Trzeci zamykający cykl artykułów prezentujących możliwość platformy PrestaShop koncentruje się na zestawieniu sklepów internetowych z ciekawymi rozwiązaniami UX.

Poprzednio zaprezentowaliśmy przykłady dużych sklepów oraz pięknych sklepów zbudowanych na tej platformie.

Dziś kolejne zestawienie pokazujące jakie możliwości doświadczeń użytkownika można stworzyć i wdrożyć na Platformie PrestaShop. Można powiedzieć, że możliwości platformy są nieograniczone, dlatego w zestawieniu zebraliśmy, te które zrobiły na nas największe wrażenie.

Obecnie każdy e-commerce dba o estetykę i wygląd. Jednak funkcjonalności, które oferuje strona sklepu mają równie ogromne znaczenie na postrzeganie marki oraz lojalność klientów. Umożliwiając użytkownikom dokonanie łatwego zakupu wzbudzamy ich zaufanie i przychylność, redukujemy ryzyko porzucenia koszyka, a tym samym zapewniamy sprawny przebieg procesu zakupowego.

Zaprezentowane rozwiązania są przydatne i funkcjonalne. Pomagają poznać i zrozumieć produkt. Dbałość o komfort i łatwe odnalezienie istotnych cech produktu, szczególnie dla nowicjuszy, na pewno wzbudzi zaufanie klientów. Dzięki okazanemu zainteresowaniu sprzedawca może liczyć natomiast na zaangażowanie oraz lojalność klientów.

 


lechocolatdesfrancais.fr – Francja

Sklep z czekoladkami, który zaprojektował praktyczny, łatwy w obsłudze proces personalizacji czekoladek oraz opakowania jako jeden z elementów procesu zakupowego.

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr

Jeśli chcemy spersonalizować smakowity produkt np.: na przyjęcie urodzinowe lub weselne otrzymujemy 5-cio krokowy konfigurator.

Krok 1: Wybieramy rodzaj czekolady

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator

Krok 2: Wybieramy kolor lub gotowy wzór, który najbardziej odpowiada naszej okazji

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator

Krok 3: Wybieramy rodzaj czcionki

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator

Krok 4: Piszemy co dokładnie ma się znaleźć na naszych opakowaniach. Sprzedawca zadbał o informację ile liter przewidziano na dany wiersz

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator

Krok 5: Potwierdzamy nasz wybór

Istotne w tym kroku jest przedstawienie wszystkich ograniczeń odnośnie naszego zamówienia. Sprzedawca zadbał o komfort klienta i ubiega jego pytania o czas oczekiwania na zamówienie oraz termin ważności. Dodatkowo dla tego rodzaju czekolad minimalna ilość dla wyprodukowania to 216 sztuk. Jeśli zgadzamy się na przedstawione warunki: ilość produktów i termin oczekiwania można zaakceptować i złożyć zamówienie.

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator

Przechodząc do koszyka, czekają na nas informację, które utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z profesjonalnym sklepem: darmowa dostawa, numer telefonu dla uzyskania dodatkowej pomocy.

Następnie czeka nas standardowy proces wypisania danych dostawy i oczekujemy na naszą słodką niespodziankę dla bliskich czy znajomych!

UX sklepu internetowego – lechocolatdesfrancais.fr – konfigurator


anonymsup.com – Francja

Bardzo ciekawym rozwiązaniem może pochwalić się francuski sklep ze sprzętem do surfingu. Specjaliści od desek surfingowych doskonale wiedzą, że dla osób rozpoczynających przygodę wybór odpowiedniej deski może być utrudniony.

UX sklepu internetowego – anonymsup.com

W menu głównym produkty rozwijają się na 4 główne kategorie: wiosła, deski niestandardowe deski oraz akcesoria. Wybierając kategorie deski widzimy stronę kategorii, gdzie po najechaniu na produkt od razu widzimy jego najważniejsze
parametry.

UX sklepu internetowego – anonymsup.com

Bardzo przyjaźnie i użytecznie zbudowana jest strona produktu. Sprzedawca zadbał o pokazanie wszystkich potrzebnych dla danej deski akcesoriów. Podał specyfikację wymiarową oraz objętość deski w litrach (deski są nadmuchiwane). Bardzo fajnie przedstawiono zakres użytkowania deski w stosunku do wielkości fal w jakich sprawdzi się najlepiej.

UX sklepu internetowego – anonymsup.com


werenberg.dk – Dania

Duński sklep z materacami oraz z łóżkami, aby pomóc w doborze produktu proponuje usługę indywidualnej konsultacji. Na stronie możemy obejrzeć dodatkowo film testowy.

UX sklepu internetowego – werenberg.dk

Darmowy konsultant w umówionym terminie doradzi i odpowie na każde pytanie. Na pewno jest to świetny sposób na pozyskanie lojalności i zaufania klienta, szczególnie jeśli trafia na stronę sklepu po raz pierwszy.

Formularz zawiera pola adresowe, pytania o wiek oraz typ obecnego materaca. Informacje podane przez klienta wstępnie definiują zakres oferowanej pomocy. Konsultant jadąc na takie spotkanie ma ogólny obraz sytuacji, dzięki czemu może lepiej dobrać dla niego odpowiednie rozwiązanie.

UX sklepu internetowego – werenberg.dk


maplatine.com – Francja

Francuski sklep muzyczny – po rozwinięciu danej kategorii oprócz widocznych podkategorii użytkownik widzi artykuł “Jak dbać o winylowe płyty?” Dla laików na pewno będzie to zachęcająca treść, szczególnie dla nowych klientów.

UX sklepu internetowego – maplatine.com

Strona kategorii została wzbogacona dodatkowym odniesieniem do podkategorii, aby każdy użytkownik mógł łatwo odnaleźć dany produkt.

UX sklepu internetowego – maplatine.com

Wybrana podkategoria zostaje pokazana nad filtrami, które ułożone są horyzontalnie. Można łatwo usunąć podkategorię ikoną wyjścia (krzyżyk), aby dalej przeglądać produkty kategorii głównej “Winyle”.

Tak obszerny zasób produktowy jaki posiada ten przykładowy sklep wymaga wprowadzenia ułatwień, które pomogą łatwo odnaleźć się potencjalnemu klientowi w danym sklepie internetowym. Wykorzystując tego typu rozwiązania, sprzedawca wychodzi naprzeciw potrzebom klienta oraz redukuje ilość zapytań związanych z asortymentem.

UX sklepu internetowego – maplatine.com


charriol.com – Szwajcaria

Minimalistyczny design szwajcarskiego sklepu z biżuterią skrywa bardzo ciekawie zaprojektowaną nawigację. Dodatkowo na stronie głównej kolekcje pokazane są za pomocą slidera, którego upływ czasu odnotowano wypełniającym się paskiem na dole.

UX sklepu internetowego – charriol.com

UX sklepu internetowego – charriol.com

UX sklepu internetowego – charriol.com

UX sklepu internetowego – charriol.com


prezentmarzen.com – Polska

Na uwagę zasługuje również sklep prezentmarzen.com. Wyszukiwanie prezentu może być trudnym zadaniem. Z pomocą przychodzi nam wyszukiwarka na stronie głównej. Wystarczy, że wybierzemy województwo i osobę dla której chcemy sprawić prezent.

UX sklepu internetowego – prezentmarzen.com

Dodatkowo, wchodząc w kategorię “Prezenty” sprzedawca zadbał o propozycję pomysłów tematycznych na prezent oraz filtry. Dzięki takim rozwiązaniom wybór prezentu będzie na pewno łatwiejszym doświadczeniem.

UX sklepu internetowego – prezentmarzen.com

Na stronie produktu, zawarty jest dokładny opis atrakcji wraz ze wskazaniem odpowiednich cech charakteru osoby dla danej rozrywki. Taka wskazówka na pewno pomoże podjąć decyzję.

UX sklepu internetowego – prezentmarzen.com

 


dlaroslin.pl – Polska

Kolejnym polskim akcentem tym razem w branży uprawy roślin jest sklep
dlaroslin.pl. Czytelnie przedstawione kategorie produktowe ułatwiają poruszanie się po sklepie internetowy.

UX sklepu internetowego – dlaroslin.pl

Warto zwrócić uwagę na wyszukiwarki – dostosowane do rodzaju produktu:

Wyszukiwarka ochrony roślin według uprawy – wykorzystuje grafiki, dzięki którym nawet niezorientowany użytkownik szybko odnajdzie dany środek chemiczny.

UX sklepu internetowego – dlaroslin.pl

Wyszukiwania nawozów – umożliwia konfigurację wyszukiwania ze względu na składniki, albo rodzaj grupy nawozów.

UX sklepu internetowego – dlaroslin.pl


htirobot.pl – Polska

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem może pochwalić się sklep z odkurzaczami. Dla niezdecydowanego użytkownika ułatwieniem będzie skorzystanie z porady doboru odpowiedniego odkurzacza. Konfigurator przeprowadza krok po kroku przez proces wyboru – dobiera odpowiedni sprzęt w zależności od rodzaju podług, wielkości mieszkania, ilości domowników, rodzaju udogodnień – jak zdalne sterowanie itp.

UX sklepu internetowego – htirobot.pl

 

UX sklepu internetowego – htirobot.pl

Przechodzimy kroki najważniejszych pytań odnośnie naszych warunków domowych – system podpowie nam najlepsze rozwiązanie.

 

UX sklepu internetowego – htirobot.pl

UX sklepu internetowego – htirobot.pl

 

UX sklepu internetowego – htirobot.pl


 

Według analiz eksperckich w 2020 roku jednym z ważniejszych trendów digital marketingu będzie personalizacja treści. Użytkownicy uwielbiają dostosowanie oferty pod ich potrzeby, czują się zauważeni i zadbani. Sklepy powinny wziąć ten czynnik pod uwagę i maksymalnie zindywidualizować swoją ofertę w każdym aspekcie – treści, usług czy produktów. Customer experience i doskonała znajomość potrzeb klientów to potencjał, który odsłania bardzo wiele dróg do sukcesu.

24 stycznia 2020 | Tagi: , , , , ,

Barbara Szafrańska

W Convertis przekładam potrzeby klientów na dopasowaną dla nich usługę. Podnoszę pytania, uzyskuje niezbędne informacje po to, aby klient ostatecznie dostał produkt uszyty na miarę. Najważniejsze dla mnie jest holistyczne podejście do projektu z uwzględnieniem wyzwań biznesowych.

Business Development Manager | Junior UX Designer