-commerce. Nasz ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem zdejmie z Ciebie te tematy, poukłada je i zaproponuje strategię działania.

Zobacz szczegóły

Stała opieka programistyczna

Jeżeli posiadasz sklep internetowy oparty na PrestaShop i co miesiąc pojawiają się prace programistycznego do wykonania, weź pod uwagę opcję stałego wsparcia programistycznego w formie abonamentu. Dzięki temu zespół programistów ma dla Ciebie co miesiąc zarezerwowaną określoną ilość godzin pracy, a Ty nie musisz czekać aż zewnętrzny programista znajdzie dla Ciebie czas. Boisz się, że nie zawsze je wykorzystasz i wtedy opłacone godziny przepadną? Nie u nas. U nas opłacone godziny są przenoszone na kolejne miesiące - tak, abyś mógł je wykorzystać, gdy będziesz mieć taką potrzebę.

Zobacz szczegóły

Wdrożenie Google Analytics 4

1 lipca 2023 Google przestanie wspierać usługę Google Universal Analytics, która jest podstawowym narzędziem do analizy wykorzystywanym przez wiele sklepów internetowych. Jeśli Ty również z niego korzystasz, to powinieneś jak najszybciej wdrożyć Google Analytics 4, czyli następcę znanego Ci narzędzia. Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 jak najszybciej? Bo dane nie zostaną automatycznie przeniesione ze starego Analyticsa do nowego. Jeśli wdrożysz u siebie Google Analytics 4 dopiero 1 lipca 2023, nie będziesz tam widzieć danych sklepu rok wstecz i nie będziesz mógł analizować wyników sklepu rok do roku, a zapewne robisz takie analizy.

Zobacz szczegóły
Powered by Trust.Reviews