Grzegorz: Gdzie jesteście z biznesem?

Marcel: To ma być sklep mojej żony. Ona ma teraz sklep stacjonarny – taki komis z ekskluzywnymi rzeczami👙👠👗. Chcemy być obecni również online.💻

G: I jak idzie ten biznes?

M: No mógłby iść lepiej, dlatego chcemy być też online.

G: Hmm… a jesteście już obecni online?

M: No tak , jesteśmy na Instagramie i na FB. [padła nazwa]

G: Hm… 9000 followersów na IG to sporo.😮 Gratuluje 🙂

M: No tak, to jest sukces.

G: A jaki macie budżet?

M: No te 50 tys. to trochę za dużo.😱

G: Czyli bardziej 5000 zł ? 🙂

M: No tak…

Porozmawialiśmy jeszcze z 5 minut ogólnie o biznesie…

G: Hmm… To są moje cztery rady:

➡ Po pierwsze proszę postawić sklep na shoplo / shoper. Znaleźć kogoś, kto Wam pomoże go postawić za 1-2 tysiące, dzięki temu postawicie go szybko, tak by Pańska żona jak najszybciej mogła nauczyć się jak sprzedawać w internecie.

➡ Po drugie – proszę posłuchać piątego odcinka mojego podcastu: Ekomersowa Kawa, w której rozmawiam z Tomkiem Kwaśniewskim o budowaniu marki i influencer markietingu…

➡ Po trzecie – proszę kolejne 2-3 tysiące wydać na edukację żony w kwestiach związanych z e-commerce, skorzystanie z doradców tj. Marcin Majzner, albo doszkolenie się w kwestiach prowadzenia biznesu np.: w ASBIRO.pl

➡ A po czwarte – proszę ten sklep zacząć pozycjonować na poszczególne miasta, w których jest grupa docelowa…

M: ……… [Znacząca cisza, że nie sprzedałem mu nic]

Zyskałem, czy straciłem?🤔

Nie zarobiłem, ale i nie straciłem.

Wchodząc w e-commerce, najpierw trzeba sprawdzić, czy potrafimy sprzedawać nasz produkt, przetestować swoje możliwości, a nie inwestować w zaawansowane platformy. Ten etap przyjdzie z czasem, jeśli okaże się, że potrafimy dotrzeć do naszej grupy docelowej.
W ten sposób zaoszczędziłem czas i pieniądze potencjalnego klienta… i zyskałem… wdzięczność klienta, a to jest na wagę złota.💰💰💰

A Ty jak wybierasz swoich doradców?

4 grudnia 2019 | Tagi: , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca