Jakie znaczenie dla sukcesu projektu ma precyzja i fokus na detalach? Case study Mosquito-sklep.pl
Każdy wykonawca powinien mieć choćby jeden projekt, który śmiało może określić jako swój benchmark. Naszym jest ta właśnie realizacja dla Mosquito-sklep.pl. To perfekcyjne połączenie koordynacji, prac na froncie i działań programistycznych. Projekt wymagał dużej dokładności, estetycznego wyczucia, działania poza gotowymi schematami, skupienia na szczegółach. Jakie efekty dało takie podejście? Sprawdźcie.
Dlaczego taki temat?
- Czy doceniasz wagę detali? I w estetyce, i w rozwiązaniach funkcjonalnych praca nad szczegółami ma ogromny sens. Ten case przekona Cię do tego.
- Bałagan w kodzie? Nigdy do tego nie dopuszczaj! Poznaj trzy ważne powody, które skłonią Cię do dbania o porządek na zapleczu.
- Chcesz zmienić estetykę karty produktu na bazie galerii zdjęć? Nie musisz wdrażać modułu! Nowe rozwiązania technologiczne pozwalają zrobić to szybciej, prościej i wydajniej.
- Masz w ofercie produkty, które współdzielą informacje – np. tabele rozmiarów, dane o składzie czy dopasowaniu produktów? Chcesz zarządzać tymi treściami szybciej i prościej? Dowiedz się, jak zautomatyzować proces.
- Jak wygląda ścieżka finalizacji zakupu, którą podążają Twoi Klienci? Czy każdy ma takie same preferencje? Możesz lepiej na nie odpowiedzieć – stworzyć odrębne scenariusze dodania produktu do koszyka. Sprawdź, jak zrobiliśmy to na karcie produktu mobile.
Efekty naszej pracy
Dzięki współpracy z nami klient zyskał:
Dla marki Mosquito wdrożyliśmy nowy layout sklepu, kilka nowych funkcjonalności, zrobiliśmy porządek w kodzie, zoptymalizowaliśmy i zabezpieczyliśmy stronę. To nie brzmi ekscytująco, ale tylko do czasu, aż poznacie szczegóły.
- Prace na froncie – wdrożyliśmy projekt Klienta składający się z bardzo dużej ilości widoków, mnóstwa detali i wielu scenariuszy działania bez wykorzystania gotowego frameworka! Całość jest odwzorowana 1 do 1 w najmniejszych szczegółach. Kto ma do czynienia z pracami front-endowymi, wie, że nie jest to proste zadanie;
- Prace back-endowe – uporządkowaliśmy kod; sklep Mosquito jest mocno rozwinięty pod względem technicznym, bazuje na wielu dedykowanych rozwiązaniach, zaawansowanych funkcjonalnościach, tworzonych przez kilka lat; biorąc to pod uwagę, prace nad porządkowaniem kodu nabierają trochę innego wymiaru;
- Podnieśliśmy bezpieczeństwo i wydajność strony – zawsze zwracamy na to uwagę;
- Zmodyfikowaliśmy układ galerii zdjęć na karcie produktu bez użycia dodatkowego modułu! Korzyści: świeży design bez tworzenia i wdrażania nowego modułu, bez zmian w panelu, zmiany sposobu administrowania kartą i żmudnego procesu dostosowywania produktów do niej; to ciekawe rozwiązanie – nowinka technologiczna;
- Zautomatyzowaliśmy proces zarządzania treściami, które są powtarzalne dla wielu produktów – stworzyliśmy moduł i interfejs; narzędzie jest elastyczne, można wykorzystać je do innych celów związanych z zarządzaniem treściami; Mosquito używa go do zarządzania tabelami rozmiarów;
- Wdrożyliśmy kartę produktu mobile z dwoma scenariuszami finalizacji zakupu – to rozwiązanie wspierające różne preferencje zakupowe użytkowników.
- Założenia projektowe w pełni zrealizowane, płynny przebieg prac, bez niespodzianek – funkcjonalności i scenariusze działań były opisane w detalach, studium wykonalności dopracowane; komunikacja na wysokim poziomie; duże zaangażowanie i odpowiedzialność za projekt po obu stronach – naszej i teamu Mosquito.
Dlaczego klient jest zadowolony ze współpracy?
Wszystkie założenia projektowe zrealizowaliśmy zgodnie z planem. Dodatkowo zadbaliśmy o wydajność i bezpieczeństwo strony, o techniczne niuanse – poprawa UX, zachowania ważnych elementów strony, szczególnie na mobile.
Chwalenie się tym, że projekt został dostarczony zgodnie z założeniami, wyznaczonymi terminami etc. może wydawać się banalne lub wręcz absurdalne. Taka przecież powinna być norma. Ale rzeczywistość i doświadczenia wielu z nas pokazują, że nie każdy wykonawca kończy projekt sukcesem. Co nam pomaga dotrzymywać założeń? Przede wszystkim wypracowane przez lata procedury (również na bazie potknięć) i duże poczucie odpowiedzialności za każdy projekt.
Z teamem Mosquito współpracujemy od kilku lat. Po jednej i po drugiej stronie mieliśmy profesjonalistów, którzy znają się na swojej pracy. To bezsprzecznie wpływa na świetny poziom komunikacji, która jest konkretna, skuteczna. Druga cenna rzecz, to zaufanie i dobre, profesjonalne relacje, które przez te lata zbudowaliśmy. Praca oparta na takich wartościach daje naprawdę bardzo dobre rezultaty.
W kwestiach technicznych – studium było tak szczegółowo opracowane, że żadne niespodzianki nie wyskakiwały po drodze. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przedwdrożeniowych warsztatów – dzięki nim nie było wątpliwości, jak co ma działać. To po raz kolejny pokazuje nam, że praca nad szczegółami ma ogromny sens.
Jakie znaczenie dla sukcesu projektu ma precyzja i fokus na detalach? Case study Mosquito-sklep.pl
Mosquito to rozpoznawalna marka z branży fashion. Jej kolekcje prezentowane były m.in na łamach polskiego Vogue’a, Glamour czy Elle. Twórczynią marki jest Alicja Komar – projektantka i przedsiębiorczyni. Znakiem rozpoznawczym Mosquito jest to, że nie uznaje kompromisów w kwestiach jakości. Odzież powstaje w Polsce, marka współpracuje z rodzimymi producentami i dostawcami.
Mosquito jest znane z pięknych i różnorodnych kolekcji sukienek, ale również z odzieży sportowej – stylowych i doskonałych pod względem jakości dresów. W swoim katalogu marka ma również damskie spódnice, tuniki, koszule, swetry, a także odzież dziecięcą.
Mosquito-sklep.pl to jeden z największych e-sklepów w branży fashion w Polsce, a dla nas jeden z największych, którym się opiekujemy.
Dlaczego klient wybrał nas jako partnera?
Nasza współpraca z Mosquito zaczęła się w 2020 roku. Już w tamtym czasie marka miała poważne plany rozwojowe. Duży i wciąż rosnący ruch na stronie wymagał przeprowadzenia prac typowo optymalizacyjnych. Później przyszła kolej na wdrażanie rozwiązań UX-owych, w których doradzaliśmy; braliśmy też udział w wielu pracach frontowych.
Sklep Mosquito był i jest rozwijany w bardzo przemyślany sposób, w oparciu o testy, konkretne dane analityczne. Wraz z jego rozwojem wprowadzaliśmy coraz więcej nowych rozwiązań funkcjonalnych – niektóre na zaawansowanym poziomie. Sklep jest pod naszą stałą opieką – można powiedzieć, że jest naszym oczkiem w głowie. Wspólnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które wspierają konwersję i maksymalnie uprzyjemniają doświadczenia zakupowe.
Nasza rola
Za sukcesem tego wdrożenia stoją oczywiście konkretni ludzie: Łukasz – front-endowiec z doświadczeniem programistycznym i wysokim poczuciem estetyki; to pozwoliło mu na bardzo precyzyjne odwzorowanie projektu na poziomie detali; Paweł – programista, który ma umiejętność patrzenia na projekt całościowo, wychodzenia poza podstawowy zakres prac i dostrzegania tych obszarów, które jeszcze można zoptymalizować.
Nad całością czuwał Piotr – Project Manager – którego rolą był wybór właściwych osób do realizacji tego projektu i zadbanie o hermetyczność prac. Hermetyczność to w tym przypadku słowo klucz – założeniem Piotra było, by nad projektem od początku do końca pracowały te same, dwie osoby. To zagwarantowało jego spójność, niezbędną dla końcowej jakości projektu. Nie jest to wbrew pozorom łatwe zadanie, biorąc pod uwagę specyfikę pracy software house’ów – jednoczesna realizacja wielu projektów dla wielu Klientów. A dorzucić do tego trzeba jeszcze konieczność zadbania o to, by projekt przebiegał płynnie, bez zakłóceń i przesunięć czasowych.
3 rady dla Ciebie
- Możesz przyjść do Convertis z gotowym projektem – zajmiemy się jego wdrożeniem, zweryfikujemy go, doradzimy w kluczowych obszarach.
- Bądź otwarty na nowinki, ciekawostki, rzeczy nietypowe. Próbuj nowych rozwiązań. Nie muszą to być rzeczy spektakularne – często wystarczy upgrade designu, by zatrzymać Twojego Klienta. Pamiętaj o zachowaniu umiaru – rozwiązania powinny być intuicyjne.
- Wdrażając nowe, nie zapomnij o starym. Porządek w kodzie nie tylko ułatwia kolejne prace i wpływa na wydajność sklepu – zapewnia również bezpieczeństwo, zamyka ścieżki do potencjalnych włamań.