Chcesz uniknąć wysokich kar? Już dziś dowiedz się czym jest Consent Mode v2 i zaimplementuj go na swojej stronie!

21 października 2024

Czy wiesz, że od 6 marca 2024 r. każda witryna internetowa korzystająca z usług Google takich jak Analytics czy Ads powinna wdrożyć standard Consent Mode v2?

Z poniższego artykułu dowiesz się, czym ten standard jest oraz które z dostępnych narzędzi będzie najlepsze do jego implementacji na Twojej stronie. Zdecydowanie warto to zrobić, ponieważ konsekwencje zaniechania wdrożenia mogą okazać się znacznie poważniejsze niż nieprawidłowo działające usługi, czy straty wizerunkowe!

Czym jest i jak działa Constent Mode v2?

Z tego powodu firma Google stworzyła Consent Mode v2. Jest to zbiór reguł i standardów definiujących sposób, w jaki witryny internetowe powinny zbierać i przetwarzać zgody użytkowników na śledzenie ich aktywności w witrynie. Od strony technicznej działa on jak rodzaj pośrednika przekazujący od użytkownika zgody na przetwarzanie plików cookies do strony internetowej oraz zewnętrznych usług takich jak np. Google Analytics, oraz Google Ads.

 

Dlaczego musisz wdrożyć Consent Mode v2 na swojej stronie?

Wdrożenie Consent Mode v2 to nie tylko gwarancja właściwego przetwarzania zgód na wykorzystanie plików cookies wg ciągle zmieniającymi się przepisów, to także dowód dla użytkowników, że należycie dbamy o ich bezpieczeństwo. Jednocześnie jego wdrożenie daje nam szansę na zebranie dokładniejszych danych analitycznych w narzędziu Google Analytics oraz lepiej dopasowanych pod użytkownika reklam w kampaniach Google Ads co może przełożyć się na lepsze wyniki biznesowe. 

Niewdrożenie Consent Mode v2 może wiązać się z bardzo poważnymi konsekwencjami dla administratorów witryn. W świetle prawa i rozporządzenia Unii Europejskiej RODO jest to poważne naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. Niedostosowanie się do tych przepisów może skutkować nałożeniem wysokich kar finansowych przez organy nadzorcze!  Warto więc jak najszybciej zadbać o zaimplementowanie Consent Mode v2!

 

Jak wdrożyć Consent Mode v2 w witrynie? 

Aby uprościć wdrożenia swojego standardu Constent Mode v2, należy zainstalować jedno spośród dostepnych narzędzi Consent Management Platform (CMP). Jest to usługa będąca implementacją standardu Consent Mode v2. Jej zadaniem jest zbieranie od użytkownika zgód na przetwarzanie plików cookies: od wyświetlenia komunikatu i opcji konfiguracji zgód, aż po ich zatwierdzanie i przekazywanie do witryny i usług na niej zainstalowanych.

W celu zagwarantowania, że narzędzia CMP będą w 100% zgodne z Consent Mode v2, Google powołało program partnerski: CMP Partner Program. Jest to zbiór autoryzowanych przez Google rozwiązań pozwalających na wdrożenie Consent Mode v2. Program jest dostępny pod adresem: cmppartnerprogram.withgoogle.com/. Zawiera pełny opis każdego autoryzowanego rozwiązania wraz ze spisem cech oraz informacjami o cenie rozwiązania. Warto pamiętać, że istnieją rozwiązania darmowe!

Poniżej prezentujemy najpopularniejsze rozwiązania wraz z omówieniem ich funkcjonalności:

 

<<TUTAJ PROSZĘ WAS WSTAWCIE TABELKĘ TAKĄ JAK W RANKINGU PŁATNOŚCI Z TYM FAJNYM CELOWNICZKIEM. JAK DA RADĘ ZROBIĆ, ABY LATAŁY KACZKI I DAŁO SIĘ DO NICH STRZELAĆ TO JUŻ W OGÓLE ZAJEBIŚCIE>>

 

Analiza plusów i minusów poszczególnych narzędzi

Przed wyborem najlepszego rozwiązania dla naszej witryny w pierwszej kolejności należy uwzględnić liczbę odwiedzających użytkowników w skali miesiąca oraz liczbę podstron. Jeżeli posiadamy małego bloga lub prostą stronę osobistą – wybranie rozwiązania darmowego powinno okazać się wystarczające. 

Co jednak gdy posiadamy większą witrynę, taką jak na przykład sklep internetowy? Tutaj skala przedsięwzięcia zobowiązuje nas do inwestycji w rozwiązanie komercyjne. W firmie Convertis, po wielokrotnych analizach i wdrożeniach jesteśmy zwolennikami rozwiązania Cookiebot.  Tę opinię potwierdzają także nasi klienci, którzy często decydują się na jego implementację. 

Jeżeli zamierzasz dopiero wdrożyć Consent Mode w swojej witrynie to zachęcamy Cię do skorzystania z naszego linku afiliacyjnego:

<<WSTAW LINK OD MATEUSZA>>

Ochrona danych osobowych użytkownika to już nie tylko dobra praktyka. To wymóg prawny, który jako właściciele witryn ecommerce musimy spełniać! Dlatego tak ważne jest bycie na bieżąco z nowinkami w świecie handlu elektronicznego. Zapisz się już dziś do bezpłatnego newslettera Convertis i nie przegap najnowszych aktualizacji! Skorzystaj z formularza poniżej lub odwiedź stronę convertis.pl/newsletter/.