Potrzebujesz pomocy w wyborze serwera?
Odezwij się do nasHosting dla sklepów na PrestaShop
- Jeśli Twój sklep internetowy działa wolno lub zdarzają się przestoje w jego pracy, zbadamy konfigurację serwera i w razie konieczności doradzimy optymalizację lub zmianę hostingu.
- Pomożemy Ci w wyborze odpowiedniego hostingu dla Twojego sklepu PrestaShop.
- Zaopiekujemy się tematem przeniesienia Twojego sklepu na nowy serwer tak, abyś mógł spać spokojnie.
- Mamy doświadczenie w takich działaniach. Robiliśmy to nie raz.
Jesteśmy członkiem programu PrestaShop Experts
9
lat na rynku
23+
specjalistów w zespole
60+
sklepów pod naszą opieką
4,5mln+
naszego obrotu netto w 2023
Dlaczego hosting jest tak ważny dla sklepu internetowego?
To właśnie na serwerze utrzymywana (hostowana) jest cała infrastruktura sklepu internetowego i to od niego zależy, czy witryna będzie działała poprawnie. Sklep internetowy, niezależnie od wybranej platformy, zużywa dużo więcej zasobów niż blog, czy strona firmowa.
Rodzaj i wydajność serwera wpływa na szybkość działania strony, a ta z kolei ma bezpośredni wpływ na:
- współczynnik konwersji - badania potwierdzają, że prędkość ładowania strony ma bardzo istotny wpływ na to, czy użytkownicy zakończą swoją wizytę w sklepie dokonaniem zakupu - każda dodatkowa sekunda ładowania strony to mniejsza szansa na sprzedaż
- współczynnik odrzuceń - użytkownik zniecierpliwiony wolnym ładowaniem się strony może po prostu uciec ze strony od razu po wejściu na nią
- wizerunek Twojego sklepu - wolno ładująca się strona budzi skojarzenia ze słabą jakością, przestarzałą technologią i brakiem dbałości o klienta
- sprzedaż - niestabilny i niedopasowany do potrzeb strony serwer może sprawić, że Twój sklep po prostu będzie się borykał z przerwami w dostępności. Jeśli w jednej chwili wielu użytkowników zechce odwiedzić Twój sklep PrestaShop, a serwer nie będzie wystarczająco wydajny, wyświetli im się błąd i nie będą w stanie zobaczyć tego, co masz do zaoferowania. Taka sytuacja może spowodować nie tylko utratę sprzedaży w tej chwili, ale także sprawić, że te osoby już więcej nie będą podejmować próby wejścia do Twojego sklepu.
Serwer pod PrestaShop - na co zwrócić uwagę wybierając hosting?
Kopia zapasowa
Nie da się wykluczyć awarii i utraty danych, co może się przyczynić do ogromnych strat. Można przywrócić utracone zasoby pod warunkiem posiadania backupu. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien upewnić się u swojego hostingodawcy, czy ten zapewnia kopie zapasowe, jak często są one wykonywane i jak długo przechowywane na serwerze.
PHP i MySQL
Firma hostingowa powinna zapewniać wsparcie aktualnej wersji PHP, czyli języka, w którym napisano PrestaShop. Na oficjalnej stronie PrestaShop możesz sprawdzić, jakie aktualnie są rekomendowane i wspierane wersje PHP dla sklepów internetowych PrestaShop i pytać o nie firmę, u której planujesz zakupić usługę hostingu.
Wsparcie techniczne 24/7 / zarządzanie serwerem
Awaria może zdarzyć się o każdej porze dnia i nocy, a użytkownicy dokonują zakupów przez całą dobę. Istotne jest więc, aby hostingodawca zapewniał nie tylko dostępność usługi, ale i nieprzerwaną pomoc techniczną do Twojej dyspozycji w nagłych sytuacjach. Każda przerwa w dostępności może oznaczać dla sklepu internetowego stracone pieniądze. Ważne jest też wsparcie wyspecjalizowanego administratora serwera, który we współpracy z programistą będzie mógł dostosować konfigurację serwera dla sklepu.
Parametry techniczne i lokalizacja serwera
Powierzchnia dyskowa, wydajność procesora, ilość transferu, ilość pamięci RAM, uptime - przeanalizuj dokładnie te parametry i dobierz je do skali i potrzeb Twojego sklepu. Jeśli Twoja witryna ma być skierowana do określonego regionu, warto wybrać hosting, który oferuje serwery w tej lokalizacji, ponieważ to może przyspieszyć czas ładowania strony dla użytkowników z danego regionu.
Koszty hostingu
Dokonując wyboru hostingu warto porównać ceny ofert, bo mogą się one różnić znacząco - ważne jednak, aby nie było to kluczowe kryterium. Przede wszystkim wybierz hosting, który zapewni wydajność i bezpieczeństwo, a dopiero później kieruj się kryterium kosztów. Jeśli nie jesteś pewien, czy jesteś w stanie samodzielnie wybrać najlepszy hosting dla Twojego sklepu, daj nam znać - dzięki dużemu doświadczeniu doradzimy Ci optymalne rozwiązanie patrząc na stosunek jakości do kosztów.
Skalowalność
Niektóre hostingi dają możliwość dynamicznego zwiększenia parametrów serwera. Jest to dobre rozwiązanie dla większych sklepów z okresowymi skokami ruchu. Dzięki skalowalności serwer dostosuje się do nagłego wzrostu liczby klientów (np. sezonowo lub pod wpływem ruszenia z kampaniami reklamowymi). To rozwiązanie ma jednak swoje wady - przede wszystkim zwiększone koszty - trzeba więc dokładnie przeanalizować sytuację danego sklepu.
Jaki hosting pod PrestaShop?
Typy hostingów
Hosting współdzielony
Jest to najtańsza opcja hostingowa, polegająca na dzieleniu zasobów serwera z innymi użytkownikami. W przypadku sklepów internetowych, które nie mają zbyt dużej liczby produktów i ruchu na stronie, hosting współdzielony może być wystarczający. Jednakże, jeśli sklep przyciąga dużą liczbę klientów, może to wpłynąć na szybkość i wydajność strony, dlatego warto zwrócić uwagę na dostępne opcje rozbudowy.
Raczej odradzamy tę opcję dla większości Klientów, gdyż często niesie ona ze sobą także ograniczenia konfiguracyjne i mniejszą elastyczność/wsparcie admina.
VPS (Virtual Private Server)
To hosting, który umożliwia wydzielenie wirtualnego serwera zasobów tylko dla jednego użytkownika. VPS jest bardziej wydajnym rozwiązaniem niż hosting współdzielony, ponieważ daje większą kontrolę nad zasobami serwera, a także pozwala na zwiększenie mocy obliczeniowej w razie potrzeby. Jest to dobry wybór dla średniej wielkości sklepów internetowych. Najczęściej wymaga choćby podstawowego wsparcia administratora.
Serwery dedykowane
Tzw. "dedyk" to innymi słowy fizyczny komputer, który oddany jest na wyłączność dla danego sklepu internetowego. Jest to najdroższa, ale również najwydajniejsza opcja hostingowa, polegająca na wynajęciu całego serwera. Hosting dedykowany umożliwia pełną kontrolę nad zasobami serwera oraz zapewnia najwyższą wydajność i bezpieczeństwo. Jest to rozwiązanie dedykowane dla większych sklepów internetowych z dużą liczbą produktów i ruchu na stronie. Wymaga wsparcia administratora.
Hosting w chmurze
Hosting w chmurze opiera się nie na jednym fizycznym komputerze, ale na wielu połączonych ze sobą fizycznych i wirtualnych serwerach. Jest to elastyczne rozwiązanie, które można dopasować zarówno do potrzeb małego jak i dużego sklepu na PrestaShop.
Hosting pod PrestaShop - jaki serwer wybrać?
Podsumowując, wybór odpowiedniego rodzaju hostingu dla sklepu opartego na platformie PrestaShop zależy od wielu czynników, takich jak ilość produktów, ruchu na stronie oraz budżetu. Każdy sklep online generuje inny ruch na stronie i posiada inną zawartość. To nie tylko bazy danych produktów, ale także zdjęcia, filmy, prezentacje, banery czy animacje oraz tysiące nieustannych odpytywań bazy danych na potrzeby wyszukiwania, filtrowania, sortowania i ogólnego działania sklepu. Dlatego hosting współdzielony nie zawsze zapewni wystarczające zasoby serwera, aby sklep na PrestaShop działał szybko i sprawnie. W większości przypadków dobrym rozwiązaniem okazuje się hosting VPS lub dedykowany, które nie tylko eliminują wpływ innych stron na działanie sklepu internetowego, ale również są bezpieczniejsze w porównaniu z hostingiem współdzielonym. Nie ulega przecież wątpliwości, że ochrona danych klientów powinna być priorytetem.
Nasze realizacje na PrestaShop
Podział koszyka ze względu na podmiot sprzedający i ograniczenie dostępu do produktów alkoholowych osobom niepełnoletnim
Zakres prac
- Wdrożenie funkcjonalności umożliwiających podział zamówienia i przypisywanie produktów do konkretnego, sprzedającego je podmiotu oraz innych wymaganych prawnie rozwiązań, wskazujących na rozdzielność spółek.
- Analiza wykonalności wdrożenia pozwalającego na rozdzielenie płatności za zamówienie na etapie jej księgowania.
- Stworzenie funkcjonalności ograniczającej dostęp do produktów alkoholowych, jeśli Klient nie złoży oświadczenia o pełnoletności.
Produkty pochodzące wyłącznie od polskich rolników
Ponad 21k polubień na Facebooku
Przeniesienie strony na nowy serwer oraz stworzenie nowej grafiki.
Zakres prac
- Moduł do zarządzania etykietami produktów.
- Możliwość łatwego łączenia powiązanych modeli.
- Banery i zdjęcia produktów obsługujące video.
- Dodatkowe zdjęcia przy produkcie.
- Projekt karty produktu.
Ponad 11k polubień na Facebooku
15 lat doświadczenia w branży
Optymalizacja sklepu, poprawa UX oraz uporządkowanie kodu.
Zakres prac
- Optymalizacja szybkości działania sklepu.
- Uporządkowanie kodu – sklep miał być oparty na modułach, nic w kodzie nie miało być zaszyte na sztywno.
- Optymalizacja sklepu, by możliwy był szybki wzrost – obroty firmy w krótkim czasie wzrosły kilkukrotnie.
- Poprawa UX na podstawie wytycznych od agencji.
Ponad 294k followersów na Instagramie
Ponad 649k polubień na Facebooku
Około 40 mln zł obrotu w 2020
Optymalizacja obsługi zamówień oraz przygotowanie witryny przy wzmożonym ruchu na stronie.
Zakres prac
- Wprowadzenie zmian w sklepie Lecollet.pl, które umożliwiłyby umieszczanie w nich premierowych produktów jeszcze przed uruchomieniem ich sprzedaży.
- Przygotowanie witryny do ruchu na poziomie 1000-2000 użytkowników jednocześnie.
- Zapewnienie bezproblemowej obsługi zamówień przy wzmożonym ruchu na stronie.
119k followersów na Instagramie
Ponad 19k polubień na Facebooku
Marka Mai Bohosiewicz
Zobacz opinie naszych klientów
Taktyka działań, przejrzystość i profesjonalizm. Doceniam też fakt bezpośredniej i szczerej komunikacji, bez ściemy i owijania w bawełnę. Pracujemy razem na wielu płaszczyznach.
Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający mosquito.pl
Poprawka modułu cen przez dodanie zmiany stawek to po prostu petarda!! Pomysł rewelacja a wykonanie perfekcyjne.(...)Bardzo dziękuję za doskonałą pracę. (..) Z kilku źródeł uzyskaliśmy informację, że nie da się takiego rozwiązania wdrożyć wewnątrz Presty - jak widać się da!
Antoni Dmowski, COO poranapola.pl
Pełen profesjonalizm i zaangażowanie, dokładność, doskonały nadzór nad projektem. Wybór dobrej agencji trwał u nas długo, ale było warto.
Anna Serwan-Ohryzko, Właścicielka aptekana83.pl
Bardzo profesjonalna ekipa, na której można polegać! Szybki kontakt z projekt managerem - dogłębne przedyskutowanie problemów oraz wspólne szukanie rozwiązań. Polecam z czystą odpowiedzialnością!
Radosław Malinowski - E-commerce Manager Barberstore.pl
Cieszę się tej współpracy, ponieważ projekty idą do przodu, nie cofamy się żeby naprawiać błędy, jesteście otwarci i nastawieni na TAK.
Tomasz Bączyk, Członek Zarządu JLD.pl
W Convertis zespół specjalistów pracuje razem
dla Twojego sklepu
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
Stałe wsparcie techniczne dla sklepu internetowego
Jeśli potrzebujesz stałej opieki programisty, warto rozważyć zakup abonamentu programistycznego. Oferujemy taką usługę, w ramach której, co miesiąc masz stałą, ustaloną liczbę godzin zespołu programistów do dyspozycji. Dzięki temu zyskujesz szybszą realizację zadań, bez konieczności czekania aż programista znajdzie czas dla Twojego sklepu, bardzo szybką reakcję w przypadku nagłych awarii oraz opiekę ze strony Koordynatora, który na bieżąco informuję Cię, co dzieje się w Twoim sklepie oraz tłumaczy język programistyczny na jasny dla Ciebie język biznesu. Stałe wsparcie to nie tylko pomoc techniczna, ale także partnerskie podejście i możliwość zderzenia Twoich pomysłów z wieloletnimi praktykami z branży ecommerce.
Zobacz szczegółyAudyt techniczny
Jeżeli w Twoim sklepie internetowym co chwilę występują jakieś problemy i coś się "wysypuje", być może masz w kodzie jakieś błędy, które warto zdiagnozować i naprawić raz a dobrze, zamiast łatać wyskakujące nagle awarie i ryzykować przestoje w dostępności sklepu? Proponujemy audyt techniczny, który wykaże błędy i da Ci konkretne rekomendacje, co wymaga naprawy. Możesz zlecić wdrożenie tych rekomendacji własnemu programiście lub nam - w zależności jak wolisz.
Zobacz szczegółyDoradztwo ecommerce
Zarządzanie sklepem internetowym wymaga szerokiej wiedzy z wielu dziedzin. Jest to przeważnie niemożliwe, aby jedna osoba była ekspertem w każdej z nich. Czasem konsultacja z kimś doświadczonym w branży ecommerce pozwala uniknąć kosztów nietrafionych decyzji. Możesz skorzystać ze wsparcia zewnętrznego Ecommerce Managera z kilkunastoletnim stażem w branży, który pracował z kilkunastoma sklepami internetowymi.
Zobacz szczegóły