Moduł etykiety produktów
25 czerwca 2021
Etykiety produktów pozwalają kupującym na podstawie wielu atrybutów, takich jak cena, kolor, rozmiar i recenzje, zawęzić wyszukiwanie w sklepie online. Korzystanie z etykiet w witrynie e-commerce zdecydowanie ułatwia kupującym nawigację po produktach, dzięki czemu szybciej mogą znaleźć interesujące ich towary i dodać je do koszyka. Przemyślane etykietowanie ma kluczowe znaczenie dla handlu elektronicznego i znaczna część sprzedawców decyduje się z nich korzystać. Niefortunnie PrestaShop nie umożliwia sklepom e-commerce tworzenia etykiet i oznaczania nimi poszczególnych pozycji w asortymencie. Z tego względu programiści Convertis stworzyli moduł etykiety produktów.
Za pomocą etykiet użytkownicy odwiedzający sklep internetowy mogą filtrować produkty, co zdecydowanie ułatwia im przeglądanie i poszukiwanie interesujących ich przedmiotów. W witrynie e-commerce produktom można przypisać różne etykiety, oparte na atrybutach, które mają największe znaczenie dla klientów marki. Przykładowo mogą to być takie etykiety, jak:
- mężczyzna, kobieta, dziecko – w sklepach kosmetycznych,
- wiosna, lato, jesień, zima – w sklepach odzieżowych,
- bezglutenowe, wegetariańskie, wegańskie, bez laktozy – w przypadku sklepów spożywczych.
Za pomocą etykiet można również prezentować potencjalnym klientom produkty, które aktualnie objęte są rabatem lub specjalną promocją. Oto jak w praktyce działa moduł etykiety w przykładowej witrynie e-commerce.
Etykiety – z perspektywy właściciela witryny
Ten moduł PrestaShop od Convertis umożliwia w sklepie zbudowanym na platformie PrestaShop ustalenie dla poszczególnych produktów indywidualnych etykiet. Ze względu na to, iż jest to dodatkowy moduł, będzie kompatybilny zarówno z najnowszą wersją PrestaShop 1.7, jak i poprzednią 1.6.
Moduł dodaje do funkcji każdego produktu w sklepie 3 pola:
- kolor – umożliwia przypisanie indywidualnego koloru dla tworzonej etykiety,
- opis – służy do krótkiego opisania właściwości produktów oznaczonych daną etykietą,
- plik – daje możliwość dodania do etykiety wybranego elementu graficznego.
W przypadku sklepów, które posiadają więcej niż jedną wersję językową, powyższe pola mogą zostać uzupełnione osobną treścią dla każdego z języków.
Etykiety – z perspektywy użytkownika
Równolegle do prezentowanego rozwiązania, powstał dodatkowy moduł, zależny od modułu etykiet produktów. Umożliwia on skonfigurowanie dla poszczególnych produktów etykiety, jako domyślnej funkcji.
Dzięki temu na docelowej stronie produktu użytkownikowi zostaną wyświetlone etykiety przypisane do danej kategorii.
Po najechaniu kursorem myszy na prezentowane etykiety, klient może zapoznać się z opisem, jakiego typu produkty zostały nią oznaczone.
Ta z pozoru drobna zmiana, jaką jest dodawanie etykiet do sklepu internetowego, może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż i liczbę sfinalizowanych transakcji. Kupujący nie mają czasu na analizowanie całego asortymentu, który oferujesz w swojej witrynie e-commerce. Dzięki odpowiednio przygotowanym etykietom można efektywnie wykorzystać 5-8 sekund. To właśnie czas, w którym uwaga użytkownika jest skupiona na Twoim sklepie. Pozwala to zaangażować go do pozostania na stronie, a następnie dokonania zakupu. Dzięki modułowi etykiety produktów ta opcja jest już dostępna dla właścicieli sklepów w PrestaShop.
W Convertis naszym nadrzędnym celem jest usprawnianie działania sklepów internetowych naszych klientów i zwiększanie zysków z prowadzonego przez nich handlu elektronicznego. Jeżeli szukasz partnera, któremu będziesz mógł zaufać i który zadba o Twój biznes jak o swój własny – zapraszamy do kontaktu. Zaopiekujemy się Twoim biznesem i doradzimy, jak go rozwinąć, a następnie zamienimy słowa w czyn!