Rebranding sklepu internetowego – czy to dobry pomysł?

Jeśli prowadzisz sprzedaż online, z pewnością wiesz, że z biegiem czasu wiele się zmienia, zarówno w Twojej branży, jak i w samej firmie. Wraz z rozwojem oferty produktowej konieczne jest zapewnienie spójnej komunikacji firmy z jej wizerunkiem. Spadek liczby odwiedzin w sklepie, spadek sprzedaży, wzrost liczby konkurencyjnych stron – te wszystkie elementy mogą determinować konieczność unowocześnienia witryny, aby przyciągnąć nowych klientów. Ten proces zmiany nazywa się rebrandingiem i jeżeli zastanawiasz się, czy jest to dobry pomysł, czytaj dalej. 

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twój sklep, w całym sektorze e-commerce obowiązuje główna zasada: klient musi chcieć odwiedzić Twoją witrynę i dobrze się w niej czuć. Dlatego wraz z upływem czasu sklep internetowy należy dostosowywać do bieżących potrzeb i oczekiwań konsumentów. Rebranding nie musi oznaczać całkowitej modyfikacji witryny. Może obejmować po prostu częściowe zmiany, w zależności od realnych potrzeb. Nie ulega jednak wątpliwości, że odpowiednie zmiany w wyglądzie i funkcjonalności e-sklepu umożliwiają Ci wyróżnienie się na tle konkurencji
i przyciąganie uwagi coraz większej liczby klientów.i

Czym jest rebranding sklepu internetowego?

Wiele osób rozumie termin „rebranding” jako zmianę logo lub innych elementów graficznych, ale jest to zbyt powierzchowne rozumienie tego terminu. Redesign strony internetowej to coś więcej niż tylko nowy wygląd. Kluczowe jest przeprojektowanie witryny w taki sposób, aby odpowiadała Twoim aktualnym celom biznesowym. Nie chodzi tylko o logo czy kolorystykę, choć oczywiście to może być element rebrandingu. Celem jest dotarcie do nowych klientów lub do tych, którzy już znają Twoją markę, ale którym chcesz zaprezentować nową odsłonę swojej firmy lub produktu.

Co możesz zyskać, przeprojektowując swoją stronę internetową?

Gdy Twoja strona zostanie przebudowana, możesz zauważyć wiele istotnych zmian. Poniższe punkty to tylko przedsmak tego, co możesz zyskać, jeżeli zdecydujesz się na rebranding witryny e-commerce:

  • Twoja strona będzie piękna i nowoczesna.
  • Strona będzie responsywna, co oznacza to, że zostanie zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Poruszanie się po nowej witrynie będzie prostsze i bardziej intuicyjne.
  • Strona będzie przyjazna SEO. 
  • Twoi potencjalni klienci będą bardziej skłonni do sfinalizowania zakupów. 
  • Nienaganna ergonomia i dynamika wyeliminuje długie oczekiwania podczas przechodzenia z jednej strony na drugą. 

Musisz mieć na uwadze, że powyższe punkty możesz uzyskać, a to czy tak się stanie, zależy od tego co dokładnie zostanie wykonane i czy będzie to zrobione prawidłowo. Same zmiany w projekcie strony nie wpłynął w 100% np. na prędkość strony. Wiele czynników wpływa na sposób działania strony. 

W e-commerce witryna jest Twoją wizytówką i głównym kanałem sprzedaży. Musi być zatem zorganizowana, intuicyjna i umożliwiać użytkownikom płynną nawigację. Jeśli grafika nie odpowiada aktualnym trendom, strona ładuje się zbyt długo lub jej ergonomia nie jest dostosowana do aktualnych nawyków i oczekiwań internautów, najprawdopodobniej oznacza to, że nadszedł odpowiedni czas na modyfikacje. 

Przygotuj się na rebranding sklepu internetowego

Zanim przystąpisz do przeprojektowania swojej strony internetowej, poświęć czas na opracowanie szczegółowej analizy. Za rebrandingiem musi stać konkretna przemyślana strategia i cel. Musisz być w stanie zidentyfikować swoje mocne i słabe strony oraz określić, po co chcesz wprowadzić zmiany. Twoje priorytety podczas redesignu strony mogą być następujące:

  • zwiększenie zaangażowania użytkowników,
  • generowanie większej liczby lub jakości leadów, 
  • zyskanie lepszej widoczności, 
  • optymalizacja sposobu działania strony (np. czasu ładowania).

Warto również na początku ustalić budżet, jaki zamierzasz przeznaczyć na realizację projektu. Wiedząc, co należy zmienić w sklepie online i ile to mniej więcej będzie kosztować, będziesz mógł przystąpić do rozpoczęcia procesu rebrandingu. Możesz również skontaktować się z nami. Z przyjemnością poznamy Twoje potrzeby i charakterystykę Twojego biznesu, a następnie pomożemy Ci przebudować Twoją witrynę e-commerce tak, aby przyciągała, jak najwięcej klientów i generowała jak największą sprzedaż.

 

Zobacz także:

5 najciekawszych produktów i usług sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym

Jak pozyskać stałego klienta w sklepie internetowym?