Optymalizacja PrestaShop
Znamy się na PrestaShop - zoptymalizujemy Twój sklep internetowy praktycznie pod każdym kątem:
- optymalizacja techniczna systemu i jego części (np. bazy, serwera)
- optymalizacja funkcjonalności sklepu
- optymalizacja UX
- optymalizacja czasu ładowania strony
Jesteśmy członkiem programu PrestaShop Experts
Convertis w liczbach
9
lat na rynku
23+
specjalistów w zespole
60+
sklepów pod naszą opieką
4,5mln+
naszego obrotu netto w 2023
Co wykonujemy w ramach optymalizacji sklepu internetowego
Optymalizacja sklepu internetowego to szerokie pojęcie. Może ona obejmować wiele aspektów. Zobacz, jakie prace możemy wykonać.
Optymalizacja techniczna systemu i jego części
(np. bazy, serwera)
W ramach naszych prac analizujemy różne sklepy i systemy, przeprowadzamy różnorodne audyty, przygotowujemy i wdrażamy zalecenia techniczne, które mają na celu poprawne działania Twojego systemu. Ekosystem sklepu internetowego to setki tysięcy linijek kodu, mnóstwo elementów, funkcji, konfiguracji. Jeżeli nie jesteś doświadczonym deweloperem możesz nie wiedzieć, jak wiele szczegółów ma wpływ na efekt końcowy - to jak działa Twój sklep dla użytkownika.
Nasz zespół (jeżeli potrzeba - we współpracy z Twoim administratorem serwera) jest w stanie zbadać Twój system, znaleźć ewentualne błędy/problemy oraz dostosować konfigurację systemu, by działał optymalnie.
Możemy pomóc m.in. w optymalizacji ustawień:
- bazy danych
- silnika sklepu i jego konfiguracji
- kodu PHP
- pamięci podręcznej
- wydajności serwera
Zapytaj o wycenę
Optymalizacja funkcjonalności sklepu
System Prestashop ma dużo możliwości konfiguracji. Jego funkcje można dodatkowo rozszerzać za pomocą zewnętrznych wtyczek. Wraz z rozwojem sklepu może się jednak okazać, że nagromadzenie funkcji zaczyna generować problemy (np. poszczególne funkcje “gryzą” się ze sobą, nie są używane w sposób optymalny albo wpływają negatywnie na szybkość sklepu).
W ramach naszej pracy możemy zweryfikować oraz dostosować przeróżne ustawienia/konfiguracje/współzależność poszczególnych funkcji systemu.
Czasem wystarczy drobna modyfikacja modułu, czasem warto daną funkcjonalność napisać osobno, żeby pozbyć się ciężkiego modułu, innym razem wystarczy drobna zmiana w zaawansowanej konfiguracji sklepu.
Powiedz nam jaki masz problem, a my znajdziemy i wdrożymy rozwiązanie.
Zapytaj o wycenę
Optymalizacja UX
User Experience czyli użyteczność sklepu internetowego to jeden z istotnych czynników wpływających na sprzedaż. Na pewno nie raz natknąłeś się na sklep, z którego praktycznie nie byłeś w stanie skorzystać - czasami człowiek jest zdeterminowany, by dokonać zakupu, ale kosztuje go to masę czasu, wysiłku i nerwów, więc ostatecznie porzuca swój zamiar. Nawet jest w stanie zapłacić za zakup danego produktu więcej u innego sprzedawcy, byle tylko nie męczyć się z nie intuicyjnym sklepem. Czy jesteś pewny, że Twój sklep nie powoduje podobnych odczuć u użytkowników? Temat jest o tyle skomplikowany, że jeśli nawet Twój sklep został na samym starcie zaprojektowany w sposób zgodny z najlepszymi, aktualnymi wówczas praktykami UX, to nawyki użytkowników zmieniają się dosyć dynamicznie i tym samym zmieniają się trendy UX. Dlatego każdy sklep internetowy wymaga regularnych kontroli i poprawek w tym zakresie. Wiele sklepów posiada zoptymalizowaną pod kątem UX wersję desktop, ale niejednokrotnie wciąż jeszcze wersja mobile jest traktowana po macoszemu. Przy obecnych (i zapewne przyszłych) trendach jest to poważny błąd, żeby nie powiedzieć "strzał w kolano". Jeśli nie jesteś pewny, czy użyteczność Twojego sklepu wymaga poprawy lub jak tego dokonać, możemy wykonać dla Ciebie audyt UX i wskazać elementy do poprawienia, a także zaproponować konkretne zmiany. Jeśli przeprowadziłeś już audyt UX lub nawet bez niego, wiesz co i jak chcesz zmienić - wdrożymy te poprawki w Twoim sklepie.
Zapytaj o wycenę
Wsparcie programistyczne w optymalizacji SEO sklepu
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to absolutny must have. Wie o tym większość właścicieli wszelkich stron internetowych i robią oni wszystko, by osiągnąć jak najwyższe pozycje. Dlatego też konkurencja jest olbrzymia, a pozycjonowanie sklepu tak, by zajmował wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania wymaga sporo pracy. Jednym z elementów skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest tzw. SEO techniczne, czyli optymalizacja sklepu w taki sposób, aby ułatwić robotom wyszukiwarek indeksowanie nie tylko strony głównej, ale także poszczególnych podstron serwisu oraz umożliwić witrynie wejście na wyższe pozycje. Prace optymalizacyjne pod kątem SEO w obrębie witryny to m.in. utworzenie mapy strony, dodanie pliku robots.txt, ustawienie przyjaznych adresów URL, optymalizacja nagłówków, meta title oraz meta description, wprowadzenie miejsca na opis kategorii i wiele innych. Umiejętnie wykonana optymalizacja techniczna SEO sklepu zaoszczędzi Ci czasu na ręczne uzupełnienie wielu elementów, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Na szczęście platforma PrestaShop jest określana jako przyjazna dla SEO. PrestaShop pozwala na dokonanie wielu zmian. Jak zapewne wiesz, platforma PrestaShop to platforma open source - nie ma praktycznie żadnych ograniczeń pod kątem zmian, w tym także zmian dotyczących optymalizacji SEO. Stale współpracujemy z agencjami SEO i wiemy, jak wdrożyć zmiany, które ułatwią pozycjonowanie sklepu internetowegow Google oraz innych wyszukiwarkach. Jeśli potrzebujesz kogoś, kto wdroży rekomendacje Twojej agencji SEO, to dobrze trafiłeś.
Zapytaj o wycenę
Optymalizacja czasu ładowania strony
W czasach gdy użytkownik internetu jest atakowany informacjami, ofertami i reklamami, każda kolejna sekunda oczekiwania na załadowanie się strony potrafi być przysłowiowym "gwoździem do trumny" danego sklepu internetowego. Użytkownicy odwiedzają codziennie dziesiątki czy setki stron i są coraz bardziej wymagający pod względem prędkości ładowania stron. Po prostu nie mają czasu, by czekać aż powolna strona się załaduje, poza tym wywołuje to u nich zmęczenie. Dlatego jeśli borykasz się z niskim współczynnikiem konwersji i słabą sprzedażą, zacznij od sprawdzenia właśnie prędkości ładowania swojej strony. Możemy Ci pomóc w tym temacie. Po pierwsze sprawdzimy, jak Twój sklep ładuje się na różnych urządzeniach, po drugie dowiemy się, co spowalnia ten proces i wskażemy elementy do poprawy, a następnie wdrożymy poprawki. Jeśli jakiś czas temu w Twoim sklepie były już wykonywane podobne prace - pamiętaj, że wszelkie zmiany wykonywane później w Twoim sklepie mogły wpłynąć na spowolnienie ładowania strony, więc jednorazowe jej zoptymalizowanie nie pozostawi efektów na zawsze. Tak naprawdę należy regularnie testować czas ładowania strony i na bieżąco reagować na pojawiające się w testach wskazania. Pamiętaj, że prędkość ładowania strony wpływa istotnie również na SEO. Wielokrotnie wykonywaliśmy tego typu kontrole oraz optymalizację sklepów pod kątem czasu ładowania strony.
Zapytaj o wycenę
Optymalizacja pod kątem RODO
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nakładają na właścicieli sklepów internetowych wiele obowiązków. Wypełnienie niektórych z nich wiąże się ze zmianami programistycznymi w obrębie sklepu. Mowa tutaj choćby o zgodzie na korzystanie z ciasteczek. Ale tych elementów technicznych, które wpływają po pierwsze na bezpieczeństwo danych sklepu oraz jego użytkowników i klientów, a po drugie na spełnienie prawnych wymagań, jest wiele. Jeśli nie wiesz jak dostosować technicznie sklep do zaleceń Twojego prawnika, daj nam znać. Wdrażaliśmy już niejednokrotnie rozwiązania mające na celu dostosowanie sklepu do wymagań RODO, a także innych wymagań z punktu widzenia prawa. Znamy moduły, które zostały stworzone w tym celu. Możemy Ci w tym pomóc.
Zapytaj o wycenę
A także zoptymalizujemy Twój sklep Pinternetowy praktycznie pod każdym innym kątem.
Powiedz, jaki efekt chcesz osiągnąć, a my doradzimy Ci, co warto zoptymalizować w Twoim sklepie.
Daj znać czego potrzebujeszNasze realizacje na PrestaShop
Podział koszyka ze względu na podmiot sprzedający i ograniczenie dostępu do produktów alkoholowych osobom niepełnoletnim
Zakres prac
- Wdrożenie funkcjonalności umożliwiających podział zamówienia i przypisywanie produktów do konkretnego, sprzedającego je podmiotu oraz innych wymaganych prawnie rozwiązań, wskazujących na rozdzielność spółek.
- Analiza wykonalności wdrożenia pozwalającego na rozdzielenie płatności za zamówienie na etapie jej księgowania.
- Stworzenie funkcjonalności ograniczającej dostęp do produktów alkoholowych, jeśli Klient nie złoży oświadczenia o pełnoletności.
Produkty pochodzące wyłącznie od polskich rolników
Ponad 21k polubień na Facebooku
Przeniesienie strony na nowy serwer oraz stworzenie nowej grafiki.
Zakres prac
- Moduł do zarządzania etykietami produktów.
- Możliwość łatwego łączenia powiązanych modeli.
- Banery i zdjęcia produktów obsługujące video.
- Dodatkowe zdjęcia przy produkcie.
- Projekt karty produktu.
Ponad 11k polubień na Facebooku
15 lat doświadczenia w branży
Optymalizacja sklepu, poprawa UX oraz uporządkowanie kodu.
Zakres prac
- Optymalizacja szybkości działania sklepu.
- Uporządkowanie kodu – sklep miał być oparty na modułach, nic w kodzie nie miało być zaszyte na sztywno.
- Optymalizacja sklepu, by możliwy był szybki wzrost – obroty firmy w krótkim czasie wzrosły kilkukrotnie.
- Poprawa UX na podstawie wytycznych od agencji.
Ponad 294k followersów na Instagramie
Ponad 649k polubień na Facebooku
Około 40 mln zł obrotu w 2020
Optymalizacja obsługi zamówień oraz przygotowanie witryny przy wzmożonym ruchu na stronie.
Zakres prac
- Wprowadzenie zmian w sklepie Lecollet.pl, które umożliwiłyby umieszczanie w nich premierowych produktów jeszcze przed uruchomieniem ich sprzedaży.
- Przygotowanie witryny do ruchu na poziomie 1000-2000 użytkowników jednocześnie.
- Zapewnienie bezproblemowej obsługi zamówień przy wzmożonym ruchu na stronie.
119k followersów na Instagramie
Ponad 19k polubień na Facebooku
Marka Mai Bohosiewicz
Zobacz opinie naszych klientów
Taktyka działań, przejrzystość i profesjonalizm. Doceniam też fakt bezpośredniej i szczerej komunikacji, bez ściemy i owijania w bawełnę. Pracujemy razem na wielu płaszczyznach.
Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający mosquito.pl
Poprawka modułu cen przez dodanie zmiany stawek to po prostu petarda!! Pomysł rewelacja a wykonanie perfekcyjne.(...)Bardzo dziękuję za doskonałą pracę. (..) Z kilku źródeł uzyskaliśmy informację, że nie da się takiego rozwiązania wdrożyć wewnątrz Presty - jak widać się da!
Antoni Dmowski, COO poranapola.pl
Pełen profesjonalizm i zaangażowanie, dokładność, doskonały nadzór nad projektem. Wybór dobrej agencji trwał u nas długo, ale było warto.
Anna Serwan-Ohryzko, Właścicielka aptekana83.pl
Bardzo profesjonalna ekipa, na której można polegać! Szybki kontakt z projekt managerem - dogłębne przedyskutowanie problemów oraz wspólne szukanie rozwiązań. Polecam z czystą odpowiedzialnością!
Radosław Malinowski - E-commerce Manager Barberstore.pl
Cieszę się tej współpracy, ponieważ projekty idą do przodu, nie cofamy się żeby naprawiać błędy, jesteście otwarci i nastawieni na TAK.
Tomasz Bączyk, Członek Zarządu JLD.pl
W Convertis zespół specjalistów pracuje razem
dla Twojego sklepu
PrestaShop w liczbach
Niech liczby mówią same za siebie
300 tys.
sklepów na PrestaShop na świecie
22 mld Eur
łączny przychód wygenerowany przez sklepy PrestaShop w 2020 roku
20 tys.
sklepów na PrestaShop w Polsce
1 mln
tyle osób liczy społeczność PrestaShop
Dane z 2020 roku - źródło: https://www.prestashop.com/pl
PrestaShop daje ogromne możliwości rozwoju
System jest cały czas rozwijany.
Dostępnych jest też wiele darmowych lub tanich szablonów, które w razie potrzeby można zmodyfikować, aby dostosować design do potrzeb konkretnego sklepu
Czyli otrzymujesz je wraz z darmową wersją, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.
To pozwala stosunkowo szybko i niedrogo wdrożyć w sklepie nowe funkcjonalności.
Możliwości zmian w kodzie są praktycznie nieograniczone, dlatego możesz mieć w swoim sklepie praktycznie każdą funkcję, o jakiej zamarzysz.
PrestaShop jest oprogramowaniem łatwym do nauczenia się od strony pracownika sklepu internetowego.
Daje ogromne możliwości rozwijania sklepu, ale nie przytłacza ogromną ilością funkcji, które nie są Ci potrzebne.
Dzięki temu jest to odpowiedni wybór praktycznie dla każdej branży, zarówno dla sklepu B2C jak i B2B.
Twój sklep może rozwijać się i ewoluować razem z nim.
System zajął I miejsce w Rankingu platform sklepów internetowych pod kątem dostosowania do pozycjonowania przygotowanym przez agencję Widoczni.
Dotyczy to zarówno danych samego sklepu jak i klientów, co jest tak istotne w dzisiejszych czasach dla każdego właściciela e-commerce'u.
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
Wsparcie e-commerce
Kłopoty ze spadającą sprzedażą lub rentownością? Brak pomysłu na to, jak wyróżnić się na rynku? Brak czasu na nadzorowanie agencji SEM, SEO i osób odpowiedzialnych na social media? Mamy rozwiązanie: usługa stałego wsparcia e-commerce. Nasz ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem zdejmie z Ciebie te tematy, poukłada je i zaproponuje strategię działania.
Zobacz szczegółyStała opieka programistyczna
Jeżeli posiadasz sklep internetowy oparty na PrestaShop i co miesiąc pojawiają się prace programistycznego do wykonania, weź pod uwagę opcję stałego wsparcia programistycznego w formie abonamentu. Dzięki temu zespół programistów ma dla Ciebie co miesiąc zarezerwowaną określoną ilość godzin pracy, a Ty nie musisz czekać aż zewnętrzny programista znajdzie dla Ciebie czas. Boisz się, że nie zawsze je wykorzystasz i wtedy opłacone godziny przepadną? Nie u nas. U nas opłacone godziny są przenoszone na kolejne miesiące - tak, abyś mógł je wykorzystać, gdy będziesz mieć taką potrzebę.
Zobacz szczegółyWdrożenie Google Analytics 4
1 lipca 2023 Google przestanie wspierać usługę Google Universal Analytics, która jest podstawowym narzędziem do analizy wykorzystywanym przez wiele sklepów internetowych. Jeśli Ty również z niego korzystasz, to powinieneś jak najszybciej wdrożyć Google Analytics 4, czyli następcę znanego Ci narzędzia. Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 jak najszybciej? Bo dane nie zostaną automatycznie przeniesione ze starego Analyticsa do nowego. Jeśli wdrożysz u siebie Google Analytics 4 dopiero 1 lipca 2023, nie będziesz tam widzieć danych sklepu rok wstecz i nie będziesz mógł analizować wyników sklepu rok do roku, a zapewne robisz takie analizy.
Zobacz szczegóły