Przewodnik po
Marketing Automation
03.02.2022
Jeśli zarządzasz sklepem internetowym o obrotach do 5mln zł miesięcznie i właśnie stoisz przed decyzją o wdrożeniu Marketing Automation – ten przewodnik jest dla Ciebie. Nasi Klienci – właściciele sklepów internetowych, często zagubieni w gąszczu ofert i informacji proszą nas o pomoc w dokonaniu wyboru. Widzimy jak bardzo rynek potrzebuje takiego wsparcia. Dlatego postanowiliśmy podzielić się naszą wiedzą.
Przeprowadzimy Cię krok po kroku przez wszystkie etapy procesu decyzyjnego. Jako praktycy oferujący kompleksowe usługi z zakresu E-commerce, wiemy kiedy Twoja witryna może zyskać na takim rozwiązaniu, a kiedy lepiej zainwestować w inne aktywności w celu zwiększenia sprzedaży.
Niżej znajdziesz tabelę z porównaniem ofert, dzięki której łatwiej wybierzesz system Marketing Automation. Jeśli szukasz systemu do automatyzacji, nie zapomnij kliknąć w linki w tabeli prowadzące do stron Partnerów Przewodnika. Pozwoli nam to sfinansować dalsze prace nad wartościowymi treściami dla branży e-commerce. Dziękujemy!
Przejdź do porównania systemów Marketing Automation
Pobierz plik, w którym dokonasz symulacji kosztów wdrożenia oraz utrzymania Marketing Automation oraz sprawdzisz zwrot z inwestycji.
Marketing Automation – co to jest?
Jeżeli jesteś na samym początku swojej przygody z Marketing Automation i jeszcze nie zgłębiałeś tematu, to warto w pierwszej kolejności zajrzeć do tego artykułu.
Dowiesz się z niego, czym właściwie jest automatyzacja marketingu oraz co potrafi. Poznasz całą listę rozwiązań Marketing Automation, które będą w szczególności interesujące dla działów marketingu, ale też na pewno zainteresują dział sprzedaży. Poznasz funkcjonalności, dzięki którym platformy marketing automation pozwalają na podniesienie współczynnika konwersji oraz zwiększenie sprzedaży.
Dzięki niemu zdobędziesz podstawową wiedzę na temat możliwości tego typu systemów.
Czy mój sklep potrzebuje systemu Marketing Automation?
Jeśli zastanawiasz się, czy potrzebujesz Marketing Automation, to ten artykuł powinien przybliżyć Cię do odpowiedzi. Nie znajdziesz tutaj gotowej odpowiedzi, ale padną w nim kluczowe pytania, które powinieneś sobie zadać przed podjęciem decyzji oraz wskazówki, jak te odpowiedzi znaleźć.
Jeśli nawet już jesteś na etapie wyboru platformy Marketing Automation, naszym zdaniem warto przeczytać tę część, by sprawdzić, czy na pewno zadałeś sobie wszystkie ważne pytania i czy wejście w Marketing Automation nie jest pochopną decyzją.
Jak wybierać narzędzie Marketing Automation?
Jeśli już jesteś pewny, że potrzebujesz automatyzacji marketingu, to pora przejść do wyboru oferty.
Jak się za to zabrać? W tym artykule dajemy Ci wskazówki, jakie działania z zakresu automatyzacji marketingu będą potrzebne, by podnieść skuteczność marketingu akurat na Twojej stronie www. Nie znajdziesz tutaj wskazania jakiegoś konkretnego systemu, bo różne sklepy internetowe potrzebują różnych rozwiązań Marketing Automation. Ale otrzymasz podpowiedzi, na co zwracać uwagę i znów, jakie pytania sobie zadać przed podjęciem decyzji. Będziesz potrafił dojść do wniosku, które rozwiązania Marketing Automation będą potrzebne danej stronie internetowej.
Porównanie systemów Marketing Automation
Możesz wyświetlić oraz pobrać tabele w formie arkusza w Google docs dla większej wygody
W tabeli znajdują się linki afiliacyjne prowadzące do stron poszczególnych firm. Kontaktując się z nimi lub rejestrując konto za pośrednictwem tych linków, pomagasz nam zarabiać. To z kolei pozwala nam sfinansować dalsze prace nad tym i kolejnymi przewodnikami, porównaniami ofert oraz rankingami dla branży e-commerce. To jest ogrom pracy, a Wy ją wspieracie. Dziękujemy!
DOSTAWCA | edrone | Insider | Quarticon | SALESmanago | Samito | user.com | YouLead | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | Dowiedz się więcej | |||||||||||||
PAKIET | Small | Medium | Big | Professional | Enterprise | Cross Channel Marketing Personalization & Orchestration | Plus | Professional | Enterprise | Essential | Professional | Enterprise | Basic | Pro | Performance | Basic | Premium | Custom | Marketing Automation |
Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | |||||||||||||
Cena narzędzia (miesięcznie) | orientacyjnie: 900 PLN i | orientacyjnie: 1600 PLN i | orientacyjnie: 2400 PLN i | orientacyjnie: 4000 PLN i | orientacyjnie: 10000 PLN i | wycena indywidualna | od 390 PLN i | od 650 PLN i | od 1200 PLN i | od 1000 PLN i | od 4000 PLN i | od 8000 PLN i | od 800 PLN i | od 1200 PLN i | od 2600 PLN i | od 249 $/ok 996 PLN(przy 5000 bazie kontaktów +15$ za każdy kolejny 1000 kontaktów) |
od 1349$/ok 5396 PLN (przy 10.000 bazie kontaktów +15$ za każdy kolejny 1000 kontaktów) |
zależny od wymagań biznesowych Klienta lub dużym wolumenie bazy kontaktów | od 1500 PLN i |
Obsługa narzędzia przez dostawcę w cenie | Możliwość wykupienia pakietu obsługi systemu. | (zależnie od wielkości strony 2-15h/mies.) |
(10h/mies.) |
(5 h/mies.) |
(20 h/mies.) |
bez limitu godzin w każdym pakiecie |
(ok. 10h/mies.) |
(custom) |
Możliwość dokupienia. | ||||||||||
Wysyłka newsletterów | |||||||||||||||||||
Wysyłka sms-ów | |||||||||||||||||||
Segmentacja odbiorców | |||||||||||||||||||
Scoring użytkowników i | |||||||||||||||||||
Lead Nurturing i | |||||||||||||||||||
Ramki rekomendacji na stronie | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | |||||||||||
Personalizowane banery | |||||||||||||||||||
Chat | |||||||||||||||||||
Social proof i | |||||||||||||||||||
Zapis na powiadomienie o dostępności produktu | |||||||||||||||||||
Personalizacja strony dla użytkowników niezidentyfikowanych | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | ||||||||||||||
Pop-upy | |||||||||||||||||||
Web-push | |||||||||||||||||||
Panel z analizą danych zebranych przez system | |||||||||||||||||||
Program lojalnościowy | |||||||||||||||||||
Analiza RFM i | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | dodatkowo płatne | ||||||||||||||
Analityka danych z aplikacji mobilnej | |||||||||||||||||||
Testy A/B/X | |||||||||||||||||||
PAKIET | Small | Medium | Big | Professional | Enterprise | Cross Channel Marketing Personalization & Orchestration | Plus | Professional | Enterprise | Essential | Professional | Enterprise | Basic | Pro | Performance | Basic | Premium | Custom | Marketing Automation |
Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | |||||||||||||
DOSTAWCA | edrone | Insider | Quarticon | SALESmanago | Samito | user.com | YouLead |
Artykuł zawiera zestawienie ofert na 25.01.2022. Staramy się aktualizować treść artykułu na bieżąco wraz ze zmianą ofert, ale z uwagi na dość częste zmiany nie możemy zagwarantować pełnej aktualności; artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny – polecamy przed ostatecznym podjęciem decyzji upewnić się, co do treści oferty dostawcy systemu Marketing Automation. W przypadku skorzystania z linków oznaczonych jako „Sprawdź” korzystają Państwo z linku afiliacyjnego. Dostawcą usługi jest zawsze bezpośrednio operator, a artykuł stanowi wyłącznie odesłanie do operatora.
Gotowe integracje systemów Marketing Automation z platformami sklepowymi, umowy, przykłady użycia
DOSTAWCA | edrone | Insider | Quarticon | SALESmanago | Samito | user.com | YouLead |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | |
PrestaShop | przez API | przez GTM | (dla 1.6 i 1.7) |
||||
Magento1 | przez GTM | ||||||
Magento2 | przez GTM | ||||||
IdosellShop | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Shoper | przez API | przez GTM | |||||
AtomStore | przez API | przez GTM | |||||
2ClickShop | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
WooCommerce | przez API | przez GTM | |||||
Sote | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Ebexo | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Shopware | przez API | przez GTM | (dla 5 i 6) |
przez GTM | przez GTM | ||
Esklep | integracja niestandardowa | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | ||
Shopify | przez GTM | ||||||
Shopify Plus | integracja niestandardowa | przez API | przez GTM | ||||
ShopGold | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
OpenCart | przez API | przez GTM | (dla 2 i 3) |
przez GTM | przez GTM | ||
Vtex | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Selly | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Comarch e-Sklep | przez API | przez GTM | przez GTM | przez GTM | |||
Sklepy, które korzystają | TOUS, Mosquito, Ryłko, Husqvarna, Abra Meble, WASSYL, O bag | Intersport, 4F, Yves-Rocher, Apteka Melissa, MediaMarkt, EsteeLauder, NA-KD, Marks&Spencer, Ikea, LeroyMerlin, Jula, AS Watson, Orange | apart.pl, wittchen.com, eveline.pl, 4f.com.pl, sportvision.rs, gapstore.cz, euronics.cz | Victoria’s Secret, BMW, Crocks, Starbucks, Ziko apteka, Rainbow, Drogeria Pigment | castorama.pl, quiosque.pl, dstreet.pl, aflofarm, suzana.pl, giacomo.pl | Apart, Kubota, LG, Pharmaceris/ Dr Irena Eris, Obsessive, Estyl.pl | stylion.pl, krosno.com.pl, almidecor.com, zina.pl, salonled.pl |
Opcja bezpłatnego okresu testowego | w wybranych przypadkach |
||||||
Min. czas trwania umowy | 6 mies., 12 mies. lub na czas nieokreślony z miesięcznym wypowiedzeniem | 12 miesięcy | 6 miesięcy | 12 miesięcy | 3 miesiące | 1 miesiąc | 1 miesiąc |
Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | Sprawdź | |
DOSTAWCA | edrone | Insider | Quarticon | SALESmanago | Samito | user.com | YouLead |
Kim jesteśmy?
Jesteśmy zespołem Convertis – od sześciu lat budujemy oraz obsługujemy sklepy internetowe. Obecnie mamy pod opieką (mowa zarówno o wsparciu technicznym jak i wsparciu e-commerce) około 50 sklepów i ciągle ich przybywa. Właściciel firmy – Grzegorz Frątczak jest twórcą podcastu “Rozmowy na zapleczu”. W tym momencie podcast ma średnio 1500 pobrań w miesiącu i rośnie.
Codziennie rozmawiamy z właścicielami sklepów internetowych oraz E-commerce Managerami. Wiemy o co pytają, czego szukają i co ich boli. A MY staramy się odpowiedzieć na ich potrzeby!
Metodologia przygotowania porównania ofert
Informacje na temat oferty systemów Marketing Automation zostały uzyskane przez nas w drodze bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami tych firm. W tabeli znajdują się najważniejsze naszym zdaniem informacje, które są decydujące przy wyborze oferty. W większości przypadków udało nam się uzyskać informację na temat ceny, ale weź pod uwagę, że jest ona zazwyczaj zależna od wielu czynników takich jak: wielkość ruchu na stronie, ilość kontaktów w bazie, ilość wysyłanych maili, itp. W wielu przypadkach jest możliwa także modyfikacja oferowanych pakietów (dodanie jakichś funkcjonalności bądź rezygnacja z tych, których nie potrzebujesz). Informację o ostatecznej ofercie i cenie dla swojego sklepu możesz uzyskać kontaktując się bezpośrednio z dostawcami rozwiązań MA.
W tabeli znajdują się linki afiliacyjne prowadzące do stron poszczególnych firm. Kontaktując się z operatorem lub rejestrując konto za pośrednictwem tych linków, pomagasz nam zarabiać. To z kolei pozwala nam finansować dalsze prace nad tym i kolejnymi przewodnikami, porównaniami ofert oraz rankingami dla branży e-commerce. Dziękujemy!
Jeśli masz jakieś uwagi lub pomysły, co jeszcze powinno się znaleźć w tym porównaniu, koniecznie daj znać na maila: rankingi@convertis.pl