Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Dołącz do Rozmów na Zapleczu – podcastu, w którym szczerze wymieniamy się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i managerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Bez ściemy i po ludzku. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko sprawnie działało. Jeśli szukasz konkretów i autentycznych case’ów z branży e-commerce – jesteś w dobrym miejscu.

A gospodarzem jestem ja – Grzegorz Frątczak – właściciel firmy Convertis, zajmującej się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych przyjaznych człowiekowi.


Ecommerce nie zaraża #01: Jak w czasach pandemii Koronawirus radzi sobie włoski ecommerce – Karol Zych z Calzedonia

Krótki raport – o tym jak w czasach kryzysu związanego z Koronawirusem radzi sobie ecommerce Calzedonia - rozmowa z Karolem Zychem, który jest tam ecommerce managerem. Jakie wyzwania, jakie problemy, ale też szanse mogą pojawić się w związku z kryzysem wywołanym pandemią, o tym między innymi rozmawiamy w tym odcinku. Ten krótki odcinek jest częścią inicjatywy Ecommerce Nie zaraża - Ecommerce działa, która ma na celu zainspirowanie i wsparcie polskich sklepów internetowych do w szukaniu rozwiązań i szans na rozwój w dobie kryzysu.

Ecommerce Nie Zaraża – Ecommerce działa #00 – specjalna seria podcastu na czas pandemii

Ecommerce Nie Zaraża - Ecommerce działa – to  jest wstęp do specjalnej serii podcastu stworzonej z myślą o sklepach internetowych, które w czasie pandemii muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

13. Jak sprzedawać na eBay i Alibaba – czyli e-commerce i współpraca z Marketplace’ami – Wojciech Zarzeka | rgbautomatyka.pl

W 13 odcinku podcastu moim gościem jest Wojciech Zarzeka – e-commerce manager z rgbelektronika.pl. Rgbautomatyka.pl jest jednym z najprężniej działających w Europie dystrybutorów refabrykowanych części do maszyn i robotów przemysłowych. Swoje produkty i usługi dostarczają do ponad stu krajów, zespół liczy ponad 90 pracowników, a ich siedziba mieści się w Wrocławiu. Wojciech jest tam od sześciu lat e-commerce managerem, który odpowiada za część techniczną, ale też za samą sprzedaż. Dzisiaj tematem przewodnim są dwa elementy. Po pierwsze sprzedaż międzynarodowa. Jak w tak specyficznej branży rozszerzyć swoją działalność o rynki zagraniczne. Po drugie, jak sprzedawać przez Marketplace typu eBay albo Alibaba.

12. Co jest lepsze – PrestaShop czy Magento? – Marcin Nowak

Dziś w Ekomersowej Kawie rozmowa z Marcinem Nowakiem, który tworzył i prowadził sklepy na platformie PrestaShop. A z drugiej strony obecnie pracuje dla dużej agencji tworząc rozwiązania oparte o Magento. Rozmawiamy o tym co i kiedy jest lepsze: PrestaShop, czy Magento. Rozkładamy ten temat na czynniki pierwsze. Ten odcinek nie jest jednak tylko dla tych, którzy posiadają sklepy na tych dwóch platformach. Rozmawiamy również o tym, na jakim etapie rozwoju biznesu warto wykorzystywać rozwiązania związane z Prestą, czy Magento, ale też rozwiązania typu SaaS, czy SOTE SHOP. Nie zabrakło miejsca na dyskusję o cenach za usługi programistyczne i oczekiwaniach klientów, a także o tym, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji e-commerce. Zapraszam do słuchania.

11. Rebranding marki – gdy prawnicy konkurencji zmuszają Cię do zmiany nazwy – Gosia Dziembaj – foonka.store

W 11 odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Gosia Dziembaj - współwłaścicielka marki oraz sklepu foonka.store sprzedającego wyjątkowe, designerskie produkty. Produkty FOONKA to połączenie wysokiej jakości tkanin, druku cyfrowego oraz oryginalnego designu inspirowanego naturą – czyli wyjątkowe tekstylia – dla wymagających klientów. Gosia wspólnie ze swoim mężem tworzą produkt y, których oryginalny design zdobywa nagrody i uznanie w konkursach na całym świecie. Jak to się stało, że z jednego, dość prostego pomysłu jakim jest pościel z nadrukiem słomy, udało się stworzyć dobrze prosperujący biznes, a także jak FOONKA (pierwotnie HAYKA), po kilku latach swojej działalności była zmuszona zmienić swoją nazwę, czyli historia o tym, jak zapewnić ochronę swojego znaku towarowego.

10. Jak stworzyć i wypromować polską markę w Internecie? – Adam Kubarski – akardo.pl

W najnowszym odcinku Ekomersowej Kawy moim gościem jest Adam Kubarski pomysłodawca i właściciel sklepu akardo.pl. Sklepu, który produkuje i sprzedaje polskie buty tworzone przez polskich rzemieślników. Jak twierdzi mój rozmówca sklep łączy w sobie dwa światy: miłość do butów i pasję do sprzedaży internetowej. Wykorzystuje potencjał jaki tkwi w lokalnych małych zakładach szewskich, a także siłę i rozmach, którą daje Internet. Dziś historia o tym jak Adam stworzył i wypromował markę Akardo na polskim rynku obuwniczym.