Sposób prezentacji produktu w sklepie internetowym

22 lutego 2021

Zakupy dokonywane przez konsumentów w internecie należą do tych dość dobrze przemyślanych. Znacznie rzadziej, niż w przypadku zakupu stacjonarnego, podejmowane są tutaj decyzje impulsywne, którymi kierują emocje. Klienci mają często sprecyzowane oczekiwania, wiedzą czego, gdzie i jak szukać. Na zrealizowany koszyk zakupowy wpływ ma wiele czynników, ale stanowczo jednym z najważniejszych jest sposób prezentacji produktu. Jak to zrobić, by podkreślić jego wartość?

Karta produktu – sposób prezentacji produktu

Każdy sprzedający w internecie ma swoich rękach potężne narzędzie – jest nim karta produktu. To jak połączenie witryny sklepowej z doskonałym sprzedawcą, który odpowie na każde pytanie, opisze produkt w detalach i przedstawi jego zalety. Sposób prezentacji treści na karcie produktu i ich rodzaj wpływa na postrzeganie samego produktu, a finalnie na wartość, którą nadaje mu konsument. W skrajnych przypadkach może ona znacząco różnić się od jego wartości rzeczywistej. 

Karta produktu powinna być przejrzysta, zaprojektowana z dużą dbałością o logiczną i estetyczną strukturę informacji. Oto podstawowe elementy, które powinna zawierać, by budować w oczach klienta wartość produktu, który chce kupić. 

Rzetelna i kompleksowa informacja

Realną wartość produktu w internecie budujemy na podstawie udostępnionych o nim informacji. Każdy konsument poszukuje precyzyjnych danych – to na ich podstawie podejmie decyzję zakupową. Brak określonych informacji – czy to o składzie produktu, parametrach technicznych, użytych materiałach, czy sposobie użytkowania – ujmuje wartości samemu produktowi. Z drugiej strony rzetelna, rozbudowana informacja nie tylko ułatwia wybór produktu, ale i wzbudza zaufanie do sprzedającego. 

Obraz – sposób prezentacji produktu

Wartość obrazu, czyli wysokiej jakości zdjęć, filmów video i coraz bardziej popularnych zdjęć 360º, jest nie do przecenienia. W internecie kupujemy oczami i jednocześnie oczekujemy, że słowa opisów będą miały potwierdzenie w obrazach. Przez zdjęcia konsumenci w największym stopniu doświadczają produktów i wyrabiają sobie o nich zdanie. Tu bardzo często pożądane są detale, które można obejrzeć dzięki zbliżeniom. Nie mniej ważne, szczególnie w przypadku produktów z branży beauty lub fashion, jest kreowanie przy pomocy obrazu konkretnych historii, emocji i wartości, z którymi użytkownicy mogą się identyfikować. 

Zwiększenie ROAS-u działań promocyjnych – Suzana

Zobacz, jak udało się zwiększyć

ROAS i rentowność

w sklepie suzana.pl

Zobacz case study

Opis produktu

Precyzyjne informacje o produkcie to nie wszystko. Jego prawdziwą wartość czyli sposób, w jaki produkt rozwiązuje konkretny problem konsumenta i jakie przyniesie mu korzyści, odzwierciedlają również opisy. To jest właśnie to miejsce, gdzie możemy przekonać nieprzekonanych, wykreować sposób postrzegania produktu, uzasadnić potrzebę jego zakupu, pokazać jego wyjątkowość. 

Opinie, recenzje

Rekomendacje i pozytywne opinie innych klientów zawsze stoją po stronie zakupu konkretnego produktu. To potwierdzony mechanizm, który usensownia zakup i często bywa tą decydującą kropką nad „i” podczas podejmowania decyzji zakupowej. Wartość opinii innych, przekłada się na wartość produktu, potwierdza jego jakość. To mocny argument przemawiający na korzyść produktu. Warto się postarać, by ten moduł również znalazł się na karcie produktu. 

Sprzedając produkt, sprzedajemy w zasadzie rozwiązania, korzyści i wyobrażenia, które są istotne dla naszych klientów. Dlatego tak ważne jest ich właściwe przedstawienie czyli zbudowanie i przekazanie wartości produktu. To ona pełni decydującą rolę podczas decyzji zakupowej – najniższa cena, jako argument, powoli traci na znaczeniu. 

 

Zobacz także:

10 najlepszych sklepów internetowych, od których warto się uczyć

Sklep internetowy – o czym musisz wiedzieć na początku?

Czy koszyk zakupowy w Twoim sklepie spełnia oczekiwania Klientów?