Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Ekomersowa Kawa to podcast, który stworzyłem dla wszystkich tych, którzy szukają inspirujących treści, informacji jak rozwiązać konkretne problemy prowadząc i rozwijając sklepy internetowe oraz wskazówek z zakresu e-commerce.

Ja nazywam się Grzegorz Frątczak i prowadzę firmę, która zajmuje się właśnie tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych. W tym podcaście rozmawiam z właścicielami e-sklepów oraz z e-commerce managerami o tym, jak prowadzą swoją działalność w internecie, o ich doświadczeniach i przemyśleniach. Pokazuję i odkrywam to, jak budują swój biznes i realizują cele zawodowe i prywatne. Będzie dużo faktów, przemyśleń, a także przykładów opartych na ich doświadczeniach.


EK 13: Jak sprzedawać na eBay i Alibaba – czyli e-commerce i współpraca z Marketplace’ami – Wojciech Zarzeka | rgbautomatyka.pl

W 13 odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Wojciech Zarzeka – e-commerce manager z rgbelektronika.pl. Rgbautomatyka.pl jest jednym z najprężniej działających w Europie dystrybutorów refabrykowanych części do maszyn i robotów przemysłowych. Swoje produkty i usługi dostarczają do ponad stu krajów, zespół liczy ponad 90 pracowników, a ich siedziba mieści się w Wrocławiu. Wojciech jest tam od sześciu lat e-commerce managerem, który odpowiada za część techniczną, ale też za samą sprzedaż. Dzisiaj tematem przewodnim są dwa elementy. Po pierwsze sprzedaż międzynarodowa. Jak w tak specyficznej branży rozszerzyć swoją działalność o rynki zagraniczne. Po drugie, jak sprzedawać przez Marketplace typu eBay albo Alibaba.

EK 12: Co jest lepsze – PrestaShop czy Magento? – Marcin Nowak

Dziś w Ekomersowej Kawie rozmowa z Marcinem Nowakiem, który tworzył i prowadził sklepy na platformie PrestaShop. A z drugiej strony obecnie pracuje dla dużej agencji tworząc rozwiązania oparte o Magento. Rozmawiamy o tym co i kiedy jest lepsze: PrestaShop, czy Magento. Rozkładamy ten temat na czynniki pierwsze. Ten odcinek nie jest jednak tylko dla tych, którzy posiadają sklepy na tych dwóch platformach. Rozmawiamy również o tym, na jakim etapie rozwoju biznesu warto wykorzystywać rozwiązania związane z Prestą, czy Magento, ale też rozwiązania typu SaaS, czy SOTE SHOP. Nie zabrakło miejsca na dyskusję o cenach za usługi programistyczne i oczekiwaniach klientów, a także o tym, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji e-commerce. Zapraszam do słuchania.

EK 11: Rebranding marki – gdy prawnicy konkurencji zmuszają Cię do zmiany nazwy – Gosia Dziembaj – foonka.store

W 11 odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Gosia Dziembaj - współwłaścicielka marki oraz sklepu foonka.store sprzedającego wyjątkowe, designerskie produkty. Produkty FOONKA to połączenie wysokiej jakości tkanin, druku cyfrowego oraz oryginalnego designu inspirowanego naturą – czyli wyjątkowe tekstylia – dla wymagających klientów. Gosia wspólnie ze swoim mężem tworzą produkt y, których oryginalny design zdobywa nagrody i uznanie w konkursach na całym świecie. Jak to się stało, że z jednego, dość prostego pomysłu jakim jest pościel z nadrukiem słomy, udało się stworzyć dobrze prosperujący biznes, a także jak FOONKA (pierwotnie HAYKA), po kilku latach swojej działalności była zmuszona zmienić swoją nazwę, czyli historia o tym, jak zapewnić ochronę swojego znaku towarowego.

EK 10: Jak stworzyć i wypromować polską markę w Internecie? – Adam Kubarski – akardo.pl

W najnowszym odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Adam Kubarski pomysłodawca i właściciel sklepu akardo.pl. Sklepu, który produkuje i sprzedaje polskie buty tworzone przez polskich rzemieślników. Jak twierdzi mój rozmówca sklep łączy w sobie dwa światy: miłość do butów i pasję do sprzedaży internetowej. Wykorzystuje potencjał jaki tkwi w lokalnych małych zakładach szewskich, a także siłę i rozmach, którą daje Internet. Dziś historia o tym jak Adam stworzył i wypromował markę Akardo na polskim rynku obuwniczym.

EK 09: Pracownik sklepu internetowego – kogo warto zatrudnić? Agata Chmielewska

W najnowszym odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Agata Chmielewska. Doświadczony e-commerce manager, osoba która przeszła długą drogę pracując w różnych sklepach internetowych i zdobywając szerokie doświadczenie związane zarówno z obsługą klienta, jak i z zarządzaniem asortymentem, logistyką sklepu, czy marketingiem internetowym. Obecnie Agata współpracuje projektowo układa procesy i wdraża strategie wiązane z email marketingiem i marketing automation, content marketingiem i szeroko pojętym  usability. W tym odcinku nasza rozmowa skoncentrowała się na tematach związanych budowaniem zespołu i doborem pracowników. Każdy właściciel sklepu wie,  jak ważne jest zatrudnienie odpowiednich osób, dzięki którym realizowanie strategii sklepu jest możliwe.

EK 08: Nowatorski marketing w e-commerce – Marcin Majzner

Jeśli zastanawiasz się jak to jest być marketingowym pionierem, który nie boi się eksperymentować, dziś masz szansę poznać podejście do budowania biznesu i marki by Marcin Majzner. To co z pewnością można o nim powiedzieć to były prezes… Twórca i były prezes Cupsell, platformy umożliwiającej sprzedaż spersonalizowanych produktów takich jak koszulki, czy czapki itp. A także były prezes Bdsklep.pl, który ostatnio rzucił nowe światło na to jak można reklamować pasztet w sieci. :-) Jak sam o sobie mówi – jest przede wszystkim przedsiębiorcą, który jest zafascynowany Internetem i nie boi się eksperymentować.