Moduł do integracji SOTE Shop z Freshmail
15 stycznia 2021
Newsletter jest niezbędnym narzędziem sprzedażowym w każdym sklepie internetowym. Trzeba tylko w optymalny sposób nim zarządzać i odpowiednio zorganizować listę mailingową, aby czerpać z płynących z niego korzyści. Nie zawsze jednak narzędzia do e-mail marketingu oferowane przez platformy do tworzenia sklepów online, posiadają odpowiednie funkcje, aby w pełni wykorzystać potencjał newslettera. W takich przypadkach z pomocą przychodzą moduły do integracji z zewnętrznym programem do wysyłania mailingu.
Newsletter w SOTE
SOTE Shop to jedna z najbardziej popularnych w Polsce platform e-commerce, która została zaprogramowana z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach. Jedną z podstawowych funkcji, do jakich mamy dostęp za pośrednictwem platformy, jest możliwość zapisu użytkowników na newsletter. Niestety możliwość zarządzania listą mailingową na SOTE jest bardzo ograniczona. Platforma nie umożliwia, chociażby, zbierania danych analitycznych, czy tworzenia różnych list mailingowych.
Przede wszystkim istotny jest brak narzędzi analitycznych, a bez możliwości mierzenia rezultatów kampanii, prowadzenie newslettera dalekie jest od ideału. Bez analityki nie można obserwować zaangażowania czytelników, ich reakcji, czy komentarzy. Nie można dowiedzieć się, jakie informacje są dla użytkowników interesujące, a tym samym optymalizacja wysyłanych wiadomości jest praktycznie wykluczona. W takich przypadkach niezbędne jest skorzystanie z zewnętrznych narzędzi do e-mail marketingu.
Moduł do integracji SOTE Shop z Freshmail – case study
Jednym z najczęściej wybieranych zewnętrznych narzędzi do e-mail marketingu w Polsce jest Freshmail. Jest to program, który działa w sposób bardzo intuicyjny oraz posiada dużo rozbudowanych narzędzi. Dzięki przystępnym cenowo planom uznawany jest często rozważany jako pierwsze narzędzie dla osób zaczynających działania e-mail marketingowe.
Jak to wygląda w praktyce?
Moduł do integracji SOTE Shop z Freshmail został opracowany przez programistów z Convertis w oparciu o funkcję API we Freshmailu. Skonfigurowany moduł automatycznie eksportuje do Freshmaila wszystkie dane użytkowników, które zostały pozyskane w sklepie internetowym w SOTE. Dalsze zarządzenie e-mail marketingiem odbywa się więc z poziomu zewnętrznego programu. Innymi słowy, cała baza zapisanych do newslettera użytkowników z SOTE, znajduje się we Freshmail, dzięki czemu administratorzy sklepów mogą korzystać między innymi z:
- ponad 150 gotowych szablonów maili,
- narzędzi analitycznych do mierzenia rezultatów kampanii,
- integracji Google Analytics,
- narzędzi do automatycznego generowania wiadomości,
- treści dynamicznych,
- narzędzi pozwalających tworzyć teksty A/B oraz optymalizujących czas wysyłki.
Standardowo, ze względu na ograniczenia, jakie niesie za sobą newsletter w SOTE, nie istnieje możliwość automatycznego dodawania nowych użytkowników do poszczególnych, utworzonych we Freshmailu list e-mailingowych. Wszystkie zebrane dane gromadzone są na jednej, wspólnej liście. Dopiero w następnym etapie, z poziomu Freshmaila można ręcznie przypisać poszczególnych użytkowników do danych list mailingowych. Można to dostosować i zautomatyzować, ponieważ nie znajduje się natomiast w standardowej funkcjonalności modułu.
Po utworzeniu listy mailingowej w SOTE, w parametrach pojawią się klucze API umożliwiające integrację z Freshmail
Skopiowane klucze z listy mailingowej SOTE należy wkleić w ustawieniach Freshmail.
Jednocześnie można wyeksportować całą dotychczasową bazę newslettera do Freshmaila.
Rezygnacja z newslettera
Po konfiguracji modułu integracji, baza newsletterowa w SOTE przestaje być wykorzystywana w jakikolwiek sposób. To Freshmail przechowuje aktualną bazę adresów email. Osoby, które zrezygnują z otrzymywania newslettera, automatycznie są usuwane również ze wszystkich list, na jakich figurują w programie Freshmail. Administratorzy nie muszą więc ręcznie usuwać danych z bazy Freshmail.
Integracja SOTE z innymi narzędziami do e-mail marketingu
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby moduł integracyjny zastosować również w celu eksportowania danych użytkowników do innego programu, służącego do zarządzania e-mail marketingiem, np. MailerLite. Najczęściej stworzenie integracji podstawowej nie jest nadmiernie czasochłonne. Jednak stworzenie modułu, który uwzględniałby bardziej zaawansowane funkcje może być drogie. Wówczas szukamy rozwiązań w formie przygotowania podstawowej integracji i – jeśli Klient tego potrzebuje – współpracy z dostawcą narzędzia e-mail marketingowego w zakresie stworzenia oficjalnego modułu.
Konfiguracja modułu integracyjnego w sklepie internetowym zbudowanym zarówno na SOTE, jak i również na innych platformach, np. PrestaShop zazwyczaj jest szybszym i tańszym rozwiązaniem niż tworzenie nowych narzędzi. Zazwyczaj nie oznacza jednak, że tak jest w każdym przypadku. W Convertis słuchamy klientów, doradzamy i szukamy rozwiązań, które będą w pełni odpowiadać ich potrzebom. Jeżeli więc zastanawiasz się, w jaki sposób możesz rozwinąć e-mail marketing w Twoim sklepie internetowym – skontaktuj się z nami. Z przyjemnością Ci pomożemy.
Zobacz także:
Porównywarka atrybutów produktów w sklepie internetowym
Aktualny status dostępności produktu w e-sklepie na SOTE
Moduł Q&A na karcie produktu dla sklepu na SOTE