Jak wykorzystać porównywarki cenowe do zwiększenia sprzedaży w sklepie?

17 grudnia 2021

Jak sama nazwa wskazuje, porównywarki cenowe mają bardzo prosty cel – umożliwić kupującym porównanie ceny danego produktu na stronach wielu producentów i sklepów. Konsumenci bardzo chętnie z nich korzystają, co potwierdzają dane statystyczne. Ponad 70% e-kupujących w Polsce porównuje ceny przed sfinalizowaniem zakupu online. Ta liczba powinna zachęcić Cię do zarezerwowania miejsca dla porównywarek w Twojej strategii e-commerce. Dzięki nim możesz przyciągnąć nowych klientów do Twojego sklepu, zwiększyć sprzedaż i skutecznie zmierzyć się z konkurencją. 

Porównywarki cenowe a pozyskiwanie ruchu wysokiej jakości

Porównywarki cenowe są okazją do zaprezentowania swoich produktów grupie konsumentów, którzy są już wstępnie zainteresowani zakupem danego towaru. Użytkownicy stron tego typu podjęli już decyzję o zakupie produktu i szukają po prostu najlepszej oferty. Nie ulega zatem wątpliwości, że dzięki porównywarkom zyskujesz możliwość wygenerowania wartośćiowego ruchu w Twojej witrynie. Osoby odwiedzające porównywarki są w aktywnej fazie odkrywania bardzo konkretnych produktów, dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że po przejściu do sklepu online prawie natychmiast dokonają zakupu

Porównywarki cenowe a analiza konkurencji

Jeżeli chcesz pozostać konkurencyjny i uzyskiwać wyższe wyniki sprzedażowe, Twoje ceny nie powinny być zbyt wysokie. Zwłaszcza w porównaniu z cenami konkurencji. Z drugiej jednak strony zbyt niskie ceny mogą znacznie zmniejszać Twoje zyski i prowadzić do psucia rynku. Porównywarki cenowe są doskonałym miejscem do przeprowadzenia analizy konkurencji. Na jej podstawie będziesz w stanie dostosować do niej swoją strategię cenową. 

Twoje produkty na wysokich pozycjach w Google

Ostatni sposób, w jaki komparatory mogą pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w e-sklepie, jest bardziej techniczny. Strony porównujące w większości przypadków dobrze wypadają pod kątem SEO. Nierzadko dla niektórych zapytań trafiają na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Umieszczenie Twoich produktów w porównywarce umożliwia Ci skorzystanie z tej widoczności, szczególnie w sytuacji, w której Twoja witryna nie jest w stanie się przebić i zapewnić sobie obecności na pierwszej stronie. 

Czy porównywarki cenowe mają jakieś wady?

Jeśli masz konkurencyjną cenę i produkt wysokiej jakości, porównywarki cen są skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów. Niestety umieszczenie swoich produktów w komparatorach nie jest darmowe i podobnie jak w przypadku innych kampanii reklamowych, wymaga zaangażowania czasowego. Aby Twoja obecność w nich była opłacalna, będziesz musiał dołożyć odpowiednich starań, aby zwiększyć średnią wartość  koszyka, na przykład polecając kupującym inne produkty lub tworząc zestawy produktowe.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zwiększaniu średniej wartości koszyka (tzw. wskaźnik AOV) lub chciałbyś uzyskać pomoc w zarządzaniu swoją obecnością w porównywarkach – specjaliści z Convertis są do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami i powierz nam to zadanie. My dołożymy wszelkich starań, aby Twoje statystyki sprzedaży stawały się coraz bardziej imponujące. Ty będziesz mógł skupić się na tym, w czym jesteś najlepszy.

 

Zobacz także:

5 najciekawszych produktów i usług sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym

Jak pozyskać stałego klienta w sklepie internetowym?