Dawać i czerpać.
Uczyć się i dzielić wiedzą...

Za dużo pracujesz! Czy 198h to dużo?

Ale kto ma rację? Dyskutowaliśmy tylko na podstawie naszych wyobrażeń. A gdzie jest rzeczywistość? Postanowiłem to sprawdzić. Zainstalowałem sobie aplikację na telefonie. Zrobiłem 5 kategorii (biuro/dom/w drodze/przerwy w pracy/prywatne w pracy). I rzetelnie wciskałem start/stop dla każdej kategorii. Niestety skupiłem się tylko na 3 pierwszych kategoriach. Nie zarejestrowałem, ile tak naprawdę robiłem sobie przerw, ile […]

Koszyk w sklepie – jak go poprawić? (cz. 1)

Podjeżdżam kilka kilometrów do sklepu, bo… No dobra – może nie byłem jak detektyw. Ale z iście detektywistyczną pasją zacząłem zadawać pytania w stylu „co Ty tu robisz?!”. Znajomy długo nie mógł znaleźć racjonalnego powodu, dla którego co tydzień robi zakupy kilka kilometrów od domu. „A bo tu wiesz… jakoś tak fajniej, przyjemniej, rozumiesz…”. Ani […]

A co Ty k…. możesz? 3 strategiczne wnioski o tym jak prowadzić sklep internetowy, bazując na wnioskach z startupów.

Pochłonąłem już kilka książek o tzw. amerykańskich unicornach – firmach, których wycena jest powyżej 1mld $ (zappos, amazon, hubspot itd.). Rozwijają się błyskawicznie tworząc marki znane na całym świecie. Ale gdyby były prowadzone “po polsku”, to upadłyby po 3 miesiącach istnienia. Dlaczego? Żadna z tych firm nie generuje zysku w pierwszych latach istnienia. Odnotowują przede […]

Czy dzwonienie do klientów sklepu internetowego się opłaca?

Telefon – najprostsza droga by poznać klienta Zawsze powtarzam jak ważne jest poznanie swojego Klienta. I jednym z najprostszych sposobów jest zadzwonienie do klienta zaraz po transakcji, by chwilę z nim porozmawiać. Ale po co? Po to by: poznać swojego klienta, poznać jego proces decyzyjny, poznać przyczyny wybrania akurat Twojego sklepu internetowego, poznać jego bolączki, […]