Moduł „pobierz dane płatnika”

Rozpoczęcie własnej działalności online jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Jednak samo uruchomienie własnego sklepu nie wystarczy. Użytkownicy będą dokonywali zakupów w danym sklepie internetowym, a następnie do niego wracali, tylko w przypadku zagwarantowania im najlepszej obsługa klienta. Jeśli więc prowadzisz działalność e-commerce i chcesz, aby internauci kupowali u Ciebie, musisz być w stanie szybko przyciągnąć ich uwagę i sprawić, że zakupy będą dla nich łatwe i przyjemne. Jednym z działań, jakie możesz podjąć w celu polepszenia doświadczeń Twoich klientów jest instalacja nowego modułu od Convertis – „pobierz dane płatnika”.

W stacjonarnych sklepach rzadko spotyka się sytuacje, w których osoba dokonująca zakupu porzuca wózek przy kasie. Nawet jeżeli wiąże się to z czekaniem w długiej kolejce, zazwyczaj zakupy są finalizowane. W sklepach internetowych natomiast porzucanie koszyka jest powszechnym zjawiskiem i prawdziwym problemem sprzedawców online. Gdy użytkownik zdecyduje się umieścić przedmiot w koszyku, zadaniem właścicieli e-sklepów jest dołożenie starań, aby odwiedzający sklep stał się klientem. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest sprawienie, aby proces zakupowy był możliwie jak najbardziej wydajny, łatwy i szybki. 

Usprawnij proces zakupowy dzięki modułowi „pobierz dane płatnika” 

Zakupy w imieniu firmy mogą dokonywać różne osoby, dla których każdorazowe, ręczne wpisywanie danych do faktury, czy danych wysyłkowych może być męczące. Dlatego w Convertis stworzyliśmy moduł „pobierz dane płatnika”, który automatycznie po wpisaniu przez kupującego NIP firmy uzupełni cały formularz danymi z Głównego Urzędu Statystycznego.

Widok formularza z możliwością pobierania danych z poziomu koszyka zakupowegoWidok formularza z możliwością pobierania danych z poziomu koszyka zakupowego

Formularz z funkcją pobierania danych jest dostępny zarówno w koszyku, jak i z poziomu panelu klienta w przypadku zarejestrowanych użytkowników. Dane pobrane z GUS mogą jednocześnie stanowić informacje o adresie wysyłkowym, co po raz kolejny eliminuje konieczność ręcznego uzupełniania danych. 

Widok formularza w zakładce moje konto po zalogowaniu się do sklepu

Widok formularza w zakładce moje konto po zalogowaniu się do sklepu

Moduł “pobierz dane płatnika” – pozyskiwanie danych

Moduł został wyposażony w możliwość integracji z portalem API GUS. Oznacza to, że po wydaniu przez serwis bezpłatnego Klucza Użytkownika wystarczy tylko wpisać go w ustawieniach modułu, aby uruchomić opcję pobierania danych z Głównego Urzędu Statystycznego. 

Obsługa błędów

Moduł „pobierz dane płatnika” poza oszczędnością czasu i usprawnieniem procesu zakupów posiada jeszcze jedną istotną zaletę. Eliminuje ryzyko uzupełnienia formularza niepoprawnymi informacjami, które może wystąpić w przypadku ręcznego wpisywania danych. Moduł posiada obsługę błędu, dzięki czemu w przypadku podania nieprawidłowego NIP użytkownik dostaje taką informację.

Informacja pojawiająca się po poprawnym pobraniu danych

Informacja pojawiająca się po poprawnym pobraniu danych

Informacja pojawiająca się po nieprawidłowym uzupełnieniu pola NIP

Informacja pojawiająca się po nieprawidłowym uzupełnieniu pola NIP

Czy wiesz, że 53% kupujących online wskazało, że zrezygnowało z zakupów w danym sklepie internetowym tylko ze względu na złe doświadczenie, albo dlatego, że konkurencja oferowała lepsze? W Convertis dążymy do tego, aby Tobie ułatwić sprzedaż, a Twoim klientom – zakupy. To właśnie dlatego tworzymy i rozwijamy rozwiązania zgodne z obecnymi trendami i stawiamy na aktywne działanie. Zależy nam na tym, aby Twoje statystyki sprzedaży stawały się coraz bardziej imponujące. Skontaktuj się z nami już dziś, a obiecujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby Twoi klienci chcieli kupować już tylko w Twoim sklepie online. Chcesz przetestować działanie modułu? Możesz to zrobić, ponieważ zainstalowaliśmy go w naszym sklepie. Wejdź na naszą stronę moduly-sote.pl, dodaj produkt do koszyka i wypróbuj działanie modułu pobierz dane płatnika.

 

Zobacz także:

Jak dzięki Marketing Automation zwiększyć Customer Lifetime Value?