Moduł filtrowanie z przyjaznymi adresami URL

26 lutego 2021

W sklepach internetowych rzadko sprzedawanych jest tylko kilka produktów. Zazwyczaj asortyment stanowią setki albo tysiące artykułów. Dlatego istotne jest, aby pomóc klientowi jak najszybciej dotrzeć do pożądanego towaru. Doskonałym narzędziem są filtry e-commerce, które pozwalają podzielić długie listy produktów na łatwe do zarządzania wyniki. Aby jednak jeszcze bardziej wykorzystać potencjał filtrów, w Convertis opracowaliśmy moduł, który poza opcją filtrowania wyników, generuje przyjazne adresy URL. O co chodzi? Już wyjaśniamy.

Nie od dziś wiadomo, że filtry e-commerce spełniają swoją rolę tylko, gdy są odpowiednio zorganizowane. Oznacza to, że powinny wpływać zarówno na wrażenia użytkownika, jak i mieć pozytywny wpływ na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Nasz moduł filtrowanie z przyjaznymi adresami URL nie tylko realizuje te podstawowe założenia, ale również wspiera działania marketingowe i reklamowe. 

Wybieraj filtry bez przeładowania strony

Tradycyjnie, w wielu sklepach internetowych, po dokonaniu przez użytkownika wyboru jednej z dostępnych opcji filtrowania, witryna odświeża się w celu zaprezentowania dostępnych produktów. Jednak w przypadku, gdy klient zamierza dokonać zakupu butów w konkretnym kolorze, w odpowiednim rozmiarze i od wybranego przez siebie producenta, musi wybrać więcej niż jeden parametr. W takiej sytuacji każdorazowe odświeżanie się strony po zaznaczeniu jednego z filtrów może być co najmniej niewygodne. Szczególnie na urządzeniach mobilnych. 

Nasz moduł filtrowanie z przyjaznymi adresami URL pozwala na dokonanie wyboru kilku dowolnych filtrów bez każdorazowego odświeżania listy wyników. Następnie użytkownik może zaakceptować swój wybór i posortować produkty. Takie samo rozwiązanie dostępne jest zarówno dla komputerów, jak i dla urządzeń mobilnych.

Dodatkowym usprawnieniem jest brak możliwości wyboru danego parametru, jeżeli taki produkt nie byłby dostępny sklepie. Niedostępne filtry wyświetlają się końcu rozwijanej listy, w niepodświetlonej formie. Dzięki temu użytkownik nie spotka się z zawodem, gdy po zastosowaniu odpowiednich filtrów i przeładowaniu strony pojawi się pusta lista wyników.

Brak dostępności produktu

O braku dostępności rozmiaru obuwia informuje niepodświetlona opcja filtra

Urządzenia mobilne

Filtrowanie działa analogiczne na urządzeniach mobilnych

Przyjazne adresy URL

Innowacyjną cechą opisywanego modułu filtrowania jest automatyczne tworzenie przyjaznych adresów URL. Po dokonaniu sortowania produktów na podstawie wyboru użytkownika, na końcu adresu URL wyświetlają się nazwy zastosowanych filtrów. Co dzięki temu można osiągnąć? 

Użytkownik może zapisać bezpośredni adres URL do wyników danego wyszukiwania

Po zastosowaniu sortowania potencjalny klient może skopiować i udostępnić link wybranej osobie, lub po prostu zapisać go w pasku zakładek i wrócić do konkretnych wyników wyszukiwania, bez konieczności każdorazowego wybierania filtrów. 

Przeniesienie sklepu na PrestaShop – 7mil

Wdrożenie 35 dedykowanych funkcji

na PrestaShop

w sklepie 7mil.pl

Zobacz case study

 

Wsparcie marketingu

Wielokrotnie na potrzeby realizowanych kampanii reklamowych, konieczne było tworzenie odrębnych stron docelowych, zawierających tylko promowane produkty. Dzięki zastosowaniu modułu filtrowania z przyjaznymi adresami URL właściciele, administratorzy sklepów internetowych, czy specjaliści ds. marketingu mogą samodzielnie ustalić odpowiednie filtrowanie. Następnie mogą udostępnić swoim klientom link do produktów, które chcą promować.

Wsparcie marketingu

W taki sposób może wyglądać adres URL wskazujący wybrane przez użytkownika właściwości produktu

Index/NoIndex

Tworzenie odrębnego linku wiąże się z potrzebą określenia, czy ma on podlegać indeksacji przez wyszukiwarki, czy też nie. W module od Convertis dla każdej kategorii filtrów można oddzielnie ustalić tę właściwość. Właścicielowi sklepu internetowego, prowadzącego sprzedaż obuwia niekoniecznie musi zależeć na tym, aby wyszukiwarki indeksowały adresy URL zawierające parametr związany z rozmiarem, czy kolorem buta. Jeżeli jednak zależałoby mu na tym, aby indeksowany był filtr związany z marką produktu, to dla tej kategorii może zastosować parametr “index”. 

O tym, czy dany parametr podlega indeksacji, świadczy wygląd adresu URL. Dla filtrów indeksowanych wybrane kategorie wyświetlają się po znaku slash – “/”. W przypadku gdy zdecydujemy się na zastosowanie parametru “noindex”, symbolem wyświetlanym przed nazwami filtrów będzie pytajnik – “?”. 

Wspieramy branżę e-commerce

Przemyślany system filtrów może zaoszczędzić konsumentowi ogromną ilość czasu i frustracji. Jednak, co udowodniliśmy na powyższym przykładzie, filtrowanie można również z powodzeniem zorganizować w taki sposób, aby nie tylko wpływało na wrażenia użytkownika, ale również wspomagało działania marketingowe. Zastosowanie modułu filtrowania z przyjaznymi adresami URL to duża zmiana. Nie jest ona dostępna w standardowych rozwiązaniach platform do tworzenia sklepów internetowych.

W Convertis skutecznie pomagamy naszym klientom osiągać wzrost sprzedaży i obniżać koszty marketingowe. Scharakteryzowany moduł to tylko jeden z przykładowych rozwiązań, za pomocą których wspieramy sprzedawców online. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie usprawnienia możemy zaoferować w Twoim sklepie internetowym – zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści opracują indywidualną analizę i zaproponują rozwiązania, dzięki którym zaczniesz sprzedawać więcej.

 

Zobacz także:

Moduł „Wysyłka na sobotę” – jak działa?

Sklep internetowy – o czym musisz wiedzieć na początku?

Porównywarka atrybutów produktów w sklepie internetowym