Najniższa prowizja za płatności w sklepie internetowym

Data aktualizacji: 02.06.2021

Jak zaoszczędzić na bramce płatności w sklepie? Który operator płatności online ma najniższą prowizję? Są to na pewno pierwsze pytania, które przychodzą Ci do głowy, gdy stajesz przed wyborem oferty bramki płatności do swojego sklepu internetowego. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

By spośród systemów o różnym sposobie naliczania prowizji wyłonić zwycięzcę, który oferuje najniższą prowizję, porównaliśmy oferty dla sklepu osiągającego miesięczne obroty w wysokości 100. 000 zł/miesięcznie i prowizję obowiązującą przy metodzie Pay by link (wzięliśmy pod uwagę prowizję komunikowaną przez operatora standardowo lub wynegocjowaną przez nas).

Zwycięzcy w kategorii najniższa prowizja za płatności w sklepie internetowym

Średnia prowizja niezależnie od metody płatności – 0,75%
(dla ułatwienia do porównania z innymi operatorami przyjęliśmy prowizję dla sklepu o obrocie 100.000 zł)

ZEN jako jedyny spośród porównywanych przez nas operatorów pobiera stałą opłatę miesięczną zgodnie z wybranym planem:

obrót do 3.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 9,99 EUR/mies.

obrót do 15.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 24,99 EUR/mies.

obrót do 50.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 99,99 EUR/mies.

obrót do 100.000 EUR/mies.

opłata w wysokości 499,99 EUR/mies.

większy obrót

oferta ustalana indywidualnie

Dokładne stawki sprawdzisz na stronie ZEN z cennikiem.

Przy obrocie w wysokości 100.000 zł/mies. ZEN pobiera opłatę miesięczną w wysokości 99,99EUR czyli w zaokrągleniu 450 zł*, co daje 0,45% obrotu sklepu. Do tego należy dodać  opłatę transakcyjną partnerów (takich jak Visa, MasterCard czy BLIK). Opłaty te mają różne wysokości, ale nie przekraczają one 0,3%. Czyli w sumie przy obrotach o wysokości 100.000 zł sklep płaci prowizję maksymalnie w wysokości 0,75%, co stanowi najkorzystniejszą ofertę spośród wszystkich przedstawionych.

*opłata przeliczona po kursie z dnia 24.05.2021 (4,49 zł)

Zwróć też uwagę, że ZEN proponuje bezpłatny 30-dniowy okres próbny.

Uwaga: z kodem CONVERTISZEN uzyskasz 60-dniowy bezpłatny okres próbny!

Chcę skorzystać z kodu

 

Pay by link, karty płatnicze i BLIK – 0,95% od kwoty transakcji
(uwaga: na stronie operatora widnieje informacja, że taka wysokość prowizji obowiązywać będzie do 27-ego miesiąca współpracy, brak informacji o dalszym okresie)

Zwróć uwagę na promocję: Zawrzyj umowę do 2 sierpnia 2921, nie płać prowizji od transakcji przez 90 dni od daty zawarcia umowy, od 4 do 27 miesiąca trwania umowy PayNow gwarantuje niezmienność prowizji w wysokości 0,95%. Sprawdź warunki promocji.

Rejestruję się w Paynow

 

W Przelewy24, BlueMedia oraz TPay wynegocjowaliśmy dla Was niższą prowizję. We wszystkich tych przypadkach prowizja została obniżona do 1,2 % tylko jeśli zarejestrujecie się przez poniższe formularze:

Chcę skorzystać z niższej prowizji w Przelewy24

Chcę skorzystać z niższej prowizji w BlueMedia

Chcę skorzystać z niższej prowizji w TPay

 

Porównanie wysokości prowizji u różnych operatorów płatności

Żeby ułatwić Ci porównanie prowizji w różnych bramkach płatniczych dla Twojego sklepu internetowego, przeliczyliśmy prowizję dla 2 progów obrotów w sklepie. Dla ułatwienia wzięliśmy pod uwagę stawkę prowizji za szybki przelew i metodę Pay by link (do płatności kartą doliczane są czasami transaction fee w różnej wysokości, co utrudnia porównanie ofert). Poniżej znajdziesz sumy prowizji u poszczególnych operatorów dla obrotu o wysokości 10.000 zł oraz 100.000 zł.

Operator Przelewy24

https://www.przelewy24.pl/

PayU

https://poland.payu.com/

BlueMedia

https://bluemedia.pl/

Tpay

https://tpay.com/

ZEN

https://www.zen.com/pl/business

iMoje

https://www.imoje.pl/

HotPay

https://hotpay.pl/

PayNow

https://www.mbank.pl/firmy/system-platnosci-online-paynow/

Wysokość prowizji za szybki przelew i paybylink  1,2%
taka prowizja obowiązuje nowych klientów Przelewy24  – dostępna przy rejestracji tutaj  (standardowo prowizja wynosi 1,9%)
1,25%
taka prowizja obowiązuje nowych klientów PayU – dostępna przy rejestracji tutaj (standardowo prowizja wynosi 1,9%)
1,2%
taka prowizja obowiązuje nowych klientów BlueMedia – dostępna przy rejestracji tutaj (standardowo prowizja wynosi 1,7%)
1,2%
taka prowizja obowiązuje nowych klientów Tpay – dostępna przy rejestracji tutaj (standardowo prowizja wynosi 1,59% + 0,39 zł)
0,75%
ZEN nie pobiera standardowej prowizji, ale po przeliczeniu opłaty miesięcznej tak, by móc ją porównać z prowizjami od transakcji, uzyskujemy wynik: 0,75% –  szczegóły w cenniku na stronie ZENZarejestruj się
1,4%

Skontaktuj się

1,45%

Zarejestruj się

0,95%

Zarejestruj się

Obrót netto 10.000 zł – suma prowizji 120 zł 125 zł 120 zł 120 zł 75 zł*  140 zł 145 zł 95 zł
Obrót netto 100.000 zł – suma prowizji 1.200 zł 1.250 zł 1.200 zł 1.200 zł 750 zł*  1.400 zł 1.450 zł 950 zł

Artykuł zawiera zestawienie ofert na 02.06.2021. Staramy się aktualizować treść artykułu na bieżąco wraz ze zmianą ofert, ale z uwagi na dość częste zmiany nie możemy zagwarantować pełnej aktualności; artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny – polecamy przed ostatecznym podjęciem decyzji upewnić się, co do treści oferty operatora usług płatności. W przypadku skorzystania z linków do rejestracji lub kontaktu korzystają Państwo z linku afiliacyjnego – wysokość prowizji jest w niektórych przypadkach specjalnie dedykowaną dla naszych odbiorców. Dostawcą usługi jest zawsze bezpośrednio operator, a artykuł stanowi wyłącznie odesłanie do operatora.

*przeliczona wg kursu Euro z dnia 24.05.2021 (4,49 zł)

 

Jak płacić mniejszą prowizję za bramkę płatności?

Jak widzisz różnica w wysokości prowizji zaczyna grać naprawdę poważną rolę w chwili gdy sklep zaczyna osiągać większe obroty. Więc sposobem na płacenie mniejszej prowizji jest w tym wypadku po prostu zmiana bramki płatności na tańszą. Nie zapomnij jednak, że wysokość prowizji to nie jedyny argument przy wyborze oferty. Przejdź do Rankingu operatorów płatności, aby sprawdzić inne elementy oferty bramek płatności dla e-commerce.

Jak negocjować stawkę prowizji u operatora płatności?

Jeżeli uważasz, że płacisz swojemu operatorowi płatności zbyt wysoką prowizję, a niekoniecznie masz ochotę zmieniać bramkę w swoim sklepie, negocjuj! Jeżeli brak Ci argumentów, roześlij zapytanie ofertowe do wszystkich operatorów, a następnie najniższą uzyskaną ofertę pokaż pozostałym (w tym Twojemu obecnemu operatorowi) i poproś o lepszą ofertę.

Pozostałe koszty korzystania z bramki płatności

Prowizja to nie jedyny koszt współpracy z bramką płatności. Pozostałe opłaty raczej nie będą kwestią decydującą, ale warto o nich wspomnieć – są to: opłata za zwrot i opłata za chargeback. Czasem pojawia się opłata za kolejną w danym dniu wypłatę środków na swoje konto. W podejmowaniu decyzji pominęłabym kwestię opłaty za aktywację bramki płatności w sklepie – zazwyczaj jest ona darmowa lub są to groszowe sprawy, nieistotne dla całości obrazu. Jeśli jednak chcesz sprawdzić wysokość tych opłat, informację o nich znajdziesz w Rankingu operatorów płatności.

Kontakt w sprawie współpracy

Chcesz nawiązać z nami współpracę w związku z naszymi rankingami lub przewodnikami? Napisz do nas: rankingi@convertis.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze są publikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.