Często słyszymy, że w prowadzeniu sklepu internetowego, najgorsza jest konieczność przeklikiwania się przez całą masę produktów. Ustawianie nowości, wyprzedaży, bestsellerów itp. zajmuje sprzedawcom mnóstwo czasu, pracy i energii. Jako, że jesteśmy miłośnikami wielopłaszczyznowych rozwiązań ułatwiających życie i tym razem postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom. W efekcie powstał moduł automatycznego przypisywania produktów, który rozwiązuje cały szereg problemów naszych Klientów.

Czym jest moduł automatycznego przypisywania produktów?

Moduł automatycznego przypisywania produktów w sklepie internetowym zbudowanym na platformie SOTE pozwala zautomatyzować proces dodawania i usuwania produktów do kategorii, wariantów oraz grup produktowych, takich jak np. „nowości”, „promocje” czy „bestsellery”. 

Moduł pozwala w szybki i prosty sposób pokazać Klientom najpopularniejsze produkty, nowości dostępne w sklepie. Dzięki modułowi możliwe jest także stworzenie nowych filtrów na podstawie przypisania wariantów atrybutów. 

Moduł pozwala ustawić warunki – czyli wybrać jakich dotyczy produktów (np. zawierającej określone słowo w nazwie, będących w określonej kategorii czy grupie, będących przecenionymi itp. Dla tych wskazanych produktów moduł może wykonać przypisanie – do grupy czy kategorii lub dodać wybrany atrybut. Może się to wydarzyć jednorazowo lub regularnie (np. codziennie). Tyle teorii.

Jakie możliwości daje moduł? Przykłady zastosowania

Przypisywanie bestsellerów

Moduł automatycznego przypisywania produktów pozwala zautomatyzować wiele procesów w sklepie internetowym. Jednym z nich jest przypisywanie produktów do kategorii bestsellerów, czyli najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się produktów w sklepie. Przeklikanie kilkuset produktów w sklepie, aby znaleźć te, które Klienci wybierają najczęściej, może okazać się naprawdę czasochłonnym i bezsensownym zajęciem. Moduł pozwala w prosty i szybki sposób zautomatyzować cały proces. Chcąc wyeksponować produkty, które w sklepie są prawdziwymi perełkami, należy liczbę najlepiej sprzedających się produktów w danym okresie, a następnie przypisać je do grupy produktowej „bestsellery”. Ważne jest, aby były to produkty aktywne i dostępne w sklepie. 

Przykład: Zaznaczasz, aby moduł uwzględnił 50 aktywnych i dostępnych w magazynie modeli kurtek, które najlepiej sprzedawały się w ciągu ostatnich 30 dni. Następnie zaznaczasz, aby trafiły one do grupy „Najpopularniejsze kurtki”. 

Tak wygenerowana lista produktów może zostać wykorzystana w celach reklamowych (np. Google Ads, gdzie w pliku xml produkty te oznaczone są specjalną flagą, a osoba zarządzająca kampanią widzi, które produkty mają zostać wykorzystane do reklamy) czy umieszczona jako wyodrębniona grupa czy kategoria na froncie sklepu.

Przypisywanie nowości

W analogiczny sposób możemy wyodrębnić produkty, które są w sklepie nowościami. Wystarczy, że dla wszystkich aktywnych i dostępnych w sklepie produktów, wyodrębniamy np. 100 najnowszych, które zostały utworzone w ciągu 14 dni, a system automatycznie przypisze je do kategorii nowości. Ponadto, moduł sam usuwa produkty, dopisuje nowe, aktualizuje itp.

Przypisywanie produktów pomiędzy kategoriami

Kolejnym przykładem zastosowania modułu jest przypisywanie produktów pomiędzy kategoriami. Dzięki modułowi możliwe jest wybranie aktywnych i dostępnych w sklepie produktów, które są przypisane do kategorii niższego rzędu, a następnie przypisanie wszystkich tych produktów do kategorii nadrzędnej. 

Przykład: Za pomocą modułu możesz automatycznie przypisać wszystkie produkty z  podkategorii sandały dla dziewczynki do kategorii obuwie dziecięce.

Wyprzedaże

Moduł umożliwia automatyczne przypisanie wszystkich produktów oznaczonych jako aktywne, dostępne w sklepie oraz przecenione (a więc mają ustawioną starą, przekreśloną cenę) do kategorii wyprzedaże. Możliwe jest także dopisywanie im wariantu “wyprzedaż”, a także grupy produktowej wyprzedaże. Trzy elementy wynikają ze specyfiki każdego z nich. Kategoria pozwala na filtrowanie wewnątrz niej,  atrybuty “wyprzedaż” umożliwia filtrowanie produktów po fladze “wyprzedaż” w dowolnej innej kategorii. Z kolei ustawienie grupy produktów „wyprzedaż” pozwoli dodać  etykietkę „wyprzedaż” w każdym miejscu, w którym pojawia się taki przeceniony produkt. Wszystkie te efekty można uzyskać poprzez jednorazowe ustawienie prostej reguły – reszta automatycznie aktualizuje się we wskazanym okresie.

Wyszukiwanie po nazwie produktu

Moduł umożliwia przypisywanie  produktów  na podstawie nazwy. Np. jeśli system znajdzie produkt, który posiada w nazwie wyraz „torba” i jest przypisany do kategorii „marka X”, to automatycznie może przypisać mu wariant: typ produktu X – torby. W praktyce oznacza to, że Klient będąc w Twoim sklepie, znajdując się na podstronie producenta X, może filtrować produkty po typie. W szybki sposób znajdzie więc np. torby wyłącznie producenta X. Pozwala to ułatwić szukanie klientom – niezależnie od tego jak lubią wyszukiwać produkty.

Przypisywanie wariantu wieku

Dzięki modułowi możliwe jest przypisywanie produktom atrybutów na podstawie kategorii. Przykładem może być przypisanie atrybutu “wiek: 1-3” na podstawie przynależności do kategorii “dziewczynka -> Wiek 1-3”. Po ustawieniu reguły system automatycznie przypisze produkt do atrybutu wieku. Pozwala to na filtrowanie produktów po wieku także w innych kategoriach niż pierwotnie ustawiona. Dzięki tej automatyzacji administrator jedynie dodaje produkt do kategorii tak jak zawsze. Następnie system sam sprawia, że Klient może np. wejść w kategorię “klocki” i znaleźć tam produkty dopasowane do kategorii wiekowej “1-3”.

Moduł automatycznego przypisywania produktów z pewnością pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu i pracy. Dzięki niemu możliwa jest regularna, automatyczna aktualizacja produktów w Twoim sklepie internetowym. Moduł ułatwia codzienną w sklepach na platformie SOTE SHOP. Dodatkowo posiada szereg zastosowań, które z powodzeniem można dostosować do indywidualnych potrzeb Klienta. Więcej szczegółowych informacji na temat tego i innych modułów, znajdziesz na stronie: moduly-sote.pl.

30 lipca 2020 | Tagi: , , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca