Kod: “błąd 404” pojawia się wtedy, kiedy użytkownik próbuje uzyskać dostęp do nieistniejącego adresu URL. Dzieje się tak w sytuacji, w której, przeglądarka internetowa jest w stanie skomunikować się z serwerem, czyli kiedy połączenie internetowe jest dostępne, ale serwer nie może odnaleźć poszukiwanego pliku czy witryny internetowej, ponieważ ich tam fizycznie nie ma. Przyczyną pojawienia się błędu 404 może być fakt, że:

  • użytkownik wpisał niewłaściwy URL
  • użytkownik wykorzystał link zewnętrzny w innej witrynie, który nie działa ponieważ: strona została źle podlinkowana, przeniesiona do innego adresu URL lub usunięta (np. w przypadku produktów niedostępnych i nieaktywnych)
  • użytkownik kliknie uszkodzony link na Twoje witrynie (co może również wynikać ze złego linkowania, przeniesienia lub usunięcia strony)
  • z jakiegoś powodu dana strona została dezaktywowana w Twoim systemie (np. dezaktywacja lub usunięcie produktu, kategorii)

Ogólnie rzecz biorąc Google nie zakłada, że “Błąd 404” w ogóle nie będzie się pojawiał. Należy jednak ograniczyć jego występowanie ponieważ pojawienie się błędu 404 wpływa bezpośrednio na doświadczenie użytkownika (User Experience). Zniechęca potencjalnego klienta do odwiedzania naszej strony. W momencie pojawienia się komunikatu o błędzie, użytkownik szybko zamyka okno, a nam rośnie współczynnik odrzuceń, który ma bezpośredni wpływ na naszą pozycję w rankingu w wyszukiwarce Google. Co zatem zrobić by ograniczyć występowanie błędu 404 w przypadku, gdy dany produkt jest niedostępny w danej chwili, albo wycofany ze sprzedaży?

Świetna obsługa sklepu internetowego oznacza, że ​​odwiedzający zawsze znajdą dokładnie to, czego chcą za pierwszym razem, bez żadnych błędów. Chociaż byłoby to naprawdę wspaniałe, faktem jest, że błędy się zdarzają. Na szczęście mamy na to rozwiązanie.

Moduł dla SOTE SHOP: Zastępowanie produktów aktywnych i niedostępnych

Jeśli któryś z Twoich produktów jest aktualnie niedostępny, ale nie został on dezaktywowany, klient znajduje produkt na stronie sklepu internetowego, ale nie ma możliwości dodania go do koszyka (jego stan magazynowy jest równy “0”, ale sam produkt jest aktywny).

W tym wypadku można wykorzystać moduł: Zastępowanie produktów aktywnych i niedostępnych umożliwiający wybranie produktu zastępczego, który zostanie zasugerowany klientowi w momencie niedostępności produktu pierwotnego.

Dzięki temu podpowiadasz swojemu klientowi produkt o podobnych właściwościach i zatrzymujesz go w swoim sklepie.

Moduł dla SOTE SHOP: Przekierowanie produktów nieaktywnych

Moduł, który umożliwia łatwe i automatyczne dodawanie przekierowań 301/302 w sytuacji, gdy dany produkt jest wyłączony – nieaktywny.

Ilość utraconych linków może bardzo negatywnie wpłynąć na pozycję naszej strony. Gdy usuniemy produkt, który był mocno linkowany możemy mocno spaść na daną frazę w wynikach wyszukiwania Google.

Moduł: Przekierowanie produktów nieaktywnych w panelu administracyjnym w każdym produkcie dodaje dodatkowe pole umożliwiające konfigurację przekierowań. Domyślnie przekierowanie kieruje do kategorii domyślnej produktu za pomocą przekierowania 301. Jeśli takie rozwiązanie jest w porządku – nie trzeba nic więcej w żadnym produkcie ustawiać.

Natomiast można też dla poszczególnych, np. najbardziej istotnych z punktu widzenia pozycjonowania, produktów wybrać inną kategorię, lub inny produkt, na który ma być przekierowanie w przypadku nieaktywności produktu.

Dodatkowo – można też ustawić okres w jakim przekierowanie ma funkcjonować.

Moduł dla SOTE SHOP: Przekierowanie w sklepie internetowym

Moduł: Przekierowania w sklepie internetowym śledzi i zapisuje wszystkie pojawiające się w sklepie strony z błędem 404. Jeśli klient / użytkownik wejdzie na stronę, która nie istnieje – np. stary produkt, kategoria, strona informacyjna, błędnie wpisany link ustawiony, gdzieś w internecie – moduł zbierze informacje o rodzaju i częstotliwości wejść na taką błędną stronę.

Po zebraniu danych wszystkie problematyczne strony można w prosty sposób przekierować na poprawną stronę.

Podsumowanie różnic:

Moduł: zastępowanie produktów aktywnych – niedostępnych

  • sprawdzi się w przypadku produktów czasowo niedostępnych
  • wchodząc na link produktu niedostępnego otwiera się karta produktu niedostępnego z informacją o alternatywnym dostępnym produkcie

Moduł: Przekierowanie produktów nieaktywnych

  • sprawdzi się w przypadku dezaktywacji produktów wysoko linkowanych
  • służy do masowego przekierowywania produktów
    wchodząc na link produktu dezaktywowanego następuje automatyczne przekierowanie na stronę kategorii lub innego alternatywnego produktu
  • przekierowania dotyczą wyłącznie produktów
  • ustawienia przekierowań są konfigurowane w panelu administracyjnym dla każdego produktu oddzielnie, choć bez konfigurowania również każdy nieaktywny produkt zostanie przekierowany – na swoją kategorię domyślną

Moduł: Przekierowanie w sklepie internetowym

  • Umożliwia śledzenie i zapisywanie pojawiających się w sklepie wszystkich stron z błędem 404, dla których można ustawić przekierowanie
  • Umożliwia z wyprzedzeniem ustawienie przekierowania – jeśli wiemy, że jakiś adres powoduje, lub będzie powodował błąd 404
  • Przekierowania dotyczą zarówno stron jak i produktów
  • Wchodząc na link produktu niedostępnego następuje automatyczne przekierowanie na odpowiednią stronę
  • Moduł będzie szczególnie przydatny gdy:
    – edytujesz i zmieniasz nazwy, linki kategorii, produktów i innych stron
    – migrujesz na platformę SOTE z innego systemu

Każdy z powyższych modułów powstał z myślą o rozwiązaniu podobnych problemów, ale wynikał z różnych potrzeb naszych klientów. Chcemy w ten sposób zaprezentować całe spektrum możliwości. Niezależnie od tego, czy szukamy rozwiązania dla produktów nieaktywnych, niedostępnych, czy niedziałających linków – w każdym przypadku możemy znaleźć gotowe rozwiązanie, albo stworzyć, lub dostosować je do Twoich potrzeb – moduły dla SOTE czasem warto modyfikować :-).

10 października 2019 | Tagi: , , , , ,

Mirek

Specjalizuje się w tłumaczeniu potrzeb Klientów na język programistów. Pilnuje terminowej realizacji zadań. Genialny w wyszukiwaniu możliwości i ulepszeń dla funkcjonalności sklepów on-line.

E-commerce Manager | Koordynator