Najniższa prowizja za płatności w sklepie internetowym

Jak zaoszczędzić na bramce płatności w sklepie? Który operator płatności online ma najniższą prowizję? Są to na pewno pierwsze pytania, które przychodzą Ci do głowy, gdy stajesz przed wyborem oferty bramki płatności do swojego sklepu internetowego. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

By spośród systemów o różnym sposobie naliczania prowizji wyłonić zwycięzcę, który oferuje najniższą prowizję, porównaliśmy oferty dla sklepu osiągającego miesięczne obroty w wysokości 100. 000 zł/miesięcznie i prowizję obowiązującą przy metodzie Pay by link.

Zwycięzcy w kategorii najniższa prowizja za płatności w sklepie internetowym

Średnia prowizja niezależnie od metody płatności – 0,75%
(dla ułatwienia do porównania z innymi operatorami przyjęliśmy prowizję dla sklepu o obrocie 100.000 zł)

Zen jako jedyny spośród porównywanych przez nas operatorów pobiera stałą opłatę miesięczną zgodnie z wybranym planem:

obrót do 3.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 9,99 EUR/mies.

obrót do 15.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 24,99 EUR/mies.

obrót do 50.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 99,99 EUR/mies.

obrót do 100.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 499,99 EUR/mies.

większy obrót

oferta ustalana indywidualnie

Dokładna oferta jest rozpisana na stronie Zen z cennikiem.

Przy obrocie w wysokości 100.000 zł/mies. Zen pobiera opłatę miesięczną w wysokości 99,99EUR czyli w zaokrągleniu 450 zł*, co daje 0,45% obrotu sklepu. Do tego należy dodać  opłatę transakcyjną partnerów (takich jak Visa, MasterCard czy BLIK). Opłaty te mają różne wysokości, ale nie przekraczają one 0,3%. Czyli w sumie przy obrotach o wysokości 100.000 zł sklep płaci prowizję maksymalnie w wysokości 0,75%, co stanowi najkorzystniejszą ofertę spośród wszystkich przedstawionych.

*opłata przeliczona po kursie z dnia 24.05.2021 (4,49 zł)

Zwróć też uwagę, że Zen proponuje bezpłatny 30-dniowy okres próbny.

Uwaga: z kodem CONVERTISZEN uzyskasz 60-dniowy bezpłatny okres próbny!

Pay by link, karty płatnicze i BLIK – 0,95% od kwoty transakcji
(uwaga: na stronie operatora widnieje informacja, że taka wysokość prowizji obowiązywać będzie do 27-ego miesiąca współpracy, brak informacji o dalszym okresie)

Zwróć uwagę na promocję: Zawrzyj umowę do 2 sierpnia nie płać prowizji od transakcji przez 90 dni od daty zawarcia umowy, od 4 do 27 miesiąca trwania umowy PayNow gwarantuje niezmienność prowizji w wysokości 0,95%. Sprawdź warunki promocji.

ZAREJESTRUJ SIĘ W PAYNOW

W Przelewy24, BlueMedia oraz TPay ynegocjowaliśmy dla Was niższą prowizję. We wszystkich tych przypadkach prowizja została obniżoną do 1,2 %.

Taka prowizja jest dostępna dla sklepów, które zarejestrują konto w Przelewy24 przez ten FORMULARZ REJESTRACJI PRZELEWY24

W standardowej ofercie Przelewy24 prowizja wynosi znacznie więcej, bo 1,9% + dodatkowo 0,30 zł przy płatności kartą.

 

Taka prowizja jest dostępna także dla sklepów, które zarejestrują konto w BlueMedia przez FORMULARZ REJESTRACJI BLUEMEDIA (oferta tylko dla nowych klientów)

Standardowo wynosi ona 1,7%.

 

Taka prowizja jest dostępna także dla sklepów, które zarejestrują konto w Tpay przez ten FORMULARZ REJESTRACJI TPAY

W standardowej ofercie Tpay prowizja wynosi znacznie więcej, bo 1,59% + 0,39 zł od każdej transakcji.

Porównanie wysokości prowizji u różnych operatorów płatności

Żeby ułatwić Ci porównanie prowizji w różnych bramkach płatniczych dla Twojego sklepu internetowego, przeliczyliśmy prowizję dla 2 progów obrotów w sklepie. Dla ułatwienia wzięliśmy pod uwagę stawkę prowizji za szybki przelew i metodę Pay by link (do płatności kartą doliczane są czasami transaction fee w różnej wysokości, co utrudnia porównanie ofert). Poniżej znajdziesz sumy prowizji u poszczególnych operatorów dla obrotu o wysokości 10.000 zł oraz 100.000 zł.

Operator Przelewy24 PayU BlueMedia iMoje Tpay HotPay PayNow Zen
Wysokość prowizji za szybki przelew
i paybylink (nie uwzględniając promocji z czasowo niższą stawką) 
1,2%

(oferta specjalna dostępna przez ten FORMULARZ REJESTRACJI PRZELEWY24)

1,25%

(oferta specjalna dostępna przez ten FORMULARZ REJESTRACJI PAYU)

1,2%

(oferta specjalna dostępna przez ten FORMULARZ REJESTRACJI BLUEMEDIA)

1,4% 1,2%

(oferta specjalna dostępna przez ten FORMULARZ REJESTRACJI TPAY)

1,45% 0,95% Zen nie pobiera standardowej prowizji, ale po przeliczeniu opłaty miesięcznej tak, by móc ją porównać z prowizjami od transakcji, uzyskujemy wynik: 0,75% –  szczegóły w cenniku na stronie Zen
Obrót netto 10.000 zł – suma prowizji 120 zł 125 zł 120 zł 140 zł 120 zł 145 zł 95 zł 75 zł* 
Obrót netto 100.000 zł – suma prowizji 1.200 zł 1.250 zł 1.200 zł 1.400 zł 1.200 zł 1.450 zł 950 zł 750 zł* 

*przeliczona wg kursu Euro z dnia 24.05.2021 (4,49 zł)

Jak płacić mniejszą prowizję za bramkę płatności?

Jak widzisz różnica w wysokości prowizji zaczyna grać naprawdę poważną rolę w chwili gdy sklep zaczyna osiągać większe obroty. Już przy obrotach w wysokości 100.000 zł/miesięcznie różnice pomiędzy poszczególnymi ofertami sprawiają, że możesz płacić prowizję mniejszą ponad dwukrotnie. Jak widać z powyższej tabeli zamiast 1.450 zł możesz płacić 750 zł prowizji co miesiąc, co daje oszczędność w kwocie 700 zł miesięcznie i aż 8.400 zł rocznie.

Więc sposobem na płacenie mniejszej prowizji jest w tym wypadku po prostu zmiana bramki płatności na tańszą. Nie zapomnij jednak, że wysokość prowizji to nie jedyny argument przy wyborze oferty. Przejdź do Rankingu operatorów płatności, aby sprawdzić inne elementy oferty bramek płatności dla e-commerce.

Jak negocjować stawkę prowizji u operatora płatności?

Jeżeli uważasz, że płacisz swojemu operatorowi płatności zbyt wysoką prowizję, a niekoniecznie masz ochotę zmieniać bramkę w swoim sklepie, negocjuj! Jeżeli brak Ci argumentów, roześlij zapytanie ofertowe do wszystkich operatorów, a następnie najniższą uzyskaną ofertę pokaż pozostałym (w tym Twojemu obecnemu operatorowi) i poproś o lepszą ofertę.

Pozostałe koszty korzystania z bramki płatności

Prowizja to nie jedyny koszt współpracy z bramką płatności. Pozostałe opłaty raczej nie będą kwestią decydującą, ale warto o nich wspomnieć – są to: opłata za zwrot i opłata za chargeback. Czasem pojawia się opłata za kolejną w danym dniu wypłatę środków na swoje konto. W podejmowaniu decyzji pominęłabym kwestię opłaty za aktywację bramki płatności w sklepie – zazwyczaj jest ona darmowa lub są to groszowe sprawy, nieistotne dla całości obrazu. Jeśli jednak chcesz sprawdzić wysokość tych opłat, informację o nich znajdziesz w Rankingu operatorów płatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze są publikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.