Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Dołącz do Rozmów na Zapleczu – podcastu, w którym szczerze wymieniamy się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i managerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Bez ściemy i po ludzku. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko sprawnie działało. Jeśli szukasz konkretów i autentycznych case’ów z branży e-commerce – jesteś w dobrym miejscu.

A gospodarzem jestem ja – Grzegorz Frątczak – właściciel firmy Convertis, zajmującej się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych przyjaznych człowiekowi.


26. Strategia ecommerce – jak przestać dryfować i zacząć realizować cel? – Paweł Paszkowski | frisco.pl

W tym odcinku gościem Rozmów na Zapleczu jest Paweł Paszkowski, który w ciągu ostatnich 10 lat był Dyrektorem E-commerce w 6 różnych sklepach internetowych. A obecnie jest dyrektorem B2B we Frisco.pl. Paweł ma bardzo szeroką wiedzę. Na początku rozmawiam z nim, trochę żartem, o jego dyrektorowaniu, ale także o tym jak znienacka, 10 lat temu został Dyrektorem E-commerce w dużym jak na tamte czasy sklepie, gdy jeszcze nie było osób, które znały się na e-commerce. Dzisiaj jednak, główny temat odcinka  to dyskusja o znaczeniu strategii w e-commerce, o podstawach. Mocno z Pawłem dyskutujemy nad sensownością robienia strategii i jak w ogóle warto ją tworzyć. Na co zwrócić uwagę? Obecnie obserwuję, że duża część sklepów internetowych nie ma na siebie pomysłu, nie ma strategii i dryfują. I ten odcinek jest właśnie dla tych, co dryfują w e-commerce i chcą to zmienić.

25. Agencje w ecommerce – wybór i nadzór – Jan Sobieski | aniakruk.pl

Nie ma sklepu, który nie korzystałby z agencji zewnętrznej, a wybór agencji i to, jak z nią współpracować, to jeden z kluczowych czynników determinujących, czy sklep odniesie sukces, czy nie. W tym odcinku będziemy mówić o tym, na co zwracać uwagę wybierając agencję, na co zwracać uwagę przy kontroli agencji i odpowiemy na ważne pytanie, jedna agencja, czy kilka specjalistycznych? Dziś porozmawiamy o tym z Janem Sobieskim ze sklepu AniaKruk.pl. To jest już trzecie wystąpienie Jana w naszym podcaście, bo jakże nie korzystać z jego bogatego doświadczenia. Jan od ponad 11 lat działa, jako e-commerce manager, a od 2 lat pracuje właśnie w Ania Kruk. Zainteresowałem Cię? To zapraszam do słuchania.

24. Skuteczny influencer marketing – jak to robi Mosquito – Jakub Roskosz

Jak dojść do 40 milionów obrotu rocznie? Może tak jak sklep Mosquito? Głównie przez influencer marketing. Jako że, ten sklep to nasz klient, to dziś gościem jest Jakub Roskosz, który jest Dyrektorem Zarządzającym właśnie w Mosquito.pl. A do tego, Jakub jest właścicielem portalu DużeRabaty.pl, który wspiera głównie duże marki w pracy z influencerami. Jak dla mnie idealna osoba do tego tematu. Jakub do influencer marketingu dodaje  performance, czyli skuteczność. I właśnie dziś będzie o tym: jak skutecznie robić influencer marketing.

23. Jak dzięki crowdfunding zdobyłem MILION na rozwój sklepu internetowego? – Adam Kubarski | Akardo.pl

Tym razem odcinek o kasie, czyli jak zebrać milion złotych na rozwój sklepu internetowego. Brzmi ciekawie? Bo i przypadek jest naprawdę ciekawy! Adam Kubarski prowadzi sklep Akardo.pl. Sklep, który sprzedaje buty produkowane przez polskich szewców z okolic Wadowic. W maju tego roku zebrał milion złotych na rozwój swojego sklepu. Jak to osiągnął? Postawił na crowdfunding inwestycyjny. Za pomocą platformy crowdfundingowej zebrał 554 osoby, które  zaufały jego wizji na biznes, głównie to byli jego klienci i zainwestowali w jego sklep. Tym bardziej jest to  zdumiewający wynik, biorąc pod uwagę to, że  w 2019 roku akardo.pl miał  2,5 miliona obrotu, czyli jest to niezbyt duży e-commerce, ale za to ze swoją wierną społecznością. Dziś właśnie o tym, jak Adam to zrobił, ile to wymagało pracy i od czego zaczął. Ciekawi?

22. Jak skutecznie współpracować z Software House’m? – Jan Sobieski | aniakruk.pl

Każdy właściciel sklepu zastanawia się nad tym, na jakiej platformie postawić sklep. Jeśli wybierze rozwiązanie szyte na miarę, typu PrestaShop, to wtedy pojawiają się kolejne trudne pytania: kto mi to zrobi, jak z nimi współpracować, jak nadzorować wybraną firmę, jak planować i rozliczać zadania? A jak już to mamy za sobą, to kolejna rzecz, które funkcjonalności realizować, a których nie i co integrować? I odwieczny dylemat: najpierw sprzedaż, czy najpierw funkcjonalność? Właśnie o tym dziś porozmawiamy z Janem Sobieskim ze sklepu aniakruk.pl. Tak, tak, mówimy o tych Krukach i o ich marce, która ma już 200 lat tradycji sprzedawania biżuterii. Jan jest doświadczonym e-commerce managerem z 11-letnim doświadczeniem, a od dwóch lat pracuje właśnie w aniakruk.pl.

21. Zmiana serwera w sklepie internetowym – co może pójść nie tak? Case studies – Paweł Wołoszyn | elwix.pl, fts.pl oraz zespół convertis.pl

Przeniesienie sklepu z serwera na serwer. Niby prosta rzecz, a jednak w rzeczywistości może okazać się nie lada wyzwaniem. Dziś w 21 odcinku – wyjątkowy temat, wyjątkowi goście i wyjątkowy odcinek. Po pierwsze dlatego, że właściwie pierwszy raz rozmawiamy głównie o technologii. Po drugie dlatego, że oprócz głównego gościa Pawła Wołoszyna – e-commerce manager sklepu internetowego elwix.pl i fts.pl sprzedającego markowe buty i ubrania takich marek jak Vans, Lee, Wrangler, w rozmowie udział wzięli project manager - Mirek oraz Szymon – programista z Convertis. Wspólnie opowiadają historię migracji. Po raz pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni, przedstawiamy przy okazji kulisy pracy Convertis. :-)