Dzisiaj mam dla Was kilka słów na temat baz danych. To ważny temat zwłaszcza dla osób, które siedzą głęboko w e-commerce i potrzebują narzędzia, na którym będą bazować, jeśli chodzi o podjęcie decyzji dla całości marketingu online, marketingu sklepu internetowego. Kilka słów o tym, jak istotne jest zrozumienie i skuteczna analiza danych dotyczących zachowań Klientów.

Jaka jest największa trudność w korzystaniu z baz danych? Większość z nich jest rozproszona w różnych kanałach, platformach i narzędziach wykorzystywanych w ecommerce.

Kluczem jest stworzenie jednego źródła, które będzie zbierało dane ze wszystkich narzędzi. Dzięki temu uda się przyspieszyć podejmowanie decyzji i zwiększyć zyski.

Dlaczego dane są takie ważne? Ponieważ przyspieszają decyzje w ecommerce. Wg. danych Deloitte 49% kadry kierowniczej przyznało, że wykorzystuje dane do podejmowania decyzji. 96% uważa, że w przyszłości dane staną się jeszcze ważniejsze.

Poniżej wrzucam Wam podsumowanie najważniejszych rzeczy związanych z korzystaniem z baz danych w ecommerce:

  • zbieranie i analiza danych to must have pod kątem skutecznego planowania czegokolwiek w e-commerce
  • można to robić na „piechotę” – każdy kanał oddzielnie w jego własnym panelu, a można robić to zbiorczo i to na pewno jest znacznie lepsza metoda – pytanie: jak?
  • można przerzucać dane ręcznie z różnych paneli do 1 dokumentu i tam porównywać, a można korzystać z systemów, które zrobią to za nas automatycznie i jeszcze „wyplują” nam z tego ładne i łatwe do przeanalizowania wykresy
  • oprócz oczywistych zalet takie rozwiązanie ma swoje wady, a mianowicie: koszt systemu, czas poświęcony na jego zintegrowanie z pojedynczymi systemami, które tych danych dostarczą
  • decyzja, czy korzystać z agregatorów czy bawić się ręcznie powinna być oparta na porównaniu: koszt systemu + koszt wdrożenia vs. koszt pracy osób, które każdorazowo robią zbierają dane ręcznie i analizują poświęcając na to więcej czasu, niż gdyby rzucili okiem do agregatora
  • ale oprócz takiego stosunkowo łatwo policzalnego wyniku, pojawia się drugi niełatwy do obliczenia: korzyść z danych, które są zebrane w sposób dokładniejszy, dających lepszy obraz sytuacji i pozwalających podjąć trafniejszą decyzję

Agregatory danych, takie jak Data Studio to idealne narzędzia, które pozwalają zassać dane z systemu, pliku i w odpowiedni sposób przedstawić. Nam pozostaje tylko wysunąć wnioski analityczne i dokonać zmiany w strategii, taktyce, kampanii zanim zrobi to konkurencja. Dane to potęga ale ich odpowiednia analiza to królestwo. Aby z potęgi powstało królestwo musimy mieć narzędzia ułatwiające nam okiełznanie tej potęgi. Tym jest Data Studio i mu podobne. Oczywiście trzeba pamiętać o zapier, supermetircs, itp. bo to narzędzia, które w sposób automatyczny napełniają nam lejek analityczny.

 

Źródło:

https://www.abetterlemonadestand.com/data-strategies-for-ecommerce/

 

Zobacz także:

Ranking najlepszych sklepów 2021 Newsweek i Statista

Zmiana w ustawie o ochronie konsumenta – co to znaczy dla ecommerce?

Wybór hostingu dla sklepu na PrestaShop

21 grudnia 2020 | Tagi: , , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca