Zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych chcąc kierować produkty do osób spoza granic swojego kraju, musi zadbać o właściwe tłumaczenie treści znajdujących się w witrynie. Absolutnym minimum jest przetłumaczenie sklepu na uniwersalny i międzynarodowy język angielski. Zaleca się także, aby wszelkie treści przetłumaczone zostały na język rynku, na którym będą sprzedawane. Warto jest zatem zadbać o posiadanie wielojęzycznego sklepu internetowego, który pozwoli dotrzeć do większej liczby osób.

Wielojęzyczność sklepu internetowego nie tylko pozwala dotrzeć do dużej liczby osób, ale także poprawia jego wizerunek i zwiększa wiarygodność. Jeśli witryna nie wzbudza zaufania użytkowników, jest niemal pewne, że nie zrobią zakupów w Twoim sklepie.

Z punktu widzenia SEO tłumaczenie treści znajdujących się na stronie, ma bezpośredni wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. To oznacza, że strony przetłumaczone na wiele języków, pozycjonują się lepiej niż te wyłącznie w jednym języku. Ponadto przetłumaczenie słów kluczowych na więcej niż jeden język, spowoduje, że indeksowanie zostanie przeprowadzone dla kilku języków, co w efekcie pozwoli dotrzeć do osób, które szukają danego produktu w innym języku, a więc znacznie rozszerzy tę grupę.

Należy również wspomnieć, że moduł dostępny jest do zainstalowania (co oznacza, że nie ma go w standardzie) całkowicie za darmo.

Tłumaczenie sklepu internetowego na PrestaShop na inny język

Moduł do szybkiego i łatwego tłumaczenia sklepu internetowego na PrestaShop pozwala na dodanie do swojego sklepu tłumacza Google Translate. Dzięki temu możliwe jest przetłumaczenie treści na język:

  • afrykanerski, albański, niemiecki, arabski, ormiański, azerbejdżański, bengalski, bangla, białoruski, bułgarski, kataloński, kanadyjski, czeski, chiński, koreański, haitański kreolski, chorwacki, duński, hiszpański, słowacki, słoweński, estoński, baskijski, fiński, francuski, walijski, galicyjski, gruziński, grecki, gudżaracki, hebrajski, hindi, holenderski, węgierski, indonezyjski, angielski, irlandzki, islandzki, włoski, japoński, łaciński, łotewski, litewski, macedoński, malajski, maltański, norweski, perski, polski, portugalski, rumuński, rosyjski, serbski, suahili, szwedzki, tagalog, tajski, tamilski, telugu, turecki, ukraiński, urdu, wietnamski, jidysz itp.

Funkcje modułu

Moduł pozwala na szybką i bezpieczną integrację sklepu internetowego na PrestaShop w wersji 1.7 lub niższej z tłumaczem Google. Gdy moduł działa, wyświetla się na górze lub w bocznych kolumnach sklepu internetowego. Zarówno włączenie, jak i wyłączenie danego języka, jest niezwykle proste.

Język podstawowy generuje się na podstawie kodu ISO PrestaShop oraz danych przeglądarki. Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu moduł automatycznie przetłumaczy treści znajdujące się na stronie na język wybrany przez Klienta. Konfiguracja jest niezwykle prosta i intuicyjna, wystarczy wybrać języki, które mają być dostępne dla Klientów sklepu.

Instalacja i konfiguracja modułu tłumacza Google

Instalacja modułu jest bardzo prosta. Po zakupie moduł wysyłany jest na serwer. Następnie należy znaleźć go w wyszukiwarce modułów i zainstalować. Na liście zainstalowanych modułów pojawi się opcja konfiguracji, w którą należy kliknąć. Następnie należy wybrać języki, na które chcemy przetłumaczyć treści znajdujące się na stronie sklepu i wybrać “zapisz”.

Jeśli zdecydujemy, że chcemy zmienić ustawienia języków, wystarczy ponownie wejść w opcję konfiguracji i dodać lub usunąć dany język. To wszystko!

 

Zobacz także:

Moduł automatycznego przypisywania produktów – jak go wykorzystać?

6 najlepszych modułów czatu dla sklepu na PrestaShop 1.7

Czy warto tworzyć sklep internetowy na gotowym szablonie PrestaShop?

 

29 maja 2020 | Tagi: , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca