Dlaczego warto przejść na PrestaShop 8?

10 października 2023

Zarządzanie produktami 

Zoptymalizowane zarządzanie katalogiem produktów, dzięki nowej stronie do zarządzania produktem. A w tym:

  • Przejrzysty wybór typu produktu: czy jest to standardowy produkt, produkt z kombinacjami, pakiet produktów czy produkt wirtualny.
  • Przebudowane zarządzanie kombinacjami – strona kombinacji jest teraz ładowana dynamicznie, co znacząco zwiększa wydajność nowej strony produktu. Jeśli masz więcej kombinacji, są one podzielone na strony, aby umożliwić płynne ładowanie. Dzięki temu możesz także znacznie szybciej rozpocząć edycję produktów.
  • Maksymalne uproszczenie masowej edycji produktów – w nowej wersji zrobić to znacznie szybciej i wygodniej
  • Zdjęcia produktów – łatwiejsze zarządzanie zdjęciami – zamiast usuwać niepotrzebne zdjęcia i dodawać je ponownie, możesz je po prostu zastąpić nowymi. Presta 8 pozwala także na łatwiejsze zarządzanie zdjęciami dla różnych kombinacji i sklepów.
  • Nowe formaty zdjęć – WebP i Avif – Presta 8 pozwala na eksperymentalną obsługę tych formatów oraz konwersję już istniejących obrazów do więcej niż jednego formatu.  

 

Rozwiązania dla multistore

  • Lepsze wsparcie multifunkcji, a dokładniej lepsza kontrola nad danymi współdzielonymi pomiędzy sklepami. Domyślnie edytujesz produkt w kontekście pojedynczego sklepu albo możesz łatwo przekazać modyfikacje do każdego sklepu w systemie. 
  • Możesz szybko zobaczyć, do których sklepów są przypisane produkty, a także z łatwością dodawać lub usuwać produkty ze sklepów.

 

Zarządzanie magazynem 

  • Koniec z nadpisywaniem stanów magazynowych! W nowej Preście 8, gdy edytujesz ilość produktu, robisz to odejmując lub dodając do bieżącej ilości produktu.
  • Na nowej stronie produktu można zobaczyć, kto edytował zapasy produktu bezpośrednio w zakładce “Magazyn”
  • Nowa Presta umożliwia także łatwiejsze i szybsze zarządzanie cenami. Teraz ceny specyficzne i reguły cenowe katalogu są wyświetlane osobno. 
  • Etykiety dostępności dla produktów z kombinacjami – w nowej wersji Presty możesz zarządzać etykietami dostępności dla każdej kombinacji osobno.

 

Nowe funkcje dla SEO

  • Dodatkowy opis dla kategorii – wyczekiwana funkcja, która dotychczas była możliwa przy użyciu modułów firm trzecich – teraz będzie dostępna dla wszystkich! 
  • Sugestie długości treści – niektóre pola tekstowe w sekcji SEO zwierają teraz liczniki znaków, aby pomóc Ci uniknąć przekroczenia zalecanego limitu długości tekstu.
  • Kod statusu “410 Gone” dodano do ustawień wyłączonych produktów, co pozwoli zapobiec indeksowaniu wycofanych produktów przez roboty wyszukiwarek.

 

Lepsza wydajność i bezpieczeństwo

  • Poprawa bezpieczeństwa, dzięki wskaźnikowi siły hasła. W PrestaShop 8 otrzymujesz wskazówki w czasie rzeczywistym dotyczące siły wybranego hasła. 
  • Konfiguracja polityki haseł – możliwość wybrania jednego z pięciu rosnących poziomów złożoności. 
  • Zarządzanie sesjami zalogowania klientów oraz pracowników – administratorzy sklepu mogą teraz przeglądać historię sesji użytkowników i w razie potrzeby rozłączać ich zdalnie.   
  • Podpisy DKIM dla wiadomości e-mail zmniejszające podobieństwo, że maile z Twojego sklepu zostaną zakwalifikowane jako SPAM.
  • Ulepszenia trybu przerwy technicznej – Presta 8 pozwala pracownikom na podgląd sklepu nawet w trybie przerwy technicznej.
  • Ulepszony wygląda back office na urządzeniach mobilnych
  • Lepszy developer experience – programiści mogą teraz tworzyć własne moduły w bardziej nowoczesny i wydajny sposób, dzięki obsłudze PHP 8.1 i Symfony 4.4

 

PrestaShop Essentials

PrestaShop w swojej najnowszej wersji, czyli ósemce, oprócz technicznych rzeczy, jak łatwiejsze zarządzanie produktami, multistore czy wzmocnienie bezpieczeństwa i wydajności – zadbała także o udogodnienia, które rozwijają ecommerce i poprawiają konwersję

Przy współpracy z partnerami stworzyli 5 PrestaShop Essentials:

PrestaShop Checkout 

Opracowany przy współpracy z PayPal pozwala na maksymalne ułatwienie procesu płatności. 

  • Możesz dostosować metody płatności, aby zwiększyć współczynnik konwersji
  • Akceptuje lokalne i międzynarodowe rozwiązania płatnicze
  • Zabezpiecza transakcje dzięki 3D Secure i technologii PayPal zapobiegającej oszustwom

PrestaShop Marketing 

Opracowany pod Google – pozwala na łatwiejsze znalezienie Twojego ecommerce w wyszukiwarce Google

  • Możesz zsynchronizować Twój katalog produktów z Google
  • Pozwala na włączenie wyświetlania bezpłatnych informacji i płatnych reklam dotyczących Twoich produktów
  • Pozwala tworzyć i zarządzać kampaniami Performance Max

PrestaShop Social dla Facebooka i Instagrama 

Idealny sposób na zbudowanie obecności w mediach społecznościowych i wykorzystanie polubień do zwiększenia sprzedaży

  • Możesz zsynchronizować Twój katalog z Facebookiem i Instagramem
  • Pozwala użyć Meta Pixel i konwersji API do optymalizacji reklam
  • Możesz zintegrować Messengera, aby zapewnić lepszą obsługę klienta

PrestaShop Metrics  

Dzięki tej nowości możesz zmaksymalizować sprzedaż dzięki szczegółowym danym:

  • Masz dostęp do wszystkich danych w jednym, intuicyjnym interfejsie
  • Możesz analizować wydajność sklepu w czasie rzeczywistym
  • Możesz przekształć wnioski w działania

PrestaShop Automation 

Pozwala sprawić, aby Twój klient poczuł się wyjątkowo

  • Możesz spersonalizować Twoją strategię e-mail marketingu
  • Pozwala przekształć kontakty w sprzedaż
  • Pozwala połączyć kluczowe kanały marketingowe

Więcej o tych funkcjach przeczytacie na stronie https://pl.prestashop.com/essentials/