Czyszczenie cache bez błędu 500 w PrestaShop

Dokonujesz prostej modyfikacji w swoim sklepie internetowym, czyścisz pamięć podręczną cache i zdajesz sobie sprawę, że witryna nie działa? Wielu właścicieli sklepów zbudowanych na PrestaShop boryka się z podobnym problemem. Jego przyczyną jest wystąpienie błędu 500. W Convertis znamy jego przyczynę oraz mamy dla Ciebie gotowe rozwiązanie. 

Pojawienie się błędu 500 nie jest poważnym problemem do zmartwień. Zanim jednak zostanie zidentyfikowany, a następnie naprawiony, osoby odwiedzające sklep internetowy mogą szybko go opuścić, co wpłynie niekorzystnie na pozycjonowanie witryny, a także może prowadzić do tego, że klienci dokonają zakupów u konkurencji. Źródło problemu może zależeć od ustawień strony internetowej, czy plików konfiguracyjnych. Jednak część właścicieli sklepów online w PrestaShop zauważyło, że powodem pojawiania się błędu 500 uniemożliwiającego dostęp do witryny, było wyczyszczenie pamięci podręcznej (cache). Dlatego w Convertis postanowiliśmy zidentyfikować przyczynę tego zjawiska. 

Co to jest błąd HTTP 500?

Kiedy odwiedzasz witrynę internetową, przeglądarka wysyła żądanie do serwera, na którym znajduje się witryna. Serwer przyjmuje to żądanie, przetwarza je i odsyła żądane zasoby (PHP, HTML, CSS itp.) wraz z nagłówkiem HTTP. HTTP zawiera również coś, co nazywają kodem stanu HTTP. Kod statusu to sposób powiadamiania Cię o statusie żądania. Może to być kod statusu 200, który oznacza „Wszystko jest w porządku” lub kod statusu 500, który oznacza, że ​​coś poszło nie tak.

Błąd HTTP 500 może pojawić się z wielu powodów. Jednak wszystkie z nich oznaczają to samo. Na serwerze internetowym wydarzyło się coś nieoczekiwanego, a serwer nie może zaoferować żadnych konkretnych informacji. W rezultacie, zamiast wyświetlać normalną stronę internetową powraca z błędem. Błąd 500 pojawia się podczas wykonywania żądania, jednak nie jest adresowany do użytkownika, ale do administratora lub właściciela sklepu internetowego. Informuje, że coś dzieje się z jego usługą lub serwisem. 

Dlaczego czyszczenie cache w PrestaShop wywołuje błąd 500?

Czyszczenie cache w przypadku sklepów internetowych, które posiadają w swoim asortymencie dużo produktów, zbudowane są na wolnym hostingu i jednocześnie generują dużo różnego rodzaju plików, może trwać na tyle długo, że przekroczony zostanie czas ładowania skryptu PHP. Wtedy serwer napotyka problem, nie może spełnić żądania użytkownika i generuje kod 500. 

Wpływ ma nie tylko rozmiar sklepu internetowego, ale również kolejność, w jakiej PrestaShop dokonuje czyszczenia plików cache. W pierwszej kolejności kasuje się tak zwany cache symfonii. Dopiero następnie pozostałe pliki, co uruchamia wewnętrzny błąd serwera i uniemożliwia korzystanie ze sklepu internetowego. 

Jak wyeliminować błąd 500?

Czyszczenie pamięci cache bywa w niektórych przypadkach niezbędne. Na przykład gdy na stronie głównej został zainstalowany moduł informujący o promocjach w sklepie. Jego zmiana wymaga wyczyszczenia plików cache, aby użytkownikom wyświetlane były aktualne treści. Jeżeli jednak po każdorazowym wyczyszczeniu plików cache w Twoim sklepie pojawia się błąd 500, masz do wyboru dwie opcje. 

  1. Za każdym razem włącz tryb debugowania, który pomoże Ci zidentyfikować przyczynę pojawienia się błędu 500. Tryb debugowania w wersji PrestaShop 1.7 możesz uruchomić również z poziomu panelu sklepu, w zakładce Zaawansowane -> Wydajność. 
  2. Możesz skontaktować się z nami, aby raz na zawsze wyeliminować ten problem. Specjaliści Convertis dokonają odpowiednich modyfikacji kolejności czyszczenia pamięci podręcznej. Dzięki temu już nigdy więcej po wyczyszczeniu cache-y nie pojawi się błąd 500 blokujący funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. 

Convertis tworzy zespół ponad 17 ekspertów, którzy na co dzień współpracują, aby zarówno małym, jak i dużym sprzedawcom online dostarczać innowacyjne rozwiązania i podpowiadać nowe ścieżki rozwoju. Udoskonalamy działania sklepów internetowych, budując usprawniające moduły i wdrażając nowe funkcjonalności. Nasze realizacje są naszą najlepszą wizytówką. Przekonaj się sam.

 

Zobacz także:

Moduł zarządzania komponentami