Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Dołącz do Rozmów na Zapleczu – podcastu, w którym szczerze wymieniamy się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i managerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Bez ściemy i po ludzku. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko sprawnie działało. Jeśli szukasz konkretów i autentycznych case’ów z branży e-commerce – jesteś w dobrym miejscu.

A gospodarzem jestem ja – Grzegorz Frątczak – właściciel firmy Convertis, zajmującej się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych przyjaznych człowiekowi.


21. Zmiana serwera w sklepie internetowym – co może pójść nie tak? Case studies – Paweł Wołoszyn | elwix.pl, fts.pl oraz zespół convertis.pl

Przeniesienie sklepu z serwera na serwer. Niby prosta rzecz, a jednak w rzeczywistości może okazać się nie lada wyzwaniem. Dziś w 21 odcinku – wyjątkowy temat, wyjątkowi goście i wyjątkowy odcinek. Po pierwsze dlatego, że właściwie pierwszy raz rozmawiamy głównie o technologii. Po drugie dlatego, że oprócz głównego gościa Pawła Wołoszyna – e-commerce manager sklepu internetowego elwix.pl i fts.pl sprzedającego markowe buty i ubrania takich marek jak Vans, Lee, Wrangler, w rozmowie udział wzięli project manager - Mirek oraz Szymon – programista z Convertis. Wspólnie opowiadają historię migracji. Po raz pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni, przedstawiamy przy okazji kulisy pracy Convertis. :-)

20. Jak rozwijać sklep internetowy? – Jan Sobieski z aniakruk.pl

Jak rozwijać równomiernie sklep internetowy? To jest pytanie i wyzwanie, przed którym stoi każdy ecommerce. Wiele elementów, które tworzą jeden biznes i wpływających na finalny wynik - czyli sprzedaż, konwersję, rozpoznawalność i wizerunek marki. Jak połączyć, je aby ze sobą współgrały - o tym właśnie rozmawiam dziś z Janem Sobieskim ze sklepu aniakruk.pl. Tak, tak, mówimy właśnie o tych Krukach i ich marce, która ma już 200 lat tradycji sprzedawania biżuterii. Jan jest doświadczonym e-commerce managerem z 11-letnim doświadczeniem i  od dwóch lat pracuje w Ania Kruk i  odpowiada tam za cały e-commerce. Dziś razem z Janem opowiemy Wam czego nie zaniedbywać, jak równomiernie rozwijać sklep.

19. Jak sprzedać sklep internetowy – Beata Sobczyk | mamagama.pl

W 19 odcinku podcastu rozmawiam ponownie z Beatą Sobczyk, która stworzyła i przez 10 lat prowadziła sklep internetowy mamagama.pl. Sklep internetowy, który posiada popularny kanał na YouTube: „Gadki Matki.” Tym razem rozmawiamy jednak o tym, jak Beata sprzedała swój sklep, o całej drodze, którą przebyła, jakie emocje jej towarzyszyły i jak zakończyła się cała historia sprzedaży sklepu.

18. Jak zdobyłam dla swojego sklepu 11000 subskrybentów na YouTube? – Beata Sobczyk | mamagama.pl

W 18 odcinku moim gościem jest Beata Sobczak, która była właścicielką sklepu mamagama.pl z zabawkami i akcesoriami dla dzieci. Beata stworzyła jeden z popularniejszych kanałów na YouTube w tej branży. Kanał Gatki Matki ma ponad 200 filmów i zyskał  pond 11000 subskrybentów oraz ponad 4 mln odtworzeń. Rozmawiamy o tym, jak taki kanał stworzyć, ile wymaga pracy i wysiłku przygotowanie odpowiednich materiałów i czy taka promocja przekłada się na sprzedaż w sklepie. Zapraszam do słuchania.

RnZ 17: PrestaShop nie jest dla wszystkich – Marcin Maciocha | babolat-tenis.pl

W tym odcinku będziemy rozmawiać, o tym dlaczego nie warto iść w PrestaShop, a właściwie kto nie powinien rozwijać sklepu na tej platformie?  Moim gościem jest Marcin Maciocha, który jest ecommerce managerem w rodzinnej firmie babolat-tenis.pl - oficjalnym dystrybutor marki Babolat i Tretorn na Polskę. Marcin opowie, jak tworzył sklep na PrestaShop, samodzielnie nie będąc programistą. Podzieli się swoimi doświadczeniami i wnioskami o tym  ile pracy i czasu wymagało samodzielne  postawienie sklepu na platformie PrestaShop. Z drugiej strony opowie, dlaczego pomimo to uważa, że PrestaShop to był dobry wybór dla niego i jego firmy i co by zmienił w swoim działaniu, patrząc z perspektywy czasu. Generalnie odcinek ma być przestrogą dla początkujących e-commersiaków, którzy uważają, że PrestaShop, to jest idealne, darmowe rozwiązanie dla nich.

Rozmowy na Zapleczu – nowy początek!

W dzisiejszym odcinku żegnamy się z Ekomersową Kawą - bardzo ważnym projektem, któremu poświęciliśmy mnóstwo zaangażowania, pracy i serca. Oczywiście, nie mówimy ostatniego słowa! Podobno każdy koniec jest początkiem czegoś nowego. Łapiemy więc wiar w żagle, bierzemy głęboki oddech, wymieniamy stery na nieco lepsze i obieramy nowy kurs! Zaciekawiony? Chcesz poznać więcej szczegółów? Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu!