Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop i cenisz sobie wysoką jakość obsługi Klienta to z pewnością szukałeś rozwiązania szytego na miarę Twoich potrzeb. Sprawna komunikacja z potencjalnymi Klientami i rozwiązywanie ich wątpliwości to nie tylko sposób na udaną transakcję, ale także przepis na sukces biznesu. Jednym z rozwiązań jest dedykowany moduł czatu. Zebraliśmy 6 najlepszych modułów i opisaliśmy ich funkcjonalności.

Zła obsługa Klienta jest główną przyczyną rezygnowania z zakupów w sklepach zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. O ile w przypadku tych pierwszych musimy zaufać personelowi, w sklepach internetowych zbudowanych na platformie PrestaShop możemy zaimplementować specjalne moduły, które gwarantują wsparcie i pomoc Klientom w czasie rzeczywistym.

Internetowi konsumenci wysoko cenią ten rodzaj usługi. Klienci e-sklepów stali się bardzo wymagający i potrzebują natychmiastowych i aktualnych rozwiązań swoich problemów. Czat jest prostą i szybką metodą komunikacji z Klientem, która dodatkowo pomoże zwiększyć konwersję w sklepie internetowym.

Moduł Chat Online

Jest to oficjalny moduł opracowany przez platformę PrestaShop. Moduł jest bezpłatny i łatwo zintegrowany z platformą, co oznacza, że aby czatować z Klientami, wystarczy go jedynie zainstalować w swoim sklepie. Moduł cechuje:

  • Interfejs – bardzo łatwy w użyciu i dostosowujący się do sklepu, zarówno w celach administracyjnych, jak i sprzedażowych;
  • posiada tryb czatu online, który umożliwia bezpośrednią komunikację z Klientami poprzez okno czatu w momencie połączenia z Internetem;
  • tryb czatu offline – umożliwia odpowiadanie na wiadomości w trybie offline za pomocą poczty elektronicznej.

Smartsupp

Smartsupp to narzędzie do czatu na żywo, które oferuje funkcję nagrywania gości. Jest dostępny w języku angielskim, duńskim, węgierskim, czeskim, rosyjskim, holenderskim, włoskim, polskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim.

Aplikacja pomaga firmom poprawić konwersję sprzedaży (mierzalne w Google Analytics), zwiększyć lojalność klientów i zrozumieć ich zachowania.

Smartsupp oferuje na zawsze darmowy plan dla nieograniczonej liczby agentów. Dwa pakiety premium zawierają zaawansowane funkcje, takie jak statystyki grup, połączenie Google Analytics, API i inne.

Funkcja nagrywania gości umożliwia obserwowanie zachowania i ruchu odwiedzających w Twojej witrynie. Możesz obejrzeć wideo za pomocą kliknięć i ruchów myszy każdego gościa. Wydaje się, że stoisz za gościem i patrzysz mu przez ramię, gdy przegląda witrynę.

Narzędzie Smartsupp używa ponad 58 000 firm, w tym czołowe marki, takie jak Microsoft, Skoda, SkyPicker i Conrad.

Moduł Messenger od Facebook

Moduł umożliwia wszystkim odwiedzającym Twoją witrynę łatwe rozpoczęcie rozmowy z Tobą na Messengerze. 

Z ponad miliardem użytkowników Facebooka każdego miesiąca, Facebook Messenger jest najskuteczniejszym sposobem łączenia się z klientami. Nawet jeśli masz już rozwiązanie wsparcia, system wiadomości, system zgłoszeń lub inny czat na żywo, oto korzyści, które będziesz czerpać z Facebook Messenger – obsługa czatu na żywo.

Wszystkie rozmowy są na Messengerze

  • Podobnie jak odpowiedzi na automatyczne wiadomości z Messengera, te rozmowy pojawią się na Twojej stronie skrzynki odbiorczej na Facebooku. Kiedy udzielisz odpowiedzi, Twoi klienci otrzymają ją również w swojej aplikacji Messenger wraz z powiadomieniem push na swoim telefonie.
  • Twoi klienci nie muszą wracać do Twojej witryny, aby się z Tobą skontaktować. Mogą po prostu otworzyć aplikację Messenger i wznowić od miejsca, w którym przerwały, historia konwersacji pozostanie wyświetlona.
  • Nigdy więcej ton spamu i e-maili bez odpowiedzi!
  • Podczas przetwarzania wiadomości e-mail możesz zobaczyć utracone wiadomości, które dotarły do ​​folderu z promocjami lub spamem, lub stwierdzisz, że klienci po prostu nie otworzyli wiadomości e-mail. Nasz moduł przesyła wszystko przez Facebooka. Twoje wskaźniki otwierania wiadomości przekroczą 90% i nie będziesz już musiał martwić się o folder spamu.
  • Całkowicie responsywny i ergonomiczny!

Moduł doskonale nadaje się do wszystkich obecnych urządzeń, zarówno mobilnych, jak i komputerowych!

Moduł Zendesk

Zendesk to platforma, która gwarantuje najlepsze usługi komunikacji z Klientem. Moduł jest zintegrowany między innymi z systemem obsługi telefonicznej, dzięki któremu w szybki sposób możliwe jest wykonanie telefonu do Klienta.

  • moduł pozwala na szybką i łatwą komunikację za pomocą czatu, wiadomości e-mail lub połączenia telefonicznego z osobami odwiedzającymi sklep;
  • w czasie rzeczywistym dostarcza wskaźniki dotyczące sprzedaży i odwiedzin w sklepie;
  • możliwość komunikacji za pomocą mediów społecznościowych
  • możliwość obsługi Klientów z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji mobilnej;
  • miesięczna subskrypcja
  • możliwość uruchomienia wiadomości pop-up

Moduł Live Chat Pro + WhatsApp + Helpdesk

Moduł Live Chat Pro + WhatsApp + Helpdesk jest jednym z najczęściej wybieranych modułów czatu dedykowanego platformie PrestaShop. Jego największą zaletą jest wszechstronność, ponieważ łączy ze sobą funkcjonalności czatu, WhatsApp oraz Helpdesk, czyli pomocy technicznej. Moduł wymaga jednorazowego zakupu.

  • umożliwia rozmowę z osobami odwiedzającymi sklep oraz poznanie ich zachowań i preferencji zakupowych, a także geolokalizację za pomocą Google Maps;
  • moduł to jednorazowy wydatek w postaci zakupu, bez dodatkowych miesięcznych opłat subskrypcyjnych czy abonamentów;
  • możliwość odpowiadania na wiadomości w trybie online za pomocą czatu, slidera lub okna PopUp;
  • możliwość odpowiadania na wiadomości w trybie offline za pomocą wiadomości e-mail;
  • integracja z API WhatsApp;
  • dostępny dla wielu sklepów.

Moduł LiveChat

LiveChat to zintegrowana platforma do czatowania i pomocy technicznej, która umożliwia firmom każdej wielkości rozmowę z gośćmi i klientami. Rozwiązanie jest osadzane w witrynie firmy, z której odwiedzający mogą komunikować się z agentami za pośrednictwem okna czatu.

Oprócz podstawowych funkcji czatu na żywo oferuje szeroką gamę modułów dodatkowych, w tym niektóre do automatyzacji sprzedaży i marketingu oraz integracji z platformami zarządzania relacjami z klientami (CRM) innych firm. Firmy mogą instalować LiveChat na wielu stronach internetowych i mogą łączyć się z większą liczbą odbiorców. Klienci mogą również zostać zaproszeni do czatu, poprzez wysyłanie im łącza do czatu za pośrednictwem wiadomości e-mail i wiadomości tekstowych. Każdy czat jest automatycznie oceniany na podstawie analizy odpowiedzi udzielonych przez klientów.

LiveChat to konfigurowalne rozwiązanie, które umożliwia użytkownikom dodawanie różnych motywów i kolorów do okien czatu. Oferuje obsługę klienta za pośrednictwem czatu, poczty elektronicznej i telefonu.

Użytkownicy mogą wypróbować LiveChat za darmo przez 14 dni.

 

Zobacz także:

Moduł automatycznego przypisywania produktów – jak go wykorzystać?

Moduł tłumacza Google dla Prestashop 1.7

Jak wygenerować mapę witryny dla sklepu na PrestaShop?

 

31 sierpnia 2020 | Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca