Odcinki podcastu w kategorii:
Marketing online
Marketing online jest właściwie nierozerwalnie związany z handlem w internecie. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie odnoszący sukcesy, rozwinięty sklep internetowy, który nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Jeśli wciąż szukasz inspiracji na marketing dla swojego sklepu internetowego, to poniższe odcinki podcastu są dla Ciebie.
Wybierz tematykę odcinków:
- Wybierz tematykę odcinków:
- Strategia sprzedaży (24)
- Marketing online (37)
- Analityka ecommerce (9)
- Marketing Automation (17)
- Techniczny ecommerce (20)
- O Prestashop (12)
- Budowa wizerunku marki (9)
- Influencer marketing (3)
- Bezpieczeństwo sklepu internetowego (4)
Lista odcinków w wybranej kategorii
Moi goście
Dlaczego marketing online to must have w ecommerce?
Marketing online pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona klientów, zwiększyć swoją widoczność, generować sprzedaż i budować lojalność marki. Przy tak silnej konkurencji, jak ta, która funkcjonuje obecnie w branży ecommerce, brak działań marketingowych to praktycznie zgoda na pozostanie w tyle za konkurentami.Marketing online - jak go prowadzić?
Hasło "marketing" może się kojarzyć z reklamą. I jest to prawidłowe skojarzenie, ale marketing online nie ogranicza się do działań, w których płacisz za to, że ktoś zobaczy treści zachwalające Twój sklep czy Twój produkt. Marketing online jest tak naprawdę bardzo szerokim pojęciem, pod którym kryją się m.in.:- działania wizerunkowe
- działania za zakresu pozycjonowanie czyli SEO
- obecność w mediach społecznościowych
- wysyłka newslettera czy SMS-ów z odpowiednio dobraną komunikacją
- działania płatne takie jak kampanie Google Ads czy Facebook Ads
- również w samym sklepie można stosować zabiegi marketingowe
- wszelkie działania mające na celu lojalizację klientów
Jak prowadzić działania marketingowe w sklepie internetowym?
Sposobów na prowadzenie działań z zakresu marketingu w sklepie online jest mnóstwo. Można do tego podejść na wiele sposobów. Jednak istotne w tym wszystkim jest trzymanie się kilku podstawowych zasad:- planuj działania - przygotuj strategię i plan, nie działaj chaotycznie
- bądź spójny we wszystkich kanałach i przekazach - niech odbiorcy mają szansę Cię zapamiętać i później łatwo rozpoznać
- poznaj swoją grupę docelową - trudno kierować skuteczne komunikaty nie wiedząc, do kogo się je kieruje
- wyróżnij się - kopiowanie pomysłów od innych niekoniecznie przyniesie Ci coś dobrego, nie zapadniesz w pamięć, jeśli Twój przekaz będzie wyglądał dokładnie tak samo jak kilku czy kilkunastu innych sklepów z Twojej branży
- testuj, analizuj i optymalizuj - nie bój się eksperymentować, a działając zawsze sprawdzaj jakie efekty to przynosi, by móc zdecydować o kontynuacji lub modyfikacji działań