Możesz posłuchać podcastu powyżej lub obejrzeć video na YouTube. Oglądając zasubskrybuj, proszę mój kanał Ekomersowa Kawa.  A jeśli jesteś ciekawy kolejnych filmików, kliknij Dzwoneczek, będziesz otrzymywał powiadomienia, gdy wrzucę coś nowego.

Ruch organiczny za darmo? Co za bzdury, ostatnio słyszałem, masakra! Jak słyszę takie rzeczy, to mnie krew zalewa. Jak może być ruch organiczny za darmo?

Może kiedyś ruch organiczny był za darmo, jak jeszcze mało osób to robiło, i mało kosztowało, bo wystarczyło napisać parę artykułów, parę opisów i było ok, a teraz?

Myślisz o SEO?

Teraz wszyscy inwestują w SEO… , żeby być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, tylko… życie się zmienia, teraz większość ludzi szuka rozwiązań też na… Youtube’ie. Nie jesteś na Youtube’ie – nie ma, tracisz. A na SEO? To najłatwiejsze, wszyscy inwestują w SEO, tysiąc złotych i z bańki, i Ci jakaś agencja pozycjonuje na, jakieś tam, frazy. I chcesz być pierwszy w ciągu pół roku.

Tylko… zadaj sobie pytanie,

„ile konkurencja inwestowała w to SEO… 5 lat? Co miesiąc tysiąc złotych? Sześćdziesiąt tysięcy złotych wydali, a Ty chcesz w pół roku, za pięć tysięcy ich wyprzedzić? Jakim cudem, chłopie?”

Zastanów się. No chyba, że masz jakąś super utalentowaną agencję SEO, ale gdzie taką znajdziesz?

„Głównie SEO teraz to jest co? Rzemieślnicza praca. Piszesz, masz, robisz, masz pozycję.”

Widziałem wyniki badań, które pokazują, że żeby SEO przynosiło rezultaty, to trzeba pół roku do dwunastu miesięcy i kupę kasy i czasu i zaangażowania włożyć, żeby być wysoko na poszczególne frazy czy na ogonie czy na głównym. Kupa roboty, poza tym koleś, który inwestuje od pięciu lat w SEO ma jeszcze dodatkowy bonus, bonus od Google’a. Jest pięć lat, ma zaufanie Google’a, a Ty co?

A co zamiast SEO?

Zaczynasz teraz i chcesz SEO? Masakra. Ale są dwa wyjścia, według mnie przynajmniej, content marketing. Mało osób to robi, trudny jest, bo wiecie, trzeba nagrać, coś zrobić i tak dalej, samo nagrywanie tych wideo zajmuje mi z godzinę, nagranie plus przygotowanie, przynajmniej. A już nie mówię o obróbce, wypuszczeniu, publikacji i tak dalej. Zajmuje, ale samo nagrywanie, godzinę, jednego filmiku, który trwa pięć, sześć minut.

Jest to trudne, robienie content marketingu jest trudne, bo trzeba wymyślić, zaangażować się, wykazać pomysłowością, zrobić parę zdjęć może, w zależności, co potrzebujesz. I dlatego tak mało ludzi to robi, ale z drugiej strony

„są dużo większe zwroty z inwestycji z tego niż SEO pewnie, bo jest mniejsza konkurencja, a tam, gdzie jest mniejsza konkurencja, tam warto być.”

Na Youtube’ie sporo już jest filmików na każdy, praktycznie, temat, ale profesjonalnych sklepów internetowych, które to robią dalej jest mało. Fajnie to robi Morele.net czy Allegro, oczywiście, oczywiście tam są duże budżety, ale i Ty możesz zrobić to na własnym poziomie, na przykład MamaGama robi filmiki o swoich produktach, bardzo mi się podobają, to nasza klientka, trzymam za nią kciuki. Od paru lat to robi i ma znaczący przychód z tych filmów, bo ludzie teraz szukają na Youtube’ie i pewnie będzie teraz zbierać owoce jeszcze przez wiele lat, gdyby nagle zatrzymała robienie tych filmów, więc content marketing.

A znacie real-time marketing?

Co jeszcze bym Wam powiedział… a jeszcze jest jedna, taki trick, real marketing, co to jest? To znaczy, że jak coś się dzieje, tu i teraz i jest duże zainteresowanie, to piszesz o tym artykuł, content, żeby zabłysnąć w tym. Oczywiście były ostatnio Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i wszyscy tu robili, więc tam ciężko się wybić, ale, na przykład, Allegro wprowadzało Smart Allegro, możesz popełnić na ten temat jakiś artykuł i być tam w wynikach.

Jest teraz kilkanaście wyników, kilkadziesiąt, mała konkurencja, ale masz unikalny kontent, unikalną treść, którą klienci może szukają, może to nie jest Twoja grupa docelowa, ale zobacz, czego szukają Twoi klienci, może są jakieś, takie wiesz, szczyty i sezony, gdzie wszyscy tego szukają. Więc warto się na to przygotować, być w tych tematach.

„Podsumowując, SEO… wiecie, nie ma nic za darmo, szczególnie, że tam wszyscy inwestują, więc musicie się ścigać ze wszystkimi.”

Content marketing – mniejsza konkurencja, droższe, wydaje mi się, że dużo większe zwroty z inwestycji, można się bardziej wyróżnić, szczególnie jak się ma strategię komunikacji marki, polecam. Sam stosuję, właśnie to robię, do usłyszenia, Grzegorz Frątczak, przewodnik po e-commerce.

25 listopada 2018 | Blog | ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca