Gwarantujemy, że będzie Ci z nami dobrze,
jeśli zawiedziemy - zwracamy pieniądze.
Wdrożenie Google Analytics 4
dla sklepów na PrestaShop
1 lipca 2023 Google przestało wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal (usługa Google Universal Analytics). To znaczy, że nie możesz być już pewien, czy dane zbierają się prawidłowo.
Co dalej? 🤔
Będzie następca → nowy produkt firmy Google → GA4!
Czym jest wdrożenie Google Analytics 4? I czy powinieneś je przeprowadzić w swoim sklepie PrestaShop już teraz?
To jedno z podstawowych narzędzi do monitorowania rentowności Twojego sklepu. Google Analytics 4 to nowa wersja narzędzia, którego używamy od lat. Teraz zmodyfikowana i przystosowana do mobilnej rzeczywistości, w której Użytkownik dokonuje decyzji zakupowych.
Google Analytics 4 potrafi łączyć sygnały wysyłane przez tego samego użytkownika z wielu urządzeń, co znacząco podnosi wartość zbieranych danych.
Uwaga: Możesz wkleić kod GA4 do swojego sklepu i zapomnieć o nim. Będzie wówczas po prostu licznikiem odwiedzin Twojej strony i wiele metryk oraz danych pozostanie puste lub wskaże wartość „null”. Albo możesz wdrożyć zaawansowane ustawienia GA4 i zyskać potężne narzędzie do analizy biznesowej.
Google Analytics 4 w sklepach PrestaShop Co zyskujesz dzięki zaawansowanemu wdrożeniu?
Oto tylko kilka przykładów na zachętę:
Chcesz w jednej tabeli widzieć koszty, przychody, ROAS, średnie zamówienie, ilość transakcji z poszczególnych kampanii reklamowych?
Domyślnie w GA4 nie ma takiego raportu – trzeba zmodyfikować istniejący raport wbudowany albo samodzielnie utworzyć dopasowany do naszych potrzeb raport w sekcji Eksploracja.
Rozdajesz kupony i kody promocyjne? – tylko pomiar zaawansowany pozwoli ocenić ich skuteczność
Ktoś scrolluje Twoją stronę płycej niż do samego końca? Pewnie sporo osób. Zaawansowane ustawienia pokażą jaki procent użytkowników i w którym miejscu przestaje przewijać witrynę
Twój dział handlowy pracuje na pozyskanych leadach? Fajnie byłoby wiedzieć z jakiego źródła ruchu przyszło zapytanie, prawda? Niestety, domyślne zbieranie danych o wypełnionych formularzach nie działa prawidłowo i tylko dedykowane wdrożenie da Ci prawdziwy obraz sytuacji.
Z pewnością korzystasz z różnych bramek płatniczych i Blika. W PrestaShop w zależności od ich konfiguracji możesz mieć więcej niż jeden thankyou page . Wtyczki nie są dostosowane do takich sytuacji i prawdopodobnie będziesz gubił transkacje w raportach. W Convertis dostosowujemy wtyczkę do potrzeb Twojego sklepu.
Dostosowałeś wtyczkę i nadal gubisz transakcje? Albo raportują się te, których użytkownik ostatecznie nie opłacił? Nie zostawimy Cię z tym problemem. Tutaj pomóc może Measurement Protocol, dzięki któremu urealnisz swoje raporty sprzedaży.
Chcesz korzystać z wbudowanego raportu ścieżki koszyka ale widzisz same zera? Pewnie nie wysyłasz kilku rekomendowanych zdarzeń z zaawansowanego wdrożenia albo nie mają one wszystkich parametrów. Wiemy gdzie szukać problemu i rozwiążemy go dla Ciebie.
Co jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś GA4?
1
Od lipca 2023 Google przestanie wspierać dotychczasową wersję Analytics Universal, a Ty stracisz możliwość zbierania danych – jeżeli porównujesz wyniki sklepu rok do roku to będziesz miał problem jeśli zrobisz to później niż czerwcu 2022.I tak jest już za późno ale wyjście i tak jest tylko jedno. Prędzej czy później nie będziesz miał innego narzędzia niż GA4 ……
2
GA4 łączy zachowania użytkownika dokonywane na różnych urządzeniach i platformach reklamowych – jest dostosowany do mobilnej rzeczywistości
3
GA4 koncentruje się na ochronie prywatności użytkowników
4
GA4 łatwo integruje się całym pakietem narzędzi Google
5
GA4 daje jeszcze więcej możliwości w zakresie dedykowanych, dostosowanych raportów
dane lepszej jakości = trafniejsza analiza = lepsze wyniki Twojego sklepu
Rekomendowane jest wdrożenie GA4 już teraz tak, aby historia zbierania danych była jak najdłuższa zanim zaczniesz w pełni używać go na co dzień.
Co widzimy na kontach, na których Google Analytics 4 został już wdrożony?
Trafniejsze przypisanie zrealizowanych konwersji do poszczególnych kanałów → lepiej działający model atrybucji
Dzięki temu Ty:
Oszczędzasz czas i już teraz możesz korzystać z danych o lepszej jakości
Masz pewność, że wdrożenie uwzględni Twoje potrzeby i nie będzie tylko wklejeniem tagu do kodu strony
Prace programistyczne, niezbędne przy wdrożeniu GA4, będą koordynowane i nadzorowane bez Twojego udziału, nasi Partnerzy kontaktują się bezpośrednio z programistą
Wiemy, jak przeprowadzić wdrożenie GA4,
aby Twój sklep zyskał wyższy poziom analityki e-commerce.
Co obejmuje wdrożenie GA4 u Nas?
Wdrożenie Google Analytics 4 jest przeprowadzane przez certyfikowanych specjalistów Google Analytics, którzy na co dzień analizują dane z tego narzędzia.
Dzięki temu, że wdrożenie przeprowadzone jest przez doświadczonych ekspertów, otrzymujesz narzędzie skonfigurowane pod kątem Twojego sklepu PrestaShop.
Implementacja Google Analytics 4 obejmuje:
1
Przygotowanie do wdrożenia:
rozmowę z Tobą, będziesz mógł określić jakie są Twoje potrzeby w zakresie raportowania
przygotowanie planu wdrożenia, dopasowanie możliwości GA4 do Twoich potrzeb
2
Założenie konta
Google Tag Manager
GTM – to „furtka” do kodu Twojej strony – która pozwala do minimum ograniczyć zaangażowanie programistów przy pracach związanych z wdrożeniem.
– jeżeli jeszcze z niego nie korzystasz.
3
Przeprowadzenie podstawowych kroków niezbędnych do tego, aby dane zaczęły się zbierać:
Założenie usługi GA4, implementacja jego kodu w witrynie i podstawowa konfiguracja usługi GA4
Konfiguracja strumienia danych GA4
4
Przygotowanie
mapy zdarzeń
Jest to zestaw wytycznych, który pozwala odpowiednio nazwać akcje na Twojej stronie – tak, aby były czytelne dla języka GA4 i znalazły się w raportach.
GA4 zbiera dane o zdarzeniach, które mają miejsce na stronie. Mogą to być akcje scrollowania, przejścia na kartę produktu, dodania do koszyka czy dokonania transakcji – a także wiele innych. Na ich podstawie GA4 tworzy raporty. Duża część prostych zdarzeń jest zbierana automatycznie. Jednocześnie bardzo istotna dla analizy grupa zdarzeń e-commerce wymaga dodatkowych ustawień programistycznych. Możemy je oprogramować ręcznie albo skorzystać ze sprawdzonej wtyczki. Jednak nawet wykorzystanie wtyczki wiąże się z jej dostosowaniem dla danego sklepu. Twórcy wtyczek nie są w stanie przewidzieć każdej modyfikacji jaką może zawierać kod PrestaShop. Dlatego nawet jeżeli implementujemy wtyczkę konieczne są prace programistyczne.
5
Konfigurację
raportów GA4.
W przypadku tego narzędzia – Google pozostawił użytkownikowi dużą dowolność w zakresie raportowania. Większość raportów należy ustawić samodzielnie.
6
Ustawienie
list odbiorców i wymiarów niestandardowych.
Jest to jedno ze źródeł cennych informacji dla algorytmu modelu atrybucji.
Co otrzymujesz jako wynik wdrożenia GA4?
Możesz rozpocząć analizę sprzedaży w Twoim sklepie z wykorzystaniem nowoczesnego narzędzia analitycznego. Otrzymujesz dokumentację z wdrożenia, która obejmuje:
Wskazanie celów raportowania
Mapę zdarzeń i ustawionych dla nich wymiarów niestandardowych jeżeli takie są
Wykaz ustawień w GTM, jeżeli miały miejsce – wraz z opisem zastosowanych reguł
Wykaz ustawionych raportów i list odbiorców
Spotkanie, na którym krótko omawiamy najważniejsze raporty w narzędziu.
Podsumowanie jest bardzo przydatne w przyszłości, podczas ewentualnego rozszerzenia zakresu wdrożenia lub nanoszenia zmian w sklepie. Na podstawie mapy zdarzeń programista może łatwo odtworzyć konfigurację w nowym serwisie.
Dalsze Kroki po wdrożeniu Google Analytics 4 dla PrestaShop?
Po przeprowadzeniu wdrożenia spotykamy się i omawiamy jego zakres, a także omawiamy dostosowane raporty.
Tak przygotowana konfiguracja od razu służy jako źródło dobrych danych do analizy. Jednak Google Analytics 4 to nie jest narzędzie, które konfiguruje się raz na zawsze. Jego ustawienia mogą zmieniać się wraz z potrzebami raportowania czy chociażby zmianami w sklepie czy też w wytycznych Google.
Jeżeli chcesz rozwijać swój sklep to nie ma momentu w którym wdrożenie GA4 mo zna uznać za zakończone. Prędzej czy później znajdzie się nowa potrzeba analityczna. Jesteśmy gotowi, aby rozwijać to narzędzie wraz z rozwojem Twojego sklepu.
Koszt wdrożenia Google Analytics 4
Zakres wdrożenia GA4 dla e-commerce | Podstawowy | Zaawansowany | |
Czas realizacji | |||
Przygotowanie projektu | Określenie zakresu raportowania, celów raportowania | 1h | 1h |
Założenie konta GTM (jeśli Klient nie posiada) | Podstawowa konfiguracja | 0,5h | 0,5h |
Założenie usługi GA4 i strumienia danych (jeśli klient nie posiada) | Implementacja kodu usługi, podstawowa konfiguracja | 1h | 1h |
Przygotowanie mapy zdarzeń do implementacji na podstawie określonych wcześniej potrzeb analitycznych | Wytyczne dla programisty i wdrożeniowca dotyczące budowy zdarzeń Ecommerce i innych okreśonych jako potrzebne w analizie | 1h | 2h |
Ustawienia po stronie GTM | Ustawienie tagów zdarzeń i wymiarów niestandardowych | 0,5h | 1,5h |
Przygotowanie raportów w dziale Eksploracja i Reklamy | Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 raportów) | x | 1h |
Utworzenie potrzebnych list odbiorców | Konfiguracja zależy od potrzeb raportowania (do 3 list) | x | 1h |
Testy wdrożenia | Sprawdzenie poprawności ustawień, zależy od potrzeb analitycznych określonych na pierwszym spotkaniu | 0,5h | 2-5h |
Prowadzenie Projektu | Nadzór na realizacją etapów projektu, koordynacja | 0,5h | 2h |
Prace programistyczne | w tym instalacja modułu | najczęściej 3-6h | najczęściej 3-6h |
+ koszt zakupu modułu PrestaShop | 350-700 zł netto |
Implementacja narzędzia zależy od wielkości sklepu i ilości ustawianych raportów.
Nasze szacunki:
po stronie wdrożeniowca + programisty: 8-21h (2160 zł - 5670 zł netto -> stawka godzinowa 270 zł/h netto) + zakup modułu: 350-700 zł netto
+ zakup modułu: 350-700 zł netto