Odcinki podcastu w kategorii:

Marketing Automation

Gdy sklep internetowy osiąga pewien poziom rozwoju i sprzedaży, zazwyczaj przychodzi czas na decyzję: czy wdrażać Marketing Automation, a jeśli tak - to w jaki sposób? Jeśli właśnie stoisz przed takim dylematem, posłuchaj wywiadów z praktykami ecommerce, którzy mają do czynienia z systemami do automatyzacji marketingu oraz przedstawicielami konkretnych systemów.

Posłuchaj na:

Lista odcinków w wybranej kategorii

Mogą też zainteresować Cię wpisy blogowe w temacie:
Marketing Automation

Automatyczne SMS dla e-commerce

Marketing Automation – przykłady użycia

9 metod lojalizacji klientów w e-commerce

Lojalizacja klientów sklepu internetowego – po co mi to?

Jak dzięki Marketing Automation zwiększyć Customer Lifetime Value?

Czym właściwie jest Marketing Automation?

Systemy do Marketing Automation to oprogramowanie, którego celem jest zautomatyzowanie komunikacji z użytkownikami. Celem jest precyzyjne dotarcie do odpowiednich osób z odpowiednimi treściami w sposób zautomatyzowany - nie wymagający każdorazowo ręcznej wysyłki czy generowania komunikatu. Systemy do automatyzacji nie tylko gromadzą dane behawioralne i transakcyjne, ale też wykorzystują je, aby segmentować odbiorców i poprzez spersonalizowane komunikaty i oferty  odpowiadać na zapotrzebowanie użytkowników.  

Co potrafią systemy Marketing Automation?

Na rynku istnieje szeroki wybór tego typu systemów, a ich oferta i zakres możliwości jest zróżnicowany (tak samo zresztą jak koszt ich użytkowania). Podstawowe funkcje takich narzędzi to: zbieranie danych na temat użytkowników, możliwość segmentacji użytkowników, wysyłka spersonalizowanych komunikatów (mogą to być maile, sms-y, ale także np. web-pushe), dynamiczne dostosowanie treści na stronie do konkretnego użytkownika. Oprócz tego niektóre systemy posiadają wbudowany CRM, program lojalnościowy, czy też oferują funkcję chatu, czy widget social proof.  

Kiedy sklep potrzebuje automatyzacji marketingu?

No właśnie - to jest zazwyczaj jedno z głównych pytań, które zadają sobie osoby zarządzające sklepami internetowymi. Marketing Automation swego czasu stał się bardzo popularny, ale czy to oznacza, że każdy sklep powinien w niego zainwestować. Nie do końca... Najpierw trzeba sobie zadać pytanie, co taki system miałby dać mojemu sklepowi, następnie zapoznać się z ofertą systemów dostępnych na rynku, a na końcu otrzymać wycenę i przeliczyć, czy takie narzędzie się zwróci. Więcej wiedzy na ten temat znajdziesz w naszym Przewodniku po Marketing Automation.

Powered by Trust.Reviews