Posłuchaj i wykorzystaj doświadczenia innych właścicieli sklepów internetowych

Dziś chcę się podzielić z Wami krótką historią dotyczącą Ekomersowej Kawy. O tym skąd się wziął pomysł, o czym będę rozmawiał, z kim i dlaczego :-). To właściwie jest już drugi sezon – tylko w zmienionej formule. Mam nadzieję, że spodoba się Wam to co przygotowałem i że może stanie się dla Was przewodnikiem po e-commerce. Zapraszam do wysłuchania odcinka 000. Notatki dotyczące tego odcinka wraz z przydatnymi linkami znajdziesz na dole strony.

Podcast e-commerce do czytania – transkrypcja odcinka

Zapraszam Was na drugi sezon Ekomersowej Kawy – z inną koncepcją, z innym pomysłem. Czym więc ma być Ekomersowa Kawa. Po pierwsze to ma być podcast dla wszystkich tych, którzy szukają inspirujących treści i informacji jak prowadzić sklepy internetowe oraz wskazówek zakresu e-commerce.

Nie będę ukrywał, że Ekomersowa Kawa to metoda na tworzenie treści dla mojej firmy, która właśnie tworzy i wspiera sklepy internetowe od strony technologicznej. Z tego powodu w lipcu 2018 roku wymyśliłem, że treści będę tworzył przez nagrywanie krótkich filmów związanych z e-commerce. Bardzo często rozmawiałem z klientami o ich potrzebach, powtarzałem te same treści. Zacząłem się więc zastanawiać – czemu nie dzielić się tym szerzej. Ponieważ pisać nie lubię i blogi nie są dla mnie – stwierdziłem, że będzie to nagranie – krótkie, 7-minutowe nagranie video, które potem będziemy wrzucać na bloga, na Instagrama, czy YouTube. Chodzi o to, aby ten sam materiał propagować w każdym medium możliwym. Jak pomyślałem tak zrobiłem. W sumie nagrałem 21 odcinków od września do grudnia, czyli całkiem sporo. Okazało się jednak, że to bardzo pracochłonne pod względem czasu i energii.

W grudniu 2018, gdy już nakręciłem pierwszą serię 21 filmów byłem gościem w podcaście Radka Budnickiego: „Po Ludzku o Pieniądzach” i to mi dało do myślenia. Bo czy ja muszę koniecznie kręcić video. Video mnie blokuje, a dbanie o video, audio i o merytorykę było dla mnie bardzo ciężkie. Finalnie, zdecydowałem, że będzie tylko audio. Nagrałem trzy odcinki w marcu tego roku, ale znowu powróciła obawa – kto będzie chciał mnie słuchać? Bo chociaż mam dużą i szeroką wiedzę o e-commerce to w szczegółach wygrywają ze mną osoby, które na co dzień prowadzą sklepy internetowe. Dlaczego? Dlatego, że wiedza z zakresu e-commerce jest bardzo szeroka i trudno być ekspertem w każdej z nich. Ja się skupiam na strategii, na marketingu – widzę całość. To była trudna decyzja, bo moje ego 🙂 musiało pogodzić się z tym, że dużo lepiej będzie dla Was zrobić wywiady z przedsiębiorcami i e-commerce menadżerami.

Chcę się skupić na tych osobach, które prowadzą sklepy internetowe i tylko takie osoby planuję zapraszać. Dlaczego – bo zauważyłem, że jest różnica w podejściu do e-commerce pomiędzy tymi, co prowadzą sklepy, a agencjami i ekspertami, którzy chcą się sprzedać. Wiedza jest ta sama, ale inne są problemy i inne wyzwania. Prowadzi to do innych wniosków, inne są wdrożenia i inna droga by osiągnąć sukces. To będzie prawdziwe, to będzie miało wydźwięk, to będzie poparte praktyką i codziennymi działaniami.

Pewnie zadasz mi pytanie: hej, ale ty Grzegorz masz własną agencję – jak chcesz tą ideę pogodzić? Tak mam agencję – my skupiamy się na budowaniu i rozwijaniu sklepów internetowych na PrestaShop i SOTESHOP. Robimy głównie technologię. Teraz powoli uruchamiamy też usługę niezależnego e-commerce managera. Ja jednak wierzę, że takie dwa światy, które będziemy z rozmówcami reprezentować będą wyzwalać niesamowite dyskusje i wnioski i na pewno na tym skorzystasz. Poza tym mnie interesuje najbardziej to, co moi rozmówcy robią, jak oceniają rzeczywistość. Rozmowa z nimi jest dla mnie niezwykłą przygodą, bo ja uwielbiam odkrywać jak wygląda rzeczywistość, a nie moja wizja tej rzeczywistości. I tak się właśnie zaczyna drugi sezon Ekomersowej Kawy. Serdecznie Was zapraszam.

Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:

Ekomersowa Kawa – kanał na YouTube z pierwszym sezonem Ekomersowej Kawy
Po Ludzku o Pieniądzach odc. 56 – podcast Radka Budnickiego, w którym byłem gościem
moduły-sote.pl
PrestaShop
SOTESHOP
spreaker.compodcast e-commerce – Ekomersowa Kawa

Śledź mnie na:

7 czerwca 2019 | Tagi: , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca