Wdrożenie Google Analytics 4
PrestaShop

1 lipca 2023 Google przestanie wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal (usługa Google Universal Analytics) zostanie ona w pełni wyłączona, a Ty utracisz możliwość porównywania danych historycznych starszych niż 11 miesięcy.

Co dalej? 🤔
Będzie następca → nowy produkt firmy Google → GA4!

Umów się na rozmowę

Czym jest wdrożenie Google Analytics 4? I czy powinieneś je przeprowadzić w swoim sklepie PrestaShop już teraz?

To jedno z podstawowych narzędzi do monitorowania rentowności Twojego sklepu. Google Analytics 4 to nowa wersja narzędzia, którego używamy od lat. Teraz zmodyfikowana i przystosowana do mobilnej rzeczywistości, w której Użytkownik dokonuje decyzji zakupowych.

Google Analytics 4 potrafi łączyć sygnały wysyłane przez tego samego użytkownika z wielu urządzeń, co znacząco podnosi wartość zbieranych danych.

Uwaga: Możesz wkleić kod GA4 do swojego sklepu i zapomnieć o nim. Będzie wówczas po prostu licznikiem odwiedzin Twojej strony. Albo możesz wdrożyć zaawansowane ustawienia GA4 i zyskać potężne narzędzie do analizy biznesowej.

Google Analytics 4 w sklepach PrestaShop  Co zyskujesz dzięki zaawansowanemu wdrożeniu?

Oto tylko kilka przykładów na zachętę:


Dlaczego należy wdrożyć Google Analytics 4 już teraz?

1

Od lipca 2023 Google przestanie wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal, a Ty stracisz możliwość zbierania danych – jeżeli porównujesz wyniki sklepu rok do roku to będziesz miał problem jeśli zrobisz to później niż czerwcu 2022

2

GA4 łączy zachowania użytkownika dokonywane na różnych urządzeniach i platformach reklamowych – jest dostosowany do mobilnej rzeczywistości

3

GA4 koncentruje się na ochronie prywatności użytkowników

4

GA4 łatwo integruje się całym pakietem narzędzi Google

5

GA4 daje jeszcze więcej możliwości w zakresie dedykowanych, dostosowanych raportów

dane lepszej jakości = trafniejsza analiza = lepsze wyniki Twojego sklepu

Rekomendowane jest wdrożenie GA4 już teraz tak, aby historia zbierania danych była jak najdłuższa zanim zaczniesz w pełni używać go na co dzień.

Co widzimy na kontach, na których Google Analytics 4 został już wdrożony?

Trafniejsze przypisanie zrealizowanych konwersji do poszczególnych kanałów → lepiej działający model atrybucji

Dzięki temu Ty:

Oszczędzasz czas i już teraz możesz korzystać z danych o lepszej jakości

Masz pewność, że wdrożenie uwzględni Twoje potrzeby i nie będzie tylko wklejeniem tagu do kodu strony

Prace programistyczne, niezbędne przy wdrożeniu GA4, będą koordynowane i nadzorowane bez Twojego udziału, nasi Partnerzy kontaktują się bezpośrednio z programistą

Wiemy, jak przeprowadzić wdrożenie GA4,
aby Twój sklep zyskał wyższy poziom analityki e-commerce.

Co obejmuje wdrożenie GA4 u Nas?

Wdrożenie Google Analytics 4 jest przeprowadzane przez certyfikowanych specjalistów Google Analytics, którzy na co dzień analizują dane z tego narzędzia.

Dzięki temu, że wdrożenie przeprowadzone jest przez doświadczonych ekspertów, otrzymujesz narzędzie skonfigurowane pod kątem Twojego sklepu PrestaShop.

Implementacja Google Analytics 4 obejmuje:

1

Przygotowanie do wdrożenia:

  • rozmowę z Tobą, będziesz mógł określić jakie są Twoje potrzeby w zakresie raportowania

  • przygotowanie planu wdrożenia, dopasowanie możliwości GA4 do Twoich potrzeb

2

Założenie konta

Google Tag Manager

GTM – to „furtka” do kodu Twojej strony – która pozwala do minimum ograniczyć zaangażowanie programistów przy pracach związanych z wdrożeniem.

– jeżeli jeszcze z niego nie korzystasz.

3

Przeprowadzenie podstawowych kroków niezbędnych do tego, aby dane zaczęły się zbierać:

  • Założenie usługi GA4, implementacja jego kodu w witrynie i podstawowa konfiguracja usługi GA4

  • Konfiguracja strumienia danych GA4

4

Przygotowanie

mapy zdarzeń

Jest to zestaw wytycznych, który pozwala odpowiednio nazwać akcje na Twojej stronie – tak, aby były czytelne dla języka GA4 i znalazły się w raportach.

GA4 zbiera dane o zdarzeniach, które mają miejsce na stronie. Mogą to być akcje scrollowania, przejścia na kartę produktu, dodania do koszyka czy dokonania transakcji – a także wiele innych. Na ich podstawie GA4 tworzy raporty. Duża część prostych zdarzeń jest zbierana automatycznie. Jednocześnie bardzo istotna dla analizy grupa zdarzeń e-commerce wymaga dodatkowych ustawień programistycznych.

5

Konfigurację

raportów GA4.

W przypadku tego narzędzia – Google pozostawił użytkownikowi dużą dowolność w zakresie raportowania. Większość raportów należy ustawić samodzielnie.

6

Ustawienie

list odbiorców.

Jest to jedno ze źródeł cennych informacji dla algorytmu modelu atrybucji.

Co otrzymujesz jako wynik wdrożenia GA4?

Możesz rozpocząć analizę sprzedaży w Twoim sklepie z wykorzystaniem nowoczesnego narzędzia analitycznego. Otrzymujesz dokumentację z wdrożenia, która obejmuje:


Podsumowanie jest bardzo przydatne w przyszłości, podczas ewentualnego rozszerzenia zakresu wdrożenia lub nanoszenia zmian w sklepie. Na podstawie mapy zdarzeń programista może łatwo odtworzyć konfigurację w nowym serwisie.

Dalsze Kroki po wdrożeniu Google Analytics 4 dla PrestaShop?

Po przeprowadzeniu wdrożenia spotykamy się i omawiamy jego zakres, a także omawiamy dostosowane raporty.


Tak przygotowana konfiguracja od razu służy jako źródło dobrych danych do analizy. Jednak Google Analytics 4 to nie jest narzędzie, które konfiguruje się raz na zawsze. Jego ustawienia mogą zmieniać się wraz z potrzebami raportowania czy chociażby zmianami w sklepie czy też w wytycznych Google.


Jesteśmy gotowi, aby rozwijać to narzędzie wraz z rozwojem Twojego sklepu.

Koszt wdrożenia Google Analytics 4

   
Zakres wdrożenia GA4 dla e-commerce Podstawowy Zaawansowany
Czas realizacji
Przygotowanie projektu Określenie zakresu raportowania, celów raportowania 1h 1h
Założenie konta GTM (jeśli Klient nie posiada) Podstawowa konfiguracja 0,5h 0,5h
Założenie usługi GA4 Implementacja kodu usługi, podstawowa konfiguracja 1h 1h
Konfiguracja strumienia danych 1 strumień danych dla witryny (ew. po jednym dla aplikacji IOS i Android) 1h 1h
Konfiguracja śledzenia kodów e-commerce Wytyczne dla programistów dotyczące warstwy danych i konfiguracja odpowiedniego zdarzenia “purchase” w GTM 1h x
Przygotowanie mapy zdarzeń do implementacji Mapa zdarzeń obejmuje wskazane przez Google zdarzenia opcjonalne (rekomendowane dla e-commerce) x 2h
Przygotowanie raportów w dziale Eksploracja i Reklamy Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 raportów) x 2,5h
Utworzenie potrzebnych list odbiorców Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 list) x 2h
Testy wdrożenia Sprawdzenie poprawności ustawień 0,5h 2h
Prowadzenie Projektu Nadzór na realizacją etapów projektu, koordynacja 0,5h 2h
Prace programistyczne Instalacja modułu 2-6h 2-6h
SUMA od 7,5h - 11,5h od 16,5h - 20,5h
+ koszt zakupu modułu PrestaShop 350-700 zł netto

Implementacja narzędzia zależy od wielkości sklepu i ilości ustawianych raportów.

Nasze szacunki:

po stronie wdrożeniowca + programisty: 7,5-20,5h (1875 zł - 5125 zł netto → stawka godzinowa 250 zł/h netto)

+ zakup modułu: 350-700 zł netto

Przetestuj nas

Gwarantujemy, że będzie Ci z nami dobrze,
jeśli zawiedziemy - zwracamy pieniądze.