Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Dołącz do Rozmów na Zapleczu – podcastu, w którym szczerze wymieniamy się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i managerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Bez ściemy i po ludzku. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko sprawnie działało. Jeśli szukasz konkretów i autentycznych case’ów z branży e-commerce – jesteś w dobrym miejscu.

A gospodarzem jestem ja – Grzegorz Frątczak – właściciel firmy Convertis, zajmującej się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych przyjaznych człowiekowi.


19. Jak sprzedać sklep internetowy – Beata Sobczyk | mamagama.pl

W 19 odcinku podcastu rozmawiam ponownie z Beatą Sobczyk, która stworzyła i przez 10 lat prowadziła sklep internetowy mamagama.pl. Sklep internetowy, który posiada popularny kanał na YouTube: „Gadki Matki.” Tym razem rozmawiamy jednak o tym, jak Beata sprzedała swój sklep, o całej drodze, którą przebyła, jakie emocje jej towarzyszyły i jak zakończyła się cała historia sprzedaży sklepu.

18. Jak zdobyłam dla swojego sklepu 11000 subskrybentów na YouTube? – Beata Sobczyk | mamagama.pl

W 18 odcinku moim gościem jest Beata Sobczak, która była właścicielką sklepu mamagama.pl z zabawkami i akcesoriami dla dzieci. Beata stworzyła jeden z popularniejszych kanałów na YouTube w tej branży. Kanał Gatki Matki ma ponad 200 filmów i zyskał  pond 11000 subskrybentów oraz ponad 4 mln odtworzeń. Rozmawiamy o tym, jak taki kanał stworzyć, ile wymaga pracy i wysiłku przygotowanie odpowiednich materiałów i czy taka promocja przekłada się na sprzedaż w sklepie. Zapraszam do słuchania.

RnZ 17: PrestaShop nie jest dla wszystkich – Marcin Maciocha | babolat-tenis.pl

W tym odcinku będziemy rozmawiać, o tym dlaczego nie warto iść w PrestaShop, a właściwie kto nie powinien rozwijać sklepu na tej platformie?  Moim gościem jest Marcin Maciocha, który jest ecommerce managerem w rodzinnej firmie babolat-tenis.pl - oficjalnym dystrybutor marki Babolat i Tretorn na Polskę. Marcin opowie, jak tworzył sklep na PrestaShop, samodzielnie nie będąc programistą. Podzieli się swoimi doświadczeniami i wnioskami o tym  ile pracy i czasu wymagało samodzielne  postawienie sklepu na platformie PrestaShop. Z drugiej strony opowie, dlaczego pomimo to uważa, że PrestaShop to był dobry wybór dla niego i jego firmy i co by zmienił w swoim działaniu, patrząc z perspektywy czasu. Generalnie odcinek ma być przestrogą dla początkujących e-commersiaków, którzy uważają, że PrestaShop, to jest idealne, darmowe rozwiązanie dla nich.

Rozmowy na Zapleczu – nowy początek!

W dzisiejszym odcinku żegnamy się z Ekomersową Kawą - bardzo ważnym projektem, któremu poświęciliśmy mnóstwo zaangażowania, pracy i serca. Oczywiście, nie mówimy ostatniego słowa! Podobno każdy koniec jest początkiem czegoś nowego. Łapiemy więc wiar w żagle, bierzemy głęboki oddech, wymieniamy stery na nieco lepsze i obieramy nowy kurs! Zaciekawiony? Chcesz poznać więcej szczegółów? Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu!

EK 16: Blaski i cienie rozwijania sklepu na Magento na przykładzie rgbautomatyka.pl | Wojciech Zarzeka

Cześć! Dziś w Ekomersowej Kawie Wojciech Zarzeka i druga część naszej rozmowy.  Wojtek jest od sześciu lat e-commerce managerem w RGBAutomatyka.pl. W firmie, która sprzedaje na ponad sto rynków zagranicznych, ma ponad 90 pracowników i jest z Wrocławia. Dziś rozmawiamy o wyzwaniach przy platformie Magento 1.9 dla dużych systemów, o przydatnych narzędziach i szukaniu wykonawcy do wejścia na Magento 2.0. 

EK 15: Jak budować sprzedaż B2B na przykładzie ecommerce w Hiszpanii – Kacper Zakrzewski

Dzisiaj mam dla Was coś nietypowego, bo rozmawiam z Kacprem Zakrzewskim o e-commerce w Hiszpanii. Kacper sprzedaje akcesoria samochodowe, a w tamtym roku osiągnął milion dwieście euro rocznie. Niezły wynik! Rozmawiam z nim o czterech rzeczach: o budowaniu sprzedaży B2B, bo to główny kanał Kacpra, o marketplace’ach w Hiszpanii, jakie są ich plusy i minusy oraz jaki mają wpływ na e-commerce i biznes Kacpra. Myślę, że to ciekawy punkt widzenia, bo u nich jest Amazon, Ebay, lokalny marketplace typu Allegro, a do tego wchodzi jeszcze Alibaba. Po trzecie, co trzeba zrobić, aby wejść na rynek hiszpański i jaki jest główny problem w hiszpańskim e-commerce, a po czwarte i na deser, jaki największy błąd popełnił Kacper, budując swój biznes, co kosztowało go tak dużo czasu i pieniędzy.