Wdrożenie Google Analytics 4
Przejdź na nowy, wyższy poziom analityki!

1 lipca 2023 Google przestanie wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal (usługa Google Universal Analytics) zostanie ona w pełni wyłączona, a Ty utracisz możliwość porównywania danych historycznych starszych niż 11 miesięcy.

Co dalej? 🤔
Będzie następca → nowy produkt firmy Google → GA4!

Umów się na rozmowę

Czym jest wdrożenie Google Analytics 4? I czy powinieneś je przeprowadzić w swoim sklepie już teraz?

To jedno z podstawowych narzędzi do monitorowania rentowności Twojego sklepu. Google Analytics 4 to nowa wersja narzędzia, którego używamy od lat. Teraz zmodyfikowana i przystosowana do mobilnej rzeczywistości, w której Użytkownik dokonuje decyzji zakupowych.

Google Analytics 4 potrafi łączyć sygnały wysyłane przez tego samego użytkownika z wielu urządzeń, co znacząco podnosi wartość zbieranych danych.

Uwaga: Możesz wkleić kod GA4 do swojego sklepu i zapomnieć o nim. Będzie wówczas po prostu licznikiem odwiedzin Twojej strony. Albo możesz wdrożyć zaawansowane ustawienia GA4 i zyskać potężne narzędzie do analizy biznesowej.

Co zyskujesz dzięki zaawansowanemu wdrożeniu?

Oto tylko kilka przykładów na zachętę:


Dlaczego należy wdrożyć Google Analytics 4 już teraz?

1

Od lipca 2023 Google przestanie wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal, a Ty stracisz możliwość zbierania danych – jeżeli porównujesz wyniki sklepu rok do roku to będziesz miał problem jeśli zrobisz to później niż czerwcu 2022

2

GA4 łączy zachowania użytkownika dokonywane na różnych urządzeniach i platformach reklamowych – jest dostosowany do mobilnej rzeczywistości

3

GA4 koncentruje się na ochronie prywatności użytkowników

4

GA4 łatwo integruje się całym pakietem narzędzi Google

5

GA4 daje jeszcze więcej możliwości w zakresie dedykowanych, dostosowanych raportów

dane lepszej jakości = trafniejsza analiza = lepsze wyniki Twojego sklepu

Rekomendowane jest wdrożenie GA4 już teraz tak, aby historia zbierania danych była jak najdłuższa zanim zaczniesz w pełni używać go na co dzień.

Co widzimy na kontach, na których Google Analytics 4 został już wdrożony?

Trafniejsze przypisanie zrealizowanych konwersji do poszczególnych kanałów → lepiej działający model atrybucji

Dzięki temu Ty:

Oszczędzasz czas i już teraz możesz korzystać z danych o lepszej jakości

Masz pewność, że wdrożenie uwzględni Twoje potrzeby i nie będzie tylko wklejeniem tagu do kodu strony

Prace programistyczne, niezbędne przy wdrożeniu GA4, będą koordynowane i nadzorowane bez Twojego udziału, nasi Partnerzy kontaktują się bezpośrednio z programistą

Wiemy, jak przeprowadzić wdrożenie GA4,
aby Twój sklep zyskał wyższy poziom analityki e-commerce.

Co obejmuje wdrożenie GA4 u Nas?

Wdrożenie Google Analytics 4 jest przeprowadzane przez certyfikowanych specjalistów Google Analytics, którzy na co dzień analizują dane z tego narzędzia.

Dzięki temu, że wdrożenie przeprowadzone jest przez doświadczonych ekspertów, otrzymujesz narzędzie skonfigurowane pod kątem Twojego sklepu.

Implementacja Google Analytics 4 obejmuje:

1

Przygotowanie do wdrożenia:

  • rozmowę z Tobą, będziesz mógł określić jakie są Twoje potrzeby w zakresie raportowania

  • przygotowanie planu wdrożenia, dopasowanie możliwości GA4 do Twoich potrzeb

2

Założenie konta

Google Tag Manager

GTM – to „furtka” do kodu Twojej strony – która pozwala do minimum ograniczyć zaangażowanie programistów przy pracach związanych z wdrożeniem.

– jeżeli jeszcze z niego nie korzystasz.

3

Przeprowadzenie podstawowych kroków niezbędnych do tego, aby dane zaczęły się zbierać:

  • Założenie usługi GA4, implementacja jego kodu w witrynie i podstawowa konfiguracja usługi GA4

  • Konfiguracja strumienia danych GA4

4

Przygotowanie

mapy zdarzeń

Jest to zestaw wytycznych, który pozwala odpowiednio nazwać akcje na Twojej stronie – tak, aby były czytelne dla języka GA4 i znalazły się w raportach.

GA4 zbiera dane o zdarzeniach, które mają miejsce na stronie. Mogą to być akcje scrollowania, przejścia na kartę produktu, dodania do koszyka czy dokonania transakcji – a także wiele innych. Na ich podstawie GA4 tworzy raporty. Duża część prostych zdarzeń jest zbierana automatycznie. Jednocześnie bardzo istotna dla analizy grupa zdarzeń e-commerce wymaga dodatkowych ustawień programistycznych.

5

Konfigurację

raportów GA4.

W przypadku tego narzędzia – Google pozostawił użytkownikowi dużą dowolność w zakresie raportowania. Większość raportów należy ustawić samodzielnie.

6

Ustawienie

list odbiorców.

Jest to jedno ze źródeł cennych informacji dla algorytmu modelu atrybucji.

Co otrzymujesz jako wynik wdrożenia GA4?

Możesz rozpocząć analizę sprzedaży w Twoim sklepie z wykorzystaniem nowoczesnego narzędzia analitycznego. Otrzymujesz dokumentację z wdrożenia, która obejmuje:


Podsumowanie jest bardzo przydatne w przyszłości, podczas ewentualnego rozszerzenia zakresu wdrożenia lub nanoszenia zmian w sklepie. Na podstawie mapy zdarzeń programista może łatwo odtworzyć konfigurację w nowym serwisie.

Dalsze Kroki po wdrożeniu Google Analytics 4?

Po przeprowadzeniu wdrożenia spotykamy się i omawiamy jego zakres, a także omawiamy dostosowane raporty.


Tak przygotowana konfiguracja od razu służy jako źródło dobrych danych do analizy. Jednak Google Analytics 4 to nie jest narzędzie, które konfiguruje się raz na zawsze. Jego ustawienia mogą zmieniać się wraz z potrzebami raportowania czy chociażby zmianami w sklepie czy też w wytycznych Google.


Jesteśmy gotowi, aby rozwijać to narzędzie wraz z rozwojem Twojego sklepu.

Koszt wdrożenia Google Analytics 4

Implementacja narzędzia trwa 5,5-15h. Zależy od wielkości sklepu i ilości ustawianych raportów.


Podstawowy zakres wdrożenia GA4 dla e-commerce Czas realizacji
Przygotowanie projektu Określenie zakresu raportowania, celów raportowania 1h
Założenie konta GTM Podstawowa konfiguracja 0,5h
Założenie usługi GA4 Implementacja kodu usługi, podstawowa konfiguracja 1h
Konfiguracja strumienia danych 1 strumień danych dla witryny (ew. po jednym dla aplikacji IOS i Android) 1h
Konfiguracja śledzenia kodów e-commerce Wytyczne dla programistów dotyczące warstwy danych i konfiguracja odpowiedniego zdarzenia “purchase” w GTM 1h
Testy wdrożenia Sprawdzenie poprawności ustawień 0,5h
Prowadzenie Projektu Nadzór na realizacją etapów projektu, koordynacja 0,5h
  5,5h


Zaawansowany zakres wdrożenia GA4 dla e-commerce Czas realizacji
Przygotowanie projektu Określenie zakresu raportowania, celów raportowania 1h
Założenie konta GTM Podstawowa konfiguracja 0,5h
Założenie usługi GA4 Implementacja kodu usługi, podstawowa konfiguracja 1h
Konfiguracja strumienia danych 1 strumień danych dla witryny (ew. po jednym dla aplikacji IOS i Android) 1h
Przygotowanie mapy zdarzeń do implementacji Mapa zdarzeń obejmuje wskazane przez Google zdarzenia opcjonalne (rekomendowane dla e-commerce) 2h
Przygotowanie raportów w dziale Eksploracja i Reklamy Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 raportów) 2,5h
Utworzenie potrzebnych list odbiorców Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 list) 2h
Testy wdrożenia Sprawdzenie poprawności ustawień 2h
Prowadzenie projektu Nadzór na realizacją etapów projektu, koordynacja 2h
  14h
Przetestuj nas

Gwarantujemy, że będzie Ci z nami dobrze,
jeśli zawiedziemy - zwracamy pieniądze.