Grzegorz Frątczak - Podcast o branży eCommerce

Sprawdź na kanałach #rozmowynazapleczu dawniej #ekomersowakawa

Podcast

Posiadasz lub prowadzisz sklep internetowy? Dołącz do Rozmów na Zapleczu – podcastu, w którym szczerze wymieniamy się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i managerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Bez ściemy i po ludzku. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko sprawnie działało. Jeśli szukasz konkretów i autentycznych case’ów z branży e-commerce – jesteś w dobrym miejscu.

A gospodarzem jestem ja – Grzegorz Frątczak – właściciel firmy Convertis, zajmującej się tworzeniem i rozwijaniem sklepów internetowych przyjaznych człowiekowi.


31. Droga dużej marki wchodzącej w ecommerce – Michał Wojas – wojas.pl

W tym odcinku Rozmów na Zapleczu będzie mowa o znanej polskiej marce obuwniczej, która weszła w ecommerce. A mam na myśli markę Wojas, która posiada sieć 180 sklepów stacjonarnych i zatrudnia 1500 pracowników. Będzie o tym jak to się stało, że w 2020 roku wyniki z ecommerce to 20% z całego BTC. Ja wiem, że pandemia, ale taki wynik, przy sieci 180 sklepów to jest… niezły wynik… :-) A gościem dzisiejszego odcinka jest Michał Wojas – ecommerce manager tej marki. Rozmawiamy z Michałem o tym jak taka duża marka pokonywała kolejne wyzwania związane z wejście w ecommerce – bo przecież wyzwania dużego biznesu są trochę inne niż startujący ecommerce. Poruszamy kwestie związane ze strukturami, promocjami, wykorzystaniem market place’ów, będzie też trochę o technologii – jak to wszystko uspójnić i zautomatyzować. W tak dużej firmie.

30. Reaktywacja marki Kubota – dlaczego im się udało? – Joanna Kwiatkowska

Cześć! Kto z Was kojarzy markę Kubota? Podpowiedź: sławetne klapki z lat 90-tych, a do tego reklamówka Biedronki. Kojarzy ktoś? Jeśli nie, to w tym odcinku przybliżymy historię tej marki i jej ponowne narodzenie w 2018 roku. Gościem tego odcinka jest Joanna Kwiatkowska, jedna z osób tworzących i zarządzających, którą wypytałem o to jakie plusy daje reaktywacja marki? Dlaczego e-commerce? I dlaczego im się udało? Bo znamy przecież przypadki, że taka reaktywacja nie wychodzi i kończy się tylko na wielkich słowach. Będzie więc mowa o nietypowym marketingu, o liczeniu opłacalności pomysłu, a także o tym, jak dopasować produkt do potrzeb klientów.

29. 17 lat rozwoju i 104 mln obrotu w cyfrowe.pl – Jarosław Banacki

W 29 odcinku Rozmów na Zapleczu moim gościem jest Jarosław Banacki z Cyfrowe.pl. Szef, twórca i wizjoner tej marki. Cyfrowe.pl jest liderem w sprzedaży internetowej aparatów cyfrowych i nie tylko. Sklep, który ma obrót 104 mln w ciągu roku. Dużo? Mało? Wystarczająco, by być w czołówce. Jeśli myślisz, że taki sklep i taką markę tworzy się w jedną noc – to ja z Jarkiem pokażemy Ci drogę 17-lat pracy, budowy i wysiłku, by coś takiego stworzyć. Jarek podzielił się swoimi spostrzeżeniami, jak zmieniał się e-commerce przez te lata. Co wyróżnia ich na rynku? Jak tworzą wartość dla klienta i dlaczego więksi nie dają im rady? Historia, którą warto znać i dowiedzieć się, jakie kluczowe rzeczy pomogły im w tym sukcesie. A także jak radzą sobie z wyzwaniami, które wynikają ze zmian na rynku ecommerce.

28. Jak zostać liderem w branży na przykładzie obuwia sportowego? Łukasz Grajewski – Szopex

Cześć! Dziś gościem jest Łukasz Grajewski. Dyrektor E-commerce z firmy Szopex-Dutkiewicz. Mówi Ci coś ta nazwa? Mnie też nazwa nic nie mówiła. Bo nazwa jest z lat 90-tych, ale firma ma 8 specjalistycznych e-commerce'ów i kilka sklepów stacjonarnych. Firma, która specjalizuje się w butach sportowych i jest liderem w swojej branży. Sama firma uzyskuje obrót na poziomie 300 mln złotych rocznie. Robi wrażenie? No to słuchaj dalej. Dziś, razem z Łukaszem porozmawiamy, jak być liderem na tak konkurencyjnym rynku, jakim są buty sportowe. A do tego – jak wytrwać, pomimo rozpychania się większych multibrandowych sklepów? Opowiemy o tym także, co i jak zdecydowało o ich sukcesie na przestrzeni ostatnich 10-lat. O tym co ich wyróżnia, o wyłączności na towar. I o tym, jak zdobywali ruch do swoich e-commerce'ów kiedyś i teraz? I o tym, czy cena czyni cuda, o barierach w e-commerce, a także jak podchodzą do tematu user experience. Myślę, że wnioski z tej dyskusji będą bardzo ważne i istotne dla tego, jak chcesz zbudować swój e-commerce. Zapraszam do słuchania.

27. Skalowanie ecommerce z kilkunastu mln do 40 mln w ciągu roku – Jakub Roskosz | mosquito.pl

Nie mogłem się powstrzymać, by nie zaprosić Jakuba Roskosz z Mosquito, ponownie do podcastu. Mosquito, to nasz klient na wsparciu technicznym dla PrestaShop. Sklep, który zwiększył czterokrotnie obroty w ciągu roku. Z kilkunastu milionów do 40 milionów w ciągu roku. I dziś z Jakubem rozmawiamy o tym, z jakimi wyzwaniami się mierzą przy tak szybkim wzroście. Jakub mówi o tym w czym w ogóle może pomóc współpraca z Software Housem przy tak dynamicznym wzroście i czego warto oczekiwać, wymagać od takiej współpracy. Mówimy także o tym, jak pomogliśmy im poprawiać konwersję w sklepie i dlaczego to takie ważne. W dalszej części rozmawiamy o tym jak wybierają podwykonawców, a także jak bardzo ważny jest lejek sprzedażowy, który przez wiele sklepów jest pomijany. Zapraszam do słuchania!

26. Strategia ecommerce – jak przestać dryfować i zacząć realizować cel? – Paweł Paszkowski | frisco.pl

W tym odcinku gościem Rozmów na Zapleczu jest Paweł Paszkowski, który w ciągu ostatnich 10 lat był Dyrektorem E-commerce w 6 różnych sklepach internetowych. A obecnie jest dyrektorem B2B we Frisco.pl. Paweł ma bardzo szeroką wiedzę. Na początku rozmawiam z nim, trochę żartem, o jego dyrektorowaniu, ale także o tym jak znienacka, 10 lat temu został Dyrektorem E-commerce w dużym jak na tamte czasy sklepie, gdy jeszcze nie było osób, które znały się na e-commerce. Dzisiaj jednak, główny temat odcinka  to dyskusja o znaczeniu strategii w e-commerce, o podstawach. Mocno z Pawłem dyskutujemy nad sensownością robienia strategii i jak w ogóle warto ją tworzyć. Na co zwrócić uwagę? Obecnie obserwuję, że duża część sklepów internetowych nie ma na siebie pomysłu, nie ma strategii i dryfują. I ten odcinek jest właśnie dla tych, co dryfują w e-commerce i chcą to zmienić.