Indywidualne kody rabatowe w połączeniu z e-mail marketingiem to potężne narzędzie w ręku marketera. Pozwalają zachęcić użytkownika do zakupów, co jest niezwykle ważne na coraz bardziej konkurencyjnym rynku e-commerce. Budują zaufanie klienta i mobilizują do podjęcia decyzji zakupowej. W praktyce jednak nie wszystkie firmy korzystają z potencjału indywidualnych rabatów. Wynika to z ilości czasu, jaki trzeba poświęcić, aby wygenerować każdy, pojedynczy kod. W Convertis mamy na to sposób – moduł do generowania kodów rabatowych.

Warto sięgać po indywidualne kody rabatowe z co najmniej dwóch powodów. 

  1. Po pierwsze, kod rabatowy generowany jest tylko dla danego użytkownika, który ma możliwość jednorazowego wykorzystania go w określonym czasie. Dzięki temu eliminowane jest ryzyko, że dany kod rabatowy stanie się ogólnodostępny, a przez to zbyt duża liczba użytkowników dokona zakupu w niższej cenie.
  2. Po drugie, indywidualny kod rabatowy można wygenerować w sposób adekwatny do preferencji danego użytkownika. Taki kod ma charakter bardzo osobisty i wspiera budowanie relacji na linii klient-marka, a to z kolei podnosi szansę na sprzedaż.

Tysiąc kodów rabatowych w 3 minuty? To możliwe!

Ręczne generowanie indywidualnych kodów rabatowych jest niezwykle czasochłonnym i żmudnym procesem. Z tego powodu znaczna część sprzedawców decyduje się na udostępnianie użytkownikom jednego, ogólnego kodu. Żeby rezygnacja z indywidualnych rabatów nie była konieczna, programiści z Convertis opracowali moduł, który pozwala wygenerować dowolną liczbę kodów rabatowych w zaledwie parę chwil. 

Kody rabatowe w edrone.me

W sklepach internetowych zbudowanych w oparciu o PrestaShop, czy SOTE Shop można generować indywidualne kody rabatowe, jednak każdy z nich wymaga ręcznego działania. W przypadku dużej kampanii marketingowej, gdy potrzebnych jest 100, a nawet 1000 unikalnych kodów, ich utworzenie zajęłoby mnóstwo czasu. Dlatego stworzyliśmy wtyczkę umożliwiającą integrację sklepów internetowych z edrone.me – jednym z najczęściej wybieranych portali do marketingu internetowego. Pozwala on na wygenerowanie dowolnej liczby kodów rabatowych w przeciągu kilku chwil. Dalej pozostaje już tylko skorzystać z funkcji generatora. 

Jak działa generator kodów rabatowych? 

Generator kodów rabatowych został opracowany w taki sposób, aby po integracji sklepu internetowego z edrone.me wszystkie wygenerowane kody były w pełni kompatybilne z danym sklepem. Aby wygenerować zestaw indywidualnych kodów, należy podjąć trzy kroki: 

1. Tworzenie wzorcowego kodu rabatowego

Na samym początku niezbędne jest stworzenie wzorcowego kodu rabatowego dla PrestaShop, czy SOTE Shop. Będzie to pewien szablon, na podstawie którego generowane będą późniejsze kody. Kod bazowy może być nieaktywny (jeżeli nie zamierzamy z niego później korzystać). 

Na tym etapie należy ustalić wszelkie niezbędne parametry kodu, między innymi: 

  • limit użyć – czy kod ma być jednorazowy, czy wielorazowy, 
  • daty ważności – w jakim przedziale czasu kod może zostać wykorzystany w sklepie internetowym, 
  • wysokość rabatu – wskazujemy procent, w jakim udzielony zostanie rabat,
  • indywidualną nazwę kodu – przed automatycznie wygenerowanym numerem ewidencyjnym można wpisać dowolną nazwę kodu. Warto ją zastosować, jeżeli zależy nam, aby kod był spersonalizowany pod konkretną promocję.

TWORZENIE WZORCOWEGO KODU RABATOWEGO

2. Generowanie dowolnej liczby kodów

Kolejnym krokiem jest wygenerowanie potrzebnej liczby kodów rabatowych. W tym celu w odpowiedniej zakładce należy podać nazwę kodu bazowego, który ma służyć za szablon i wskazać ile kuponów o danych parametrach ma zostać wygenerowanych. Po kliknięciu “generuj” kody rabatowe są gotowe do zastosowania. 

GENEROWANIE DOWOLNEJ LICZBY KODÓW

3. Pobranie pliku CSV 

Kody rabatowe w edrone.me są generowane do pliku CSV, który można bezpośrednio zaimportować do sklepu internetowego. Tym samym w trzech krokach, w przeciągu zaledwie paru minut można stworzyć dowolną liczbę kodów rabatowych o określonej wartości. W ograniczonym czasie mogą one zostać wykorzystane w Twoim sklepie online.

POBRANIE PLIKU CSV

Generator kodów to także wsparcie dla marketera

Nie ulega wątpliwości, że e-mail marketing jest doskonałym narzędziem do budowania relacji z klientem. Wielu specjalistów w zakresie e-mail marketingu korzysta z intuicyjnych programów typu FreshMail do wysyłania newsletterów, czy maillingów. Tworząc moduł do generowania kodów rabatowych programiści z Convertis postanowili również wesprzeć w tym zakresie pracę e-commerce marketerów. 

Generator kodów rabatowych a newsletter

Lista kodów rabatowych to doskonały plik źródłowy dla marketera. Podczas przygotowywania wysyłki mailingu bądź newslettera wystarczy utworzyć dodatkowe pole dla każdego odbiorcy, zaimportować plik CSV z listą wygenerowanych kodów i ustalić odpowiednią zmienną dla każdej wysłanej wiadomości.

Tym samym każdy użytkownik otrzyma swój indywidualny kod, który będzie można wykorzystać tylko raz, a osoba zarządzająca wysyłką uniknie czasochłonnego, ręcznego wysyłania poszczególnych maili z różnymi kodami rabatowymi. 

Stawiamy na automatyzację

Wiele lat doświadczenia w branży e-commerce pozwoliło nam dostrzec, jak ważna w przypadku tej branży jest automatyzacja. Prowadzenie nawet niewielkiego sklepu online wymaga zaangażowania, pracy i czasu. Dlatego wszystkie nasze moduły tworzymy z myślą o właścicielach i administratorach sklepów internetowych. Doradzamy i skutecznie pomagamy im osiągnąć wzrost sprzedaży. Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz usprawnić działanie Twojego sklepu internetowego – skontaktuj się nami. Jesteśmy i działamy dla Ciebie.

 

Zobacz także:

Moduł „Wysyłka na sobotę” – jak działa?

Porównywarka atrybutów produktów w sklepie internetowym

Aktualny status dostępności produktu w e-sklepie na SOTE

19 lutego 2021 | Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca