Przykłady pięknych sklepów na PrestaShop
18 października 2019
Poznaj nasze kolejne zestawienie prezentujące możliwości wykorzystania platformy PrestaShop w e-commerce. Poprzednio zaprezentowaliśmy przykłady dużych sklepów zbudowanych na tej platformie. W drugim zestawieniu prezentujemy przykłady pięknych sklepów zbudowanych na PrestaShop!
Czy wiesz, ile czasu potrzeba na to, by klient podjął decyzję, czy dokona zakupu w danym sklepie, czy nie? Wystarczą zaledwie 3 sekundy, aby podjąć tę kluczową z punktu widzenia danego sklepu internetowego decyzję. Co może zatem przyczynić się do tego, że to właśnie Twój sklep wygra w tym momencie z konkurencją?
Wyobraź sobie, że masz do wyboru zakup tego samego produktu w tej samej cenie w dwóch różnych sklepach internetowych, z czego jeden sklep jest “ładny”, a drugi “brzydki”. Z pewnością dokonasz zakupu w tym pierwszym. Estetyka wykonania wzbudza zaufanie, że tak samo jak dbasz o szczegóły odnośnie wyglądu sklepu, tak samo jakość usługi oraz obsługi klienta będzie na wysokim poziomie.
Jaki powinien być zatem sklep internetowy, oprócz tego, że zadbamy o odpowiednią użyteczność i UX strony? Sklep powinien być ładny i estetyczny, a design zgodny z najnowszymi trendami. Wygląd sklepu internetowego ma szczególne znaczenie w branży modowej i kosmetycznej, wyposażenia wnętrz oraz w sklepach sprzedających rękodzieło.
Chociaż pojęcie”piękne” jest pojęciem względnym i z pewnością w dużym stopniu odnosi się do osobistych preferencji,są jednak pewne elementy, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu sklepu internetowego. Grafika i kolorystyka powinna być dostosowana do specyfiki branży z zachowaniem przejrzystości i intuicyjności strony, z wykorzystaniem ikonografik ułatwiających nawigację. Oryginalny przekaz wizualny, czyli oryginalna grafika i oryginalne, wyjątkowe zdjęcia – pamiętając przy tym, żeby unikać zdjęć stockowych.
Zainspiruj się i sprawdź, jak sklepy na całym świecie wykorzystują możliwości platformy Prestashop, aby stworzyć “piękne sklepy”.
coodo.pl – Polska
Niebanalny i stylowy sklep z odzieżą dziecięca i niemowlęcą marki COODO tworzoną w duchu slow fashion.
Sklep, który bardzo duży nacisk kładzie na oprawę wizualną – lookbooki oraz fotografię lifestylową wykorzystaną na kartach produktów, stronie głównej i stronach kategorii. W koszyku grafika obrazująca etapy procesu zakupowego. Prostota wykonania – kolorystyka nawiązująca do kolorystyki sprzedawanych produktów.
miin-cosmetics.com – Hiszpania
Sklep internetowy sprzedający naturalne kosmetyki znanej i prestiżowej koreańskiej marki MIIN.
Pastelowa kolorystyka oraz wykorzystanie zdjęć z Instagrama idealnie współgra z branżą beauty.
naia-paris.com – Francja
Stworzona przez kobiety dla kobiet marka i sklep internetowy Naïa tworzy i sprzedaje wyjątkową bieliznę dla kobiet. Wyróżniki marki Naïa: trwałość i jakość, oryginalne i eleganckie modele dla każdej figury.
Sklep wykorzystuje fotografie, lookbooki oraz zdjęcia z Instagrama stworzone na potrzeby aktualnych kampanii. Karty produktów stworzone prosto i czytelnie – spójna stylistyka uwzględniona nawet na karcie koszyka.
esteban.fr – Francja
Mały, ale piękny sklep z perfumami Esteban – 35 lat doświadczenia w tworzeniu kompozycji zapachowych.
Proste, przejrzyste wykonanie z wykorzystaniem ikonografik w przypadku kategorii i podkategorii.
kookudesign.com – Szwajcaria
Luksusowy sklep w branży design – posiadający szeroką gamę limitowanych produktów wyposażenia wnętrz.
Prosta stylistyka i stonowana kolorystyka – czerń, biel i szarość stanowią idealne tło eksponujące designerskie produkty wyposażenia wnętrz.
girlsup.fr – Francja
Girls Up – sklep sportowy dla kobiet z odzieżą sportową typu fitness, outdoor i z kostiumami kąpielowymi.
Przy budowie strony wykorzystano oryginalną tożsamość wizualną, charakteryzującą się estetyką, wyrazistością i kolorowym designem idealnie współgrającym z oryginalną pod kątem wzorów oraz fasonów kolekcja sportową.
memecosmetics.fr – Francja
MÊME, pierwsza marka produktów kosmetycznych dedykowana wyłącznie kobietom zmagających się z chorobami nowotworowymi. Marka, która nie tylko zaspokaja ich specyficzne potrzeby, ale jest równocześnie jest przy tym niezwykle kobieca i zgodna z obowiązującymi trendami w branży beauty.
W sklepie została wykorzystana spójna kolorystyka – niezwykle kobieca, nawiązująca do symboliki “różowej wstążki”, a także ikonografiki widoczne m. in. na kartach poszczególnych produktów.
izgood.fr – Francja
Sklep spożywczy Izgood sprzedaje regionalne, ręcznie wytwarzane produkty spożywcze z podkreśleniem rangi “terroir”.
Sklep stworzony na platformie PrestaShop łączy w sobie nowoczesność i elegancki wygląd podkreślający ekskluzywny charakter sprzedawanych produktów. Wykorzystanie ikonografik podkreśla wyjątkowy i unikalny charakter prezentowanej oferty.
delozey.com – Francja
Champagne De Lozey produkuje i sprzedaje wysokiej jakości szampana.
Sklep internetowy – stworzony z myślą o podkreśleniu wartościach marki opartych o tradycje rodzinne, know-how przekazywany przez pokolenia oraz autentyczność i wysoką jakość produktów. Estetyczny, prosty i elegancki wygląd strony umożliwiający ekspozycję produktów.
plum-art.ch – Szwajcaria
Plum’art to sklep z wyposażeniem wnętrz posiadający w swoim asortymencie ekologiczne: meble, pościel i artykuły kuchenne wykonane z litego drewna w Szwajcarii, zgodne z zasadami etyki.
Strona internetowa – będąca wizytówką marki podkreśla wartości marki: wyjątkowy „design” i „ekologię”.