Badania prowadzone przez Nielsena pokazują, że aż 92% konsumentów bardziej niż tradycyjnym reklamom, ufa treściom tworzonym przez realnych użytkowników. Jednoznacznie widać, że zdecydowanie bardziej trafiają do nas neutralne opinie innych użytkowników, niż komunikaty reklamowe tworzone przez same marki.
Jeśli do tego prowadzisz sklep internetowy z produktami, których zdjęcia są niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie, ten artykuł jest dla Ciebie.

Zastanów się, na co klient zwróciłby uwagę, gdyby dokonywał zakupów osobiście? Czego chciałby dotknąć? Jak się poczuć? Potencjalni klienci chcą zobaczyć, jak produkt wygląda w rzeczywistości, w prawdziwym życiu, a nie tylko na profesjonalnie obrobionym przez agencję reklamową zdjęciu. Jak możesz odpowiedzieć na takie potrzeby?

Wykorzystaj Instagram do tworzenia treści w Twoim sklepie SOTE w ramach user generated content!

Treści generowane przez użytkowników, czyli user generated content na Instagramie tworzą idealne rekomendacje, które można wykorzystać do zachęcenia innych do dokonania zakupu. Ogólnie rzecz ujmując user generated content to wszystkie rodzaje treści, które są istotne dla Twojej marki i Twojego sklepu, które tworzone są przez klientów. Możemy tu zaliczyć m. in.: posty w serwisach społecznościowych, opinie użytkowników, zdjęcia, vlogi, czy filmiki prezentujące produkty itp. Korzystając z odpowiednich narzędzi możesz wykorzystać je w swoim sklepie. I tak na przykład – jeśli zainstalujesz dodatek do SOTE: Instagram Feed, zawartość twojego profilu na Instagramie będzie wyświetlać się na stronie Twojego sklepu internetowego.

Jak przenieść zdjęcia z Instagrama do sklepu na platformie SOTE?

Moduł: Instagram Feed pozwala zdefiniować hashtag dla każdego produktu w sklepie, dzięki czemu na stronie produktu będą wyświetlały się zdjęcia z danym tagiem pochodzącym z Twojego konta z Instagrama. Dla przykładu: sprzedając buty: Yanko 545 Patine, ustawiasz dla nich tag: #Yanko545Patine i w karcie danego produktu pojawią się tylko te zdjęcia, które zostały tak oznaczone na Twoim koncie Instagramowym.

Dodatkowo możesz wyświetlić blok 12 losowych zdjęć z Twojego konta na Instagramie na stronie startowej sklepu lub na stronach poszczególnych produktów.

Przykład użycia modułu Instagram Feed dla Sote – sklep Patine.pl – widok dolnej części strony głównej z blokiem 12 losowych zdjęć z konta firmowego na Instagramie

Przykład prezentujący działanie modułu Instagram Feed dla Sote z widokiem karty produktu. Klient otwiera stronę z produktu BOOTS 653Y i widzi instagramowe stylizacje z dokładnie tymi sami butami. Plugin: Instagram Feed dobrał zdjęcia do produktu na podstawie hashtagów

Jakie korzyści masz wykorzystując zdjęcia z Instagrama w sklepie internetowym SOTE?

 

  1. Budowanie wizerunku marki w oparciu o rekomendacje klientów – zdjęcia prezentujące realnych użytkowników, którzy chcą się pochwalić danym produktem
  2. Wiarygodność marki
  3. Wzmocnienie wizerunku marki
  4. Budowanie trwałych relacji z klientem
  5. Bieżąca aktualizacja treści graficznych
  6. Pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu

Angażując klientów do dzielenia się zdjęciami prezentującymi Twoje produkty na Instagramie, będziesz miał dostęp do ogromnej bazy treści, którą  możesz wykorzystać do rozwijania swojego sklepu internetowego.

Pamiętaj, że prezentowane rozwiązanie jest gotowym modułem, jednak bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu i Twoich potrzebach  możemy stworzyć rozwiązanie dostosowane do wizji Twojego sklepu internetowego na platformie Sote i PrestaShop.

Wykorzystaj siłę i moc Instagrama, aby Twój sklep internetowy SOTE był jeszcze lepszy!

 

 

23 kwietnia 2019 | Tagi: , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca