Klient: Chciałbym na naszą stronę, która projektuje wnętrza wpuścić ruch z reklam na FB / Google Ads. Potrzebujemy pilnie klientów!

Grzegorz: Hmm… Ok rozumiem. A proszę mi powiedzieć coś więcej o Waszym biznesie, bym mógł poznać kontekst i lepiej coś doradzić.

K: Ja potrzebuje po prostu oferty, macie taką?

G: Tak mamy, ale jest pytanie, czy w ogóle w Pana przypadku potrzebna jest taka oferta, może okazać się, że problem nie leży tam, gdzie się Panu wydaje, a w takim przypadku będzie potrzebne zupełnie inne rozwiązanie. Ja zawsze przyjmę takie pieniądze, ale na koniec Pan nie będzie zadowolony, a w konsekwencji i ja. To jak opowie mi Pan coś o swoim biznesie?

K: Ok, niech będzie.

G: Kto jest Waszym klientem docelowym?

K: Klienci urządzający mieszkania, domy, osoby wynajmujące większą ilość lokali, developerzy… Mali i duzi klienci.

G: Z Pana strony widać, że robi Pan wykończenia hi-end.🏰 Te nieruchomości pewnie warte są z 5 mln plus, a Pan chce dotrzeć m. in. do zwykłego Kowalskiego🏠?

K: No tak.

G: Tylko, że jak chce Pan dotrzeć do zwykłego Kowalskiego i on zobaczy tylko zdjęcia bardzo drogich domów, to nie zdecyduje się do Pana napisać, bo stwierdzi, że ta oferta na pewno jest dla niego za droga i go nie stać…

K: Aaa… ok, to dołożymy zdjęcia zwykłych mieszkań…

G: Raczej podzieliłbym to portfolio na kilka części pod poszczególne grupy docelowe…

K: Dobry pomysł…

G: A z drugiej strony Google Ads w takim przypadku do tych większych klientów nie zadziała, bo…

i tak jeszcze rozmawialiśmy z 40 minut…

K: Dziękuję za rozmowę. Teraz wiem, co musimy zrobić. Przychodząc tutaj miałem kompletnie inny pomysł, a tutaj taka zmiana. Jeszcze raz dziękuję…

 

I tak właśnie sięgając dalej poza zwykłe zlecenie pomagamy klientom. 💪😄🧐🔨⚙️📉
A na koniec dwa pytania do Ciebie:
Twoja agencja e-commerce jest twoim doradcą, czy tylko podwykonawcą?
Czy wiesz kto jest Twoim klientem i czego potrzebuje? 🤷‍♂️
Odrobiłeś już swoją pracę domową?
Bo jeśli nie, to jest duża szansa, że przepalisz kasę 😞💰💰💰📈

18 września 2019 | Tagi: , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca