Mosquito – newsletter i moduł ulubione

28 maja 2021

Oszałamiający i fantazyjny projekt sklepu internetowego nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Bardzo często użytkownicy wolą zamawiać produkty w minimalistycznych witrynach z intuicyjną nawigacją niż z „przekombinowanych” stron, na których można się pogubić. Aby uzyskać maksymalny ruch w sklepie internetowym, warto zadbać o komfort użytkowania i pozytywne doświadczenia odwiedzających witrynę. Brzmi świetnie, ale w jaki sposób można poprawić wrażenia użytkowników i podnieść atrakcyjność witryny? W poniższym artykule zaprezentujemy, w jaki sposób robimy to w Convertis. 

Osoby, które odwiedzają sklep internetowy, oczekują łatwego wyszukiwania i prezentacji setek produktów wraz z kluczowymi informacjami na ich temat. Większość najlepiej ocenianych witryn e-commerce, takich jak Amazon i eBay, kieruje się minimalistycznymi zasadami projektowania. Pozwala to użytkownikom w intuicyjny sposób przeglądać produkty i filtrować wyniki. Dzięki temu mogą błyskawicznie, bez zbędnych rozpraszaczy, znaleźć przedmioty odpowiadające ich potrzebom. 

W Convertis rozumiemy oczekiwania użytkowników, dlatego również stawiamy na intuicyjne, estetyczne i proste rozwiązania. Na przykładzie sklepu Mosquito, zbudowanego w oparciu o platformę PrestaShop, zaprezentujemy, jak w praktyce wspieramy sprzedawców e-commerce.

Newsletter

Biuletyny e-mailowe to fantastyczny sposób na zaangażowanie użytkowników i komunikację z klientami sklepu. Równie dobrze sprawdzą się jako narzędzie do generowania sprzedaży. Dzięki regularnym wiadomościom można stale przypominać klientom o istnieniu marki oraz przekazywać informacje o bieżącej działalności, nowych produktach, czy promocjach. Newsletter umożliwia budowanie relacji użytkownikami, co jest kluczowym elementem skutecznego marketingu.

Dla Mosquito przygotowaliśmy i wdrożyliśmy formularz zapisu na newsletter oparty na zasadzie minimalizmu. Nie oznacza to, że jest pusty i nieatrakcyjny. Istotne było, aby zawierał tylko niezbędne elementy, pasował do projektu całej witryny, a zapisanie się na newsletter było szybkie i intuicyjne.

Główny formularz zapisu na newsletter

Główny formularz zapisu na newsletter

Moduł „ulubione”

Moduł ulubionych produktów umożliwia użytkownikom umieszczenie na jednej, wspólnej liście wszystkich ubrań, którymi są zainteresowani, ale których w danym momencie nie mogą kupić. Dzięki temu, gdy tylko wrócą do sklepu, lista będzie gotowa, a klienci będą mogli błyskawicznie odszukać poszczególne produkty i zrealizować zamówienie.

 Do sekcji ulubione można przejść bezpośrednio ze strony głównej sklepu

Do sekcji ulubione można przejść bezpośrednio ze strony głównej sklepu

Moduł “ulubione” został zaprojektowany zarówno z myślą o użytkownikach korzystających z komputerów, jak i tych, którzy preferują urządzenia mobilne. W obu wersjach opisywanego modułu również postawiliśmy na minimalizm i pełną funkcjonalność. 

Również w wersji mobilnej jednym kliknięciem można przejść do zakładki ulubionych produktów

Również w wersji mobilnej jednym kliknięciem można przejść do zakładki ulubionych produktów

Po dodaniu danej rzeczy do listy ulubionych, za pomocą jednego kliknięcia można przejść do podglądu całej listy. Przy poszczególnych pozycjach widoczny jest przycisk “wybierz rozmiar”, dzięki któremu użytkownik zostaje przekierowany do strony wybranego produktu. Dalej dokonuje już tylko wyboru rozmiaru i podejmuje decyzję o zakupie ubrania.

Dodanie ubrania do ulubionych jest możliwe zarówno z poziomu listy wyszukiwania, jak i ze strony danego produktuDodanie ubrania do ulubionych jest możliwe zarówno z poziomu listy wyszukiwania, jak i ze strony danego produktu

Dodanie ubrania do ulubionych jest możliwe zarówno z poziomu listy wyszukiwania, jak i ze strony danego produktu

Przycisk “wybierz rozmiar” umożliwia szybkie przejście do strony produktu i realizację zamówieniaPrzycisk “wybierz rozmiar” umożliwia szybkie przejście do strony produktu i realizację zamówienia

Przycisk “wybierz rozmiar” umożliwia szybkie przejście do strony produktu i realizację zamówienia

Istotne modyfikacje

Moduł ulubione powstał w oparciu o standardowe rozwiązanie, oferowane przez PrestaShop. Jednak w Convertis nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zaproponowali spersonalizowanych rozwiązań. Na potrzeby sklepu Mosquito dokonaliśmy modyfikacji w module PrestaShop, które umożliwiają użytkownikowi utworzenie tylko jednej, wspólnej listy dla wszystkich polubionych ubrań. 

Dzięki temu produkty, którymi dana osoba się zainteresowała, dostępne są w jednym miejscu, do którego prowadzi charakterystyczny przycisk. Nie zachodzi więc obawa o to, że któryś z interesujących użytkownika produktów trafi na nieodpowiednią listę, a przez to zostanie zapomniany. 

Moduł tylko dla zarejestrowanych użytkowników

Z funkcjonalności modułu mogą skorzystać tylko osoby zarejestrowane i zalogowane w sklepie internetowym. W innym przypadku lista ulubionych rzeczy zostanie skasowana po wyjściu ze sklepu. Moduł nie zapamiętuje ulubionych pozycji w oparciu o ciasteczka. Ten zabieg ma za zadanie zmotywować osoby zainteresowane zakupami w sklepie Mosquito do założenia konta. Dzięki temu może również przyczynić się do tego, że klienci będą wracać w celu dokonania kolejnych zamówień. 

Wprowadzanie ułatwień do sklepów internetowych, zarówno dla właścicieli, jak i klientów to jeden z naszych priorytetów. Wiedza i doświadczenie zdobywane przez wiele lat współpracy z e-sklepami umożliwiają nam tworzenie rozwiązań, które pozwalają sprzedawać więcej i wygodniej. Jeżeli podstawowe możliwości Twojego sklepu internetowego nie są dla Ciebie satysfakcjonujące – zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści na podstawie audytu zaproponują rozwiązania, dzięki którym Ty będziesz mógł szybciej i łatwiej prowadzić sklep, a Twoim klientom będzie się w nim przyjemniej kupowało.

 

Zobacz także:

Moduł zarządzania komponentami

Jak zweryfikować wykonawcę naszego e-sklepu?