6 najlepszych modułów czatu dla sklepu na PrestaShop 1.7
31 sierpnia 2020
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop i cenisz sobie wysoką jakość obsługi Klienta to z pewnością szukałeś rozwiązania szytego na miarę Twoich potrzeb. Sprawna komunikacja z potencjalnymi Klientami i rozwiązywanie ich wątpliwości to nie tylko sposób na udaną transakcję, ale także przepis na sukces biznesu. Jednym z rozwiązań jest dedykowany moduł czatu. Zebraliśmy 6 najlepszych modułów i opisaliśmy ich funkcjonalności.
Zła obsługa Klienta jest główną przyczyną rezygnowania z zakupów w sklepach zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. O ile w przypadku tych pierwszych musimy zaufać personelowi, w sklepach internetowych zbudowanych na platformie PrestaShop możemy zaimplementować specjalne moduły, które gwarantują wsparcie i pomoc Klientom w czasie rzeczywistym.
Internetowi konsumenci wysoko cenią ten rodzaj usługi. Klienci e-sklepów stali się bardzo wymagający i potrzebują natychmiastowych i aktualnych rozwiązań swoich problemów. Czat jest prostą i szybką metodą komunikacji z Klientem, która dodatkowo pomoże zwiększyć konwersję w sklepie internetowym.
Moduł Chat Online
Jest to oficjalny moduł opracowany przez platformę PrestaShop. Moduł jest bezpłatny i łatwo zintegrowany z platformą, co oznacza, że aby czatować z Klientami, wystarczy go jedynie zainstalować w swoim sklepie. Moduł cechuje:
- Interfejs – bardzo łatwy w użyciu i dostosowujący się do sklepu, zarówno w celach administracyjnych, jak i sprzedażowych;
- posiada tryb czatu online, który umożliwia bezpośrednią komunikację z Klientami poprzez okno czatu w momencie połączenia z Internetem;
- tryb czatu offline – umożliwia odpowiadanie na wiadomości w trybie offline za pomocą poczty elektronicznej.
Smartsupp
Smartsupp to narzędzie do czatu na żywo, które oferuje funkcję nagrywania gości. Jest dostępny w języku angielskim, duńskim, węgierskim, czeskim, rosyjskim, holenderskim, włoskim, polskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim.
Aplikacja pomaga firmom poprawić konwersję sprzedaży (mierzalne w Google Analytics), zwiększyć lojalność klientów i zrozumieć ich zachowania.
Smartsupp oferuje na zawsze darmowy plan dla nieograniczonej liczby agentów. Dwa pakiety premium zawierają zaawansowane funkcje, takie jak statystyki grup, połączenie Google Analytics, API i inne.
Funkcja nagrywania gości umożliwia obserwowanie zachowania i ruchu odwiedzających w Twojej witrynie. Możesz obejrzeć wideo za pomocą kliknięć i ruchów myszy każdego gościa. Wydaje się, że stoisz za gościem i patrzysz mu przez ramię, gdy przegląda witrynę.
Narzędzie Smartsupp używa ponad 58 000 firm, w tym czołowe marki, takie jak Microsoft, Skoda, SkyPicker i Conrad.
Moduł Messenger od Facebook
Moduł umożliwia wszystkim odwiedzającym Twoją witrynę łatwe rozpoczęcie rozmowy z Tobą na Messengerze.
Z ponad miliardem użytkowników Facebooka każdego miesiąca, Facebook Messenger jest najskuteczniejszym sposobem łączenia się z klientami. Nawet jeśli masz już rozwiązanie wsparcia, system wiadomości, system zgłoszeń lub inny czat na żywo, oto korzyści, które będziesz czerpać z Facebook Messenger – obsługa czatu na żywo.
Wszystkie rozmowy są na Messengerze
- Podobnie jak odpowiedzi na automatyczne wiadomości z Messengera, te rozmowy pojawią się na Twojej stronie skrzynki odbiorczej na Facebooku. Kiedy udzielisz odpowiedzi, Twoi klienci otrzymają ją również w swojej aplikacji Messenger wraz z powiadomieniem push na swoim telefonie.
- Twoi klienci nie muszą wracać do Twojej witryny, aby się z Tobą skontaktować. Mogą po prostu otworzyć aplikację Messenger i wznowić od miejsca, w którym przerwały, historia konwersacji pozostanie wyświetlona.
- Nigdy więcej ton spamu i e-maili bez odpowiedzi!
- Podczas przetwarzania wiadomości e-mail możesz zobaczyć utracone wiadomości, które dotarły do folderu z promocjami lub spamem, lub stwierdzisz, że klienci po prostu nie otworzyli wiadomości e-mail. Nasz moduł przesyła wszystko przez Facebooka. Twoje wskaźniki otwierania wiadomości przekroczą 90% i nie będziesz już musiał martwić się o folder spamu.
- Całkowicie responsywny i ergonomiczny!
Moduł doskonale nadaje się do wszystkich obecnych urządzeń, zarówno mobilnych, jak i komputerowych!
Moduł Zendesk
Zendesk to platforma, która gwarantuje najlepsze usługi komunikacji z Klientem. Moduł jest zintegrowany między innymi z systemem obsługi telefonicznej, dzięki któremu w szybki sposób możliwe jest wykonanie telefonu do Klienta.
- moduł pozwala na szybką i łatwą komunikację za pomocą czatu, wiadomości e-mail lub połączenia telefonicznego z osobami odwiedzającymi sklep;
- w czasie rzeczywistym dostarcza wskaźniki dotyczące sprzedaży i odwiedzin w sklepie;
- możliwość komunikacji za pomocą mediów społecznościowych
- możliwość obsługi Klientów z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji mobilnej;
- miesięczna subskrypcja
- możliwość uruchomienia wiadomości pop-up
Moduł Live Chat Pro + WhatsApp + Helpdesk
Moduł Live Chat Pro + WhatsApp + Helpdesk jest jednym z najczęściej wybieranych modułów czatu dedykowanego platformie PrestaShop. Jego największą zaletą jest wszechstronność, ponieważ łączy ze sobą funkcjonalności czatu, WhatsApp oraz Helpdesk, czyli pomocy technicznej. Moduł wymaga jednorazowego zakupu.
- umożliwia rozmowę z osobami odwiedzającymi sklep oraz poznanie ich zachowań i preferencji zakupowych, a także geolokalizację za pomocą Google Maps;
- moduł to jednorazowy wydatek w postaci zakupu, bez dodatkowych miesięcznych opłat subskrypcyjnych czy abonamentów;
- możliwość odpowiadania na wiadomości w trybie online za pomocą czatu, slidera lub okna PopUp;
- możliwość odpowiadania na wiadomości w trybie offline za pomocą wiadomości e-mail;
- integracja z API WhatsApp;
- dostępny dla wielu sklepów.
Moduł LiveChat
LiveChat to zintegrowana platforma do czatowania i pomocy technicznej, która umożliwia firmom każdej wielkości rozmowę z gośćmi i klientami. Rozwiązanie jest osadzane w witrynie firmy, z której odwiedzający mogą komunikować się z agentami za pośrednictwem okna czatu.
Oprócz podstawowych funkcji czatu na żywo oferuje szeroką gamę modułów dodatkowych, w tym niektóre do automatyzacji sprzedaży i marketingu oraz integracji z platformami zarządzania relacjami z klientami (CRM) innych firm. Firmy mogą instalować LiveChat na wielu stronach internetowych i mogą łączyć się z większą liczbą odbiorców. Klienci mogą również zostać zaproszeni do czatu, poprzez wysyłanie im łącza do czatu za pośrednictwem wiadomości e-mail i wiadomości tekstowych. Każdy czat jest automatycznie oceniany na podstawie analizy odpowiedzi udzielonych przez klientów.
LiveChat to konfigurowalne rozwiązanie, które umożliwia użytkownikom dodawanie różnych motywów i kolorów do okien czatu. Oferuje obsługę klienta za pośrednictwem czatu, poczty elektronicznej i telefonu.
Użytkownicy mogą wypróbować LiveChat za darmo przez 14 dni.
Zobacz także:
Moduł automatycznego przypisywania produktów – jak go wykorzystać?
Moduł tłumacza Google dla Prestashop 1.7
Jak wygenerować mapę witryny dla sklepu na PrestaShop?