W jednym sklepie internetowym można znaleźć dziesiątki, a nawet setki podobnych produktów, które posiadają takie samo zastosowanie. Poszczególne produkty mogą się jednak różnić między sobą parametrami. W sytuacji, w której klient jest zdecydowany, że chce kupić dany produkt, zaczyna zastanawiać się, który z dostępnych przedmiotów wybrać. Porównywanie parametrów każdego z nich może być niezwykle czasochłonne i frustrujące, dlatego wiele firm wdraża w swoich sklepach online porównywarki atrybutów produktów.

Porównywarka atrybutów to narzędzia, które jest bardzo doceniane przez klientów sklepów internetowych. W skrócie – zachęca użytkowników do zakupu. Porównywarki pozwalają zestawić obok siebie kilka podobnych produktów i dokonać oceny. Umożliwiają porównanie, który przedmiot posiada pożądane parametry i jak wypada cenowo w zestawieniu z innymi, podobnymi produktami w danym sklepie. Istnieje szereg porównywarek internetowych, które umożliwiają zestawienie właściwości produktów dostępnych w różnych sklepach internetowych. W Convertis zachęcamy jednak do wdrożenia własnej porównywarki atrybutów. Dlaczego? Ponieważ taka porównywarka:

  • wpływa na zwiększenie konwersji,
  • zatrzymuje użytkownika na dłużej, 
  • ułatwia użytkownikowi dokonanie wyboru, co wpływa na jego doświadczenia zakupowe, 
  • zwiększa sprzedaż
  • nie stanowi dodatkowego obowiązku dla administratorów. 

Praca administratora

Porównywarki atrybutów, które dostarczamy naszym klientom, nie są kolejnym mnożnikiem obowiązków administratora w ramach zarządzania sklepem internetowym. Niezbędne jest tylko wcześniejsze przypisanie atrybutów każdemu z dostępnych produktów (co w większości sklepy od samego początku posiadają). Moduł po instalacji w danym sklepie online, w sposób zupełnie automatyczny pobiera wszelkie atrybuty przypisane do danych produktów. Dzięki temu wkład pracy administratora jest zredukowany do minimum. 

Porównywarka atrybutów w praktyce – case study

Doskonałym przykładem sklepu internetowego, w którym wdrożony został moduł porównywarki atrybutów jest sportivo.pl, który oferuje sprzedaż elektronicznych zegarków GPS oraz specjalistycznych urządzeń multisportowych. Użytkownicy podczas przeglądania wybranej przez siebie kategorii produktów mogą od razu dodać wybrany model urządzenia do koszyka. Istnieje także możliwość skorzystania z opcji “do porównania”.

Po kliknięciu przycisku „porównaj”, użytkownicy przechodzą do nowej strony. W czytelny sposób prezentuje ona (na podstawie parametrów) zestawienie wybranych do porównania produktów. W ten sposób osoby zainteresowane zakupem przedmiotu z danej kategorii mogą w szybki sposób zapoznać się z właściwościami i funkcjami nawet pięciu produktów jednocześnie

Jeżeli w trakcie porównania, któryś z produktów nie spełni oczekiwań klienta, można w szybki sposób, za pomocą zaledwie jednego kliknięcia usunąć go z zestawienia i skupić uwagę na tych pozostałych pozycjach. Po podjęciu decyzji o zakupie jednego z produktów prezentowanych w zestawieniu użytkownik ma możliwość od razu dodać go do koszyka i sfinalizować zakup.

Porównywarka atrybutów – kto skorzysta na wdrożeniu?

Porównywarki atrybutów będą doskonałym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, które sprzedają produkty fizyczne. Zestawienie ze sobą poszczególnych przedmiotów i wskazanie ich właściwości umożliwia użytkownikowi szybkie ich porównanie. W efekcie również szybsze podjęcie decyzji o zakupie. Porównywarkę atrybutów można również wdrożyć w przypadku sprzedaży niektórych usług. 

Porównywarka atrybutów sprawdzi się przede wszystkim w sklepach zajmujących się sprzedażą urządzeń elektronicznych, które różnią się między sobą danymi technicznymi, czy posiadanymi funkcjami. Takie dane o produktach można w prosty sposób przedstawić w formie tabeli i porównać. Opisywany moduł będzie również doskonałym rozwiązaniem dla sklepów z branży turystycznej. Osoby zainteresowane zakupem namiotu chętnie porównają przecież parametry wodoszczelności i stopnia wentylacji w poszczególnych modelach. Porównywarka atrybutów przyda się również na stronie internetowej biura podróży, pozwalając użytkownikom w szybki sposób zapoznać się z ofertami interesujących ich wycieczek. 

Branż, które mogą skorzystać na wdrożeniu modułu porównywarki atrybutów w swoich sklepach internetowych, jest oczywiście znacznie więcej. Jeżeli zastanawiasz się, czy to rozwiązanie równie dobrze sprawdzi się w Twojej witrynie, zapraszamy do kontaktu! Zespół Convertis pomoże Ci zaprojektować i wdrożyć odpowiednią porównywarkę atrybutów produktów.

 

Zobacz także:

Aktualny status dostępności produktu w e-sklepie na SOTE

Moduł Q&A na karcie produktu dla sklepu na SOTE

Moduł HTML Blocks – edytuj treści na PrestaShop

8 stycznia 2021 | Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca