Odcinki podcastu w kategorii:

Marketing online

Marketing online jest właściwie nierozerwalnie związany z handlem w internecie. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie odnoszący sukcesy, rozwinięty sklep internetowy, który nie prowadzi żadnych działań marketingowych. Jeśli wciąż szukasz inspiracji na marketing dla swojego sklepu internetowego, to poniższe odcinki podcastu są dla Ciebie.

Posłuchaj na:

Lista odcinków w wybranej kategorii

Dlaczego marketing online to must have w ecommerce?

Marketing online pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona klientów, zwiększyć swoją widoczność, generować sprzedaż i budować lojalność marki. Przy tak silnej konkurencji, jak ta, która funkcjonuje obecnie w branży ecommerce, brak działań marketingowych to praktycznie zgoda na pozostanie w tyle za konkurentami.

Marketing online - jak go prowadzić?

Hasło "marketing" może się kojarzyć z reklamą. I jest to prawidłowe skojarzenie, ale marketing online nie ogranicza się do działań, w których płacisz za to, że ktoś zobaczy treści zachwalające Twój sklep czy Twój produkt. Marketing online jest tak naprawdę bardzo szerokim pojęciem, pod którym kryją się m.in.:
  • działania wizerunkowe
  • działania za zakresu pozycjonowanie czyli SEO
  • obecność w mediach społecznościowych
  • wysyłka newslettera czy SMS-ów z odpowiednio dobraną komunikacją
  • działania płatne takie jak kampanie Google Ads czy Facebook Ads
  • również w samym sklepie można stosować zabiegi marketingowe
  • wszelkie działania mające na celu lojalizację klientów

Jak prowadzić działania marketingowe w sklepie internetowym?

Sposobów na prowadzenie działań z zakresu marketingu w sklepie online jest mnóstwo. Można do tego podejść na wiele sposobów. Jednak istotne w tym wszystkim jest trzymanie się kilku podstawowych zasad:
  • planuj działania - przygotuj strategię i plan, nie działaj chaotycznie
  • bądź spójny we wszystkich kanałach i przekazach - niech odbiorcy mają szansę Cię zapamiętać i później łatwo rozpoznać
  • poznaj swoją grupę docelową - trudno kierować skuteczne komunikaty nie wiedząc, do kogo się je kieruje
  • wyróżnij się - kopiowanie pomysłów od innych niekoniecznie przyniesie Ci coś dobrego, nie zapadniesz w pamięć, jeśli Twój przekaz będzie wyglądał dokładnie tak samo jak kilku czy kilkunastu innych sklepów z Twojej branży
  • testuj, analizuj i optymalizuj - nie bój się eksperymentować, a działając zawsze sprawdzaj jakie efekty to przynosi, by móc zdecydować o kontynuacji lub modyfikacji działań
Jeśli przeraża Cię ta lista, to wiedz, że nie musisz tego wszystkiego ogarniać samodzielnie. Warto mieć w szeregach doświadczonego i kreatywnego marketingowca, który poprowadzi projekt lub nawet cały zespół, bo marketing jest teraz tak szeroką dziedziną, że naprawdę ciężko, by 1 osoba była w stanie opanować w stopniu zaawansowanym wszystkie jej obszary (i to zarówno od strony strategii jak i od strony operacyjnej). Czasem zamiast organizowania zespołu specjalistów od marketingu online in-house, warto nawiązać współpracę z agencjami lub freelancerami poza firmą. Takie rozwiązanie szczególnie dobrze może się sprawdzić w przypadku mniejszych sklepów, które nie mają przestrzeni ani środków na zatrudnienie na etat całego sztabu marketingowców.  
Powered by Trust.Reviews