Moduł Wallpaper
30 lipca 2021
Reklama produktów w sklepie internetowym to jedna z bardziej popularnych form docelowej promocji w miejscu sprzedaży. Wielu sprzedawców online prowadzi więc aktywną promocję niektórych produktów w obrębie własnej witryny na zlecenie producenta. Dzięki temu sprzedawcy internetowi efektywnie dywersyfikują źródła przychodów, jak również skutecznie eksponują niektóre z dostępnych produktów, co jest niezwykle istotne dla sprzedaży. Aby umożliwić takie działanie właścicielom sklepów internetowych, zbudowanych w oparciu o PrestaShop, specjaliści z Convertis stworzyli moduł Wallpaper.
Reklama w miejscu sprzedaży jest niezwykle atrakcyjna w szczególności dla producentów leków i suplementów diety. W aptekach drzemie bardzo duży potencjał informacyjny. Z kolei udzielane przez nie rekomendacje stanowią istotny czynnik, mający wpływ na drogę zakupową konsumenta. Innymi słowy, prawidłowo zrealizowana kampania w aptece internetowej jest obustronnie korzystna. Właściciele witryny otrzymują wynagrodzenia za realizowane działania, a producent skutecznie dociera do nowych klientów i maksymalizuje sprzedaż. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób moduł Wallpaper wspiera właścicieli witryn w umieszczaniu na ich stronie reklam producentów.
Prawidłowe wyświetlanie reklam dzięki modułowi Wallpaper
Reklamy umieszczane na stronie internetowej w formie graficznej wyświetlane są dookoła strony, zgodnie z szerokością kontenera, w którym znajduje się podstawowa treść. Tak zwane kampanie mogą zostać umieszczone w dowolnym miejscu w sklepie internetowym, a w szczególności na stronie:
- głównej,
- produktu,
- kategorii,
- produktu z danej kategorii.
Przykładowe wyświetlanie reklamy na stronie głównej e-apteki
W celu wyeliminowania prawdopodobieństwa, że pojawianie się reklam mogłoby w jakikolwiek sposób negatywnie wpłynąć na komfort korzystania ze strony internetowej, prezentowanie kampanii dopasowane jest do rozdzielczości urządzenia, na którym wyświetlana jest witryna. Jednocześnie reklamy nie pojawiają się na smartfonach i tabletach, aby doświadczenie użytkownika mobilnego pozostało jak najlepsze. W przypadku komputerów kampanie widoczne są jedynie dla urządzeń wyposażonych w ekrany o szerokości co najmniej 1140 pikseli.
Prezentacja sposobu wyświetlania graficznej reklamy na urządzeniach o różnej rozdzielczości – szary element wskazuje kontener z treścią strony.
Dodatkowe usprawnienia
W celu maksymalizacji elastyczności użytkowania modułu Wallpaper może on zostać wyposażony w jeden z dwóch wariantów publikowania grafik reklamowych.
- Wariant numer 1: na specjalne życzenie klienta programiści Convertis mogą przygotować moduł w taki sposób, aby niezależnie od rozmiaru ekranu, wgrywana była tylko jedna grafika, która w zależności od rozdzielczości będzie widoczna lub nie. Ten wariant wymaga mniejszego zaangażowania czasowego w proces tworzenia reklamy. Nie gwarantuje jednak, że treści zostaną wyświetlone na wszystkich ekranach o różnych rozdzielczościach.
- Wariant numer 2: druga propozycja zakłada, że w zależności od rozdzielczości ekranu, zaprezentowana zostanie odpowiednia grafika. W tym wariancie właściciele witryny mają pewność, że reklama każdorazowo zostanie w sposób prawidłowy wyświetlona, jednak samo przygotowanie kampanii będzie bardziej czasochłonne, ponieważ konieczne będzie opracowanie grafik w kilku różnych wariantach, dla różnych rozdzielczości.
Tworzymy dedykowane funkcji i moduły na potrzeby e-commerce, w tym moduły PrestaShop – to specjalność Convertis. Projektujemy i zapewniamy pomoc techniczną Prestashop, zgodnie z wymaganiami i celami biznesów naszych klientów. Na każdym etapie planowania, projektowania, rozwoju i uruchomienia bierzemy pod uwagę doświadczenie klienta i potencjał zwiększenia ruchu w witrynie. Jeżeli szukasz partnera e-commerce, któremu rzeczywiście będzie zależeć, aby Twój biznes przynosił większe zyski, skontaktuj się z nami. Zadbamy o obecność Twojej marki online i zwiększenie ruchu w Twoim sklepie internetowym.