Odcinki podcastu w kategorii:

Strategia sprzedaży

Jeśli brak Ci pomysłu na strategię sprzedaży w Twoim sklepie internetowym albo Twoja obecna strategia nie przynosi oczekiwanych rezultatów, posłuchaj wywiadów z doświadczonymi specjalistami z dziedziny ecommerce i zainspiruj się historiami innych sklepów internetowych.

Posłuchaj na:

Lista odcinków w wybranej kategorii

Mogą też zainteresować Cię wpisy blogowe w temacie:
Strategia sprzedaży

Jak wykorzystać porównywarki cenowe do zwiększenia sprzedaży w sklepie?

5 sposobów jak poprawić współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym

5 najciekawszych produktów i usług sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym

Jak pozyskać stałego klienta w sklepie internetowym?

Po co Ci strategia sprzedaży?

Strategia sprzedaży online jest kluczowym elementem sukcesu dla firm prowadzących działalność w świecie ecommerce. Zmieniające się trendy zakupowe, rosnąca konkurencja i oczekiwania klientów wymagają strategicznego podejścia, aby skutecznie sprzedawać produkty lub usługi online. Działanie bez strategii przypomina trochę jazdę do miejsca, w którym się nigdy nie było bez mapy i z wyłączoną nawigacją. Na pewno szybciej rozpoczniesz podróż, jeśli nie poświęcisz czasu na wyszukanie najlepszej trasy czy ustawienie nawigacji. Ale czy szybciej i w bardziej optymalny sposób dotrzesz do celu? Zanim więc zaczniesz  podążać w kierunku celu, przygotuj się. Opracuj i dopracuj strategię swoich działań. Do tego na pewno jest Ci potrzebny pomysł, inspiracja i nie zaszkodzi czerpać z doświadczeń innych osób, które już przeszły tę drogę, wypróbowały pewne metody i popełniły jakieś błędy - po co się uczyć na swoich błędach, jeśli można się uczyć na cudzych. Możesz wybrać konsultację, ale możesz też posłuchać czy poczytać o doświadczeniach innych.

Strategia sprzedaży online - jak się za to zabrać?

W biznesie online, jak w każdym innym, do opracowania strategii sprzedaży niezbędne są pewne kroki. Oto najważniejsze z nich:
  1. Analiza rynku i konkurencji - w jakim otoczeniu będziesz działać i z kim konkurować?
  2. Określenie celów biznesu - co chcesz osiągnąć?
  3. Określenie grupy docelowej - komu chcesz sprzedać swoje produkty lub usługi?
  4. Wybór kanałów sprzedaży - gdzie będziesz oferował swoje produkty lub usługi? W jaki sposób ma się odbywać sprzedaż?
  5. Plan działań - jakie dokładnie działania oraz w jakiej kolejności chcesz podjąć, by osiągnąć swój cel?
  6. Budżet - jakie środki przeznaczysz na osiągnięcie celu?
  7. Monitorowanie i optymalizacja działań - analizuj na bieżąco, jakie efekty przynoszą Twoje działania i w razie potrzeby dostosowuj się do nich oraz do zmian zachodzących w Twoim otoczeniu. A musisz wiedzieć, że ecommerce jest rynkiem podelagającym bardzo dynamicznym zmianom.

Sklep internetowy nie sprzedaje - co robić?

Oczywiście słaba sprzedaż w sklepie internetowym to gigantyczny problem, który nie rozwiązany przez dłuższy czas pewnie doprowadzi do zamknięcia biznesu. Dlatego w takiej sytuacji trzeba działać szybko, ale jednocześnie nie chaotycznie i mieć świadomość, że sprzedaż jest wynikiem szeregu działań, które podejmujesz (lub nie) w swoim sklepie internetowym. Gdy stwierdzisz, a może policzysz, że sprzedaż w Twoim sklepie jest zbyt niska, by pokryć koszty, dać Ci zarobić i zapewnić sklepowi przetrwanie, przeanalizuj swoje działania krok po kroku.
  • Sprawdź jak z punktu widzenia użytkownika funkcjonuje Twój sklep, czy da się w nim łatwo zrobić zakupy i czy wzbudza zaufanie.
  • Policz, czy sprowadzasz do sklepu wystarczającą ilość ruchu, który ma później szansę konwertować na klientów.
  • Przyjrzyj się konkurencji - może na rynek wkroczył jakiś nowy gracz, który rozpycha się na rynku?
  • Przyjrzyj się Twojej komunikacji z potencjalnym i faktycznym klientem - czy jest spójna, dopasowana do grupy docelowej. Czy interesujesz się klientem tylko do momentu zakupu, a później zapominasz o zachęcaniu go by z Tobą pozostał?
  • Zastanów się, czy oferujesz klientowi jakąś wartość, która skłania go do zakupów właśnie u Ciebie. Czy dajesz mu jakiś powód, by spośród dziesiątek ofert wybrał właśnie Twoją?
  • Przyjrzyj się finansom: jak kształtują się Twoje ceny w porównaniu z konkurencją, a z drugiej strony czy marża jest wystarczająca, by pokryć koszty i jednocześnie pozwolić Ci zarobić.
  • Wróć do podstaw - czy na produkty, które oferujesz jest w ogóle zapotrzebowanie? Zwróć uwagę na trendy - to, co było modne i pożądane przez konsumentów kilka lat temu, teraz może być już zupełnie nie na czasie. Czy klienci potrzebują i chcą kupować to, co sprzedajesz? Może warto zmienić asortyment lub znaleźć innego dostawcę, wprowadzić jakąś nowość lub zdywersyfikować asortyment nie opierając się na tylko na jednej kategorii produktów?
  • A może Twój produkt nie nadaje się do sprzedaży online? Może konsument chce go dotknąć przed zakupem albo jest to produkt, który wymaga wyjątkowo dużego zaufania i ludzie wolą go kupić stacjonarnie?
Pytań jest mnóstwo. Jeśli czujesz, że sam sobie z tym nie poradzisz lub masz obawy, że nie jesteś obiektywny w ocenie własnych działań (co jest całkiem normalne), to sięgnij po pomoc kogoś z zewnątrz. Czasem konsultacja z kimś doświadczonym potrafi rzucić zupełnie nowe światło i wyjść z błędnego koła.
Powered by Trust.Reviews